Emne: Densen drev? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået den meget nedslående nyhed fra Densen, at de ikke kan udskifte drevet i min Beat 400 cd afspiller. Men jeg er meget velkommen til at købe en ny afspiller hos dem, som de vil sælge mig med rabat.    Det svar rystede mig meget, da min tillid til mine Densen produkter, altid har været høj. Jeg har kun haft gode oplevelser med, dem i forbindelse min forstærker som havde nogle problemer et par år tilbage. I den forbindelse kørte jeg over til dem, og fik en rigtig god behandling. Nu står jeg så med en Beat 400, der efterhånden lyder værre og værre for hver dag. Jeg er godt klar over at Densen ikke har nogen indflydelse på om hvorvidt deres leverandører, fortsætter med at producere reservedele. Det er også det svar jeg har fået fra Densen, Men jeg føler mig da i den grad ladt stikken. Min eneste mulighed, hos dem, er at købe en ny cdafspiller. Bør man ikke som producent, bakke sit produkt op, Hvis man vil have kunderne til at tage en seriøst. Eller er det kun, indtil at kunden har betalt, at det er tilfældet??? Er jeg den eneste ejer af en Beat 400, der synes at det er utilfredsstillende, at en cd afspiller i denne Prisklasse, har en udløbsdato, på samme måde som en liter Mælk??? Er der evt. en af brugerne med mere teknisk indsigt, der ved om der er nogen mulighed for at skifte drevet til en anden type. Er der andre Beat 400 ejere der er rendt ind i denne problematik???? Er det mig der er en sur kælling, når jeg ikke vil bruge mellem 9000 og 25000kr på en ny afspiller, som måske også har en snarlig udløbsdato??
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wasp447 skrev:
| Bør man ikke som producent, bakke sit produkt op .... |
|
|
Det gør man da nok også i det omfang det overhovedet er muligt - men jeg kender ikke
mange fabrikanter der sætter reservedele på lager til de næste 10-15 år
Og er den Beat 400 ikke rimeligt gammel efterhånden ?
Wasp447 skrev:
| Er det mig der er en sur kælling, når jeg ikke vil bruge mellem 9000 og 25000kr på en ny afspiller, som måske også har en snarlig udløbsdato?? |
|
|
Uanset hvad man køber af cd-afspiller, så sidder der en temmelig central komponent med begrænset levetid - selv i en Rolls-Royce lever motoren ikke evigt :( Men ja, det er da brandærgeligt.
(Kender ikke værket i din Densen) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Hifitossen Udelukket fra forum

Dobb.profil Music4life
Bruger siden: 02 December 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en beat 400+. Dejlig cd afspiller købt brugt for et år siden. Min bekymring var også om der fortsat kunne fås reservedele til denne maskine og ringede til Densen inden køb. Svaret var at Sony drevet ikke laves mere og derfor var det bad luck hvis uheldet var ude. Løsningen var også et køb af ny cd til en god pris. Laser kunne dog fortsat købes. Min cd kører endnu helt upåklageligt og nyder den så længe det er muligt. Du må nok desværre forberede dig på at den skal på kirkegården. Et andet drev er ikke bare løsningen da samspillet i en cd afspiller med dac og drev i høj grad er parret sammen.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Vintage Audio´s laserliste, har Densen B400 en Sony laser KSS-213. Den er da 100% til at skaffe endenu, så spørgsmålet er, om det overhovedet er laseren, det er galt med, eller bare en "sur" sang fra Densen  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Music4life
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Ifølge Vintage Audio´s laserliste, har Densen B400 en Sony laser KSS-213. Den er da 100% til at skaffe endenu, så spørgsmålet er,
om det overhovedet er laseren, det er galt med, eller bare en "sur" sang fra Densen |
|
|
Hvad vil mislyde være ved et defekt drev kontra
en laser mht til aflæsning mv.
|
| Til top |
|
| |
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Afspiller er også en Beat 400 plus.
Til boydk: Hvor kan jeg købe dette drev? Det vil jo betyde at jeg bare skal have en kasse af dem, så er jeg sikret min Beat 400 plus et stykke tid ind i fremtiden.
Men hvorfor melder Densen så tilbage at drevet ikke kan skaffes???
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har købt din cdafspiller fra ny, så bør Densen gøre noget. De reklamerer jo med at de giver livs garanti på deres produkter, vel og mærke til
den første ejer.
Men har du købt brugt, så er de som sådan ikke forpligtet til at hjælpe.
Din cdafspiller er ved at være en hel del år gammel og det er forståeligt at der ikke kan fåes reservedele til den mere. Cd mediet er jo stille og roligt
på vej ud og der bliver lavet fære og fære cddrevs.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wasp.... i føste indlæg skrev du, at du havde en B-400. Det var den, jeg gik ud fra, da jeg svarede. Kender ikke drevet i en B-400+, men på "Google billeder" ser (og jeg understreger SER) det ud til at være det samme. De steder, jeg kender, sælger ikke til private, men har da selv nogle drev til at ligge. Men men men, det er slet ikke sikkert, at det er drevet. Du kan sende mig en PB, så kan vi se, om jeg skal forsøge at fixe din Densen for dig. Tror Hifitossen kan gi´ et hint om, hvorvidt jeg er kvalificeret eller ej   . Claus (Hifitosse), om det er laseren, der fokuserer dårligt/har mistet sin gain, eller det er drevet, disc-motor, slide-motor m.m. vil som regel altid resultere i det samme, begyndende forvrængning ved svært læsbarer skiver, for til sidst decideret at skippe/slet ikke læse = "no disc"  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er desværre helt normalt, at der ikke kan skaffes nye drev til 15 år gamle cd afspillere. Jeg har selv en Proceed CDP, som kører med et dvd drev. Når dét en dag er færdigt, så er det game-over.
Som Boydk er inde på, så er laserenheden og drevet to vidt forskellige ting ift reservedele. Der kan skaffes laserenheder til det meste i markedet, men eks ikke til min Proceed CDP.
Bør producenterne kunne supportere 15 år gamle produkter med specielle / udgåede dele? Det er der ikke mange, der gør. Forestil dig omkostningen ved at købe eksempelvis 100 komplette drev til lager, hvor en mulig omsætning på produktet først kommer efter 15 - 25 år. Hvis man skal gøre dét, så er der kun EN til at betale: Kunden, og dermed ville cd afspilleren være noget dyrere, end dét sådan en B400 i sin tid kostede.
De eneste to producenter jeg kan komme i tanke om, som køber reservele til lager er Revox og Nagra, men deres produkter koster jo også virkelig mange penge - blandt andet fordi de har alle tænkelige/utænkelige reservedele liggende på hylden gennem årtier.
__________________ Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenB skrev:
Det er desværre helt normalt, at der ikke kan skaffes nye drev til 15 år gamle cd afspillere. Jeg har selv en Proceed CDP, som
kører med et dvd drev. Når dét en dag er færdigt, så er det game-over.Som Boydk er inde på, så er laserenheden og drevet to vidt forskellige ting ift
reservedele. Der kan skaffes laserenheder til det meste i markedet, men eks ikke til min Proceed CDP.Bør producenterne kunne supportere 15 år
gamle produkter med specielle / udgåede dele? Det er der ikke mange, der gør. Forestil dig omkostningen ved at købe eksempelvis 100 komplette
drev til lager, hvor en mulig omsætning på produktet først kommer efter 15 - 25 år. Hvis man skal gøre dét, så er der kun EN til at betale: Kunden, og
dermed ville cd afspilleren være noget dyrere, end dét sådan en B400 i sin tid kostede.De eneste to producenter jeg kan komme i tanke om, som
køber reservele til lager er Revox og Nagra, men deres produkter koster jo også virkelig mange penge - blandt andet fordi de har alle
tænkelige/utænkelige reservedele liggende på hylden gennem årtier.
|
|
|
Jeg er helt enig i dit indlæg, men hvordan kan en producent som Densen give livs garant på deres produkter? Det går jo fx ikke i hånd med det du
skriver og som jeg jo egenligt er enig i......
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forholder mig til det tekniske og kommercielle i det trådstarter spørger om. Mht den livsvarige garanti må man spørge Densen.
Husk også på, at den livsvarige garanti kun er til den første ejer..! Jeg kender Thomas Sillesen rigtig godt, og han plejer at stå ved sit ord. Jeg vil derfor tro, at hvis en første ejer kommer med sin B400, som ikke virker mere, og den ikke kan repareres, så får den første ejer en anden cd afspiller på den livsvarige garanti.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fuldstændig ret Morten (øv med den CDP, min gamle CDP havde Philips PRO CD-drev). I rigtig gamle dage var normen, at man forpligtede sig til at kunne levere reservedele til et givet produkt 10 år frem i tiden. Nogle af de sidste der holdt det i hævd, var faktisk B&O. I min tid i branchen skred det koncept ad h****** til helt tilbage til. da Philips stadig lavede billedrørs-tv. I en verden hvor accelerationen på udvikling fløjter derudaf med større og større fart, og samfundet allerede har udviklet sig til et "køb og smid væk samfund", er det fuldstændig utopi at tro, at et produkt i dag kan 100% serviceres. Det kommer aldrig til at ske mere. Wasp, hvis du er første ejer og dermed har livstidsgarant (tror faktisk kun den gælder for kabinettet  ), så læs den lange smøre hos Densen (den med "småt"). Hvis deres producent af CD-drev/laser er holdt op med at producere dem, er det "force majeure". Du vil garanteret finde en eller anden passus, hvor der står, at Densen ikke kan gøres ansvarlig for sådanne situationer. Men det gør det selvfølgelig ikke mindre ærgerligt  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
| Jeg er helt enig i dit indlæg, men hvordan kan en producent som Densen give livs garant på deres produkter? Det går jo fx ikke i hånd med det du skriver og som jeg jo egenligt er enig i...... |
|
|
Fordi det er *apparatets* levetid der er udgangspunktet. Man kan rimeligt præcist estimere levetiden af elektronik.
Problemerne opstår når der ikke meldes korrekt ud om hvad begrebet "lifetime warranty" egentligt betyder
f.eks har en laser ikke uendeligt liv - ad åre brænder den ud, ligeså kører en motor ikke evigt __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den gamle Proceed PCD, der har Philips drev Boydk (den grå firkantede), de senere Proceed CDP har dvd drev, og her kan hverken laser eller drev skaffes mere.
Densen bruger også dvd drev, så jeg tænker det er en parallel situation med B400
|
| Til top |
|
| |

Dobb.profil Music4life
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Wasp.... i føste indlæg skrev du, at du havde en B-400. Det var den, jeg gik ud fra, da jeg svarede. Kender ikke drevet i en B-400+,
men på "Google billeder" ser (og jeg understreger SER) det ud til at være det samme. De steder, jeg kender, sælger ikke til private, men har da selv
nogle drev til at ligge. Men men men, det er slet ikke sikkert, at det er drevet. Du kan sende mig en PB, så kan vi se, om jeg skal forsøge at fixe din
Densen for dig. Tror Hifitossen kan gi´ et hint om, hvorvidt jeg er kvalificeret eller ej .Claus (Hifitosse), om det er laseren, der fokuserer
dårligt/har mistet sin gain, eller det er drevet, disc-motor, slide-motor m.m. vil som regel altid resultere i det samme, begyndende forvrængning ved
svært læsbarer skiver, for til sidst decideret at skippe/slet ikke læse = "no disc" . |
|
|
Uha jo, giv bare Hasse (Boyd) den i hånden. Han er ferm til elektronik
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
MortenB skrev:
Det er den gamle Proceed PCD, der har Philips drev Boydk (den grå firkantede), de senere Proceed CDP har dvd drev, og her kan hverken laser eller drev skaffes mere.
Densen bruger også dvd drev, så jeg tænker det er en parallel situation med B400 |
|
|
Den er jeg så ikke helt med på  , diverse lister på nettet siger, at det er en Sony KSS-213 laser, noget af det billigste, der findes. Ved et kig hos den første leverandør, jeg checkede, er der intet mindre en 4 forskellige drev med KSS-213 til rådighed stadigvæk, så Densens svar til en kunde er lidt bekymrende i min optik  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Livstidsgarantien gælder ikke ting der slides i stykker. Men garantien betyder at vi f.eks med glæde renoverer 20 år gamle DM-10ere uden beregning hvis en kanal f.eks futter af.
Når det er sagt, så købte vi 1000 Sony løbeværk da Sony stoppede med at producere det. Det er trods alt ca 10 år siden Sony stoppede med at producere det, så vi er løbet tør for drev. Det vi gør nu, er at skifte lasere. Desværre ser vi ofte at det ikke er nok, da selve mekanikken er slidt i stykker. Det kan vi desværre ikke gøre noget ved. Derfor anbefaler vi at folk skifter til en nyere afspiller. Vi tilbyder så folk en super indbytningspris på deres gamle B-400/400+/400XS.
Alternativet er "bare" at skifte laser, men så bliver folk så sure, når det viser sig ikke at være nok...
På den nye generation af CD afspillere (410/420/44/475) har vi valgt et interface, der gør det muligt for os at skifte til andre producenter af løbeværk, ifald en af dem stopper produktionen).
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt præcist er vore vilkår for garanti:
The lifetime warranty is NOT supported through or by our distributors. It is done directly with us at Densen. You must therefore communicate DIRECTLY with the Densen Head Quarters, and for this, we recommend using our e-mail: service@densen.dk
Our staff will decide if the product needs to be shipped to Denmark or if it can be fixed in your home country by sending you a sparepart. In the cases where it must be shipped to Denmark, we recommend using normal surface mail, as this is secure and cheap. The cost of shipping the product to Denmark must be borne by the owner. The repair, spare parts, and return shipment will be paid by Densen.
People who have bought a used Densen product can get Densen to carry out repairs for a fixed price, this must be paid in advance, you can get a price quota by our service department at: service@densen.dk
We have all spare parts in stock and we will carry out all repairs relatively quickly. In the unlikely event that we do not have a spare part in stock many years after ceasing production of a product, we will offer the owner compensation. we wil carry out all repairs relatively quickly. In the unlikely event that we do not have a spare part in stock many years after ceasing production of a product, we will offer the owner compensation.
Please note: The lifetime warranty do NOT cover parts which are prone to normal wear and tear. This means Lasers and CD transports on CD players are NOT covered. Neither are potentiometers, where failure are related to wear and tear or dust, smoke or other contamination of the part.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den Densen ged barberet  @Boydk: Hvis du kan se lasere til Proceed CDP i dine lister, så vil jeg gerne købe en af dig..!?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2014 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint af Thomas at komme på banen, stor ros til Densen.
Morten.... I samtlige lister jeg har set indtil nu, er der kun fortalt om CD-PRO2, CDM12 & CDM1. Kan ikke finde nogle med DVD laser i. Hvis du kan finde ud af, hvad den præcic hedder, så skal jeg da gerne tjekke __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|