| Forfatter |
|
sh24 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 03 Marts 2015 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er der nogen som har erfaringer med Alto Maxidrive2.3+ ?
Hvis, ja; hvordan klarer den sig så i forhold til miniDSP2x4 balanceret?
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 03 Marts 2015 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden på nogen måde at ville forklejne det nævnte produkt, vil jeg mene det er beregnet til PA, lidt som eks. Behringer DCX2496.
Hvis det er ligesom DCX er der en del mere sus/støj end der er på minidsp. En hel del mere.
Jeg har haft andre PA delefiltre forbi, og det er samme historie med dem alle.
Fælles for dem jeg har haft forbi er at de alle hører til i den lidt billigere ende af skalaen, ca. ½ pris af minidsp 4-10. +/-
|
| Til top |
|
| |
sh24 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2015 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke også noget om, at et balanceret apparat, som fx. Alto'en, giver ekstra støj når den kobles sammen med
"normale"/ikke-balancerede forstærkere?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 05 Marts 2015 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh24 skrev:
Hej.
Er der nogen som har erfaringer med Alto Maxidrive2.3+ ?
Hvis, ja; hvordan klarer den sig så i forhold til miniDSP2x4 balanceret? |
|
|
Jeg har kun erfaring med minidsp 2x4. Husk!, for at anvende produktet optimalt, dvs bedst mulig støjforhold S/N, skal du have styr på gain i din
signalvej. Det essentielle er, at du korrigerer volumen efter minidsp. Eks:
CD, DAC => minidsp => forforstærker = >effektforstærker => højttaler.
Forforstærkeren skal derfor kunne justere volumen på alle de kanaler du har brug for.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 06 Marts 2015 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.
Sådan bruger jeg ikke min 4-10 HD.
Den sidder mellem pre og effekter. Jeg kan høre sus, men kun op til 1 meters penge fra diskanterne. Der er intet ved lyttepositionen ca 3 meter væk.
Der er heller ikke mange pre der kan styre 3 eller 4 vejs. Ikke hvad jeg kender til :-)
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg husker, kunne jeg kun høre sus fra diskanterne op til 20-50 cm fra diskanterne, men det er self relevant afhængig af resten af grejet.
Tror ikke der bliver lavet mange nye pre med så mange udgange. Alternativt er ældre surround-forstærkere (evt bare som volumenkontrol).
|
| Til top |
|
| |
sh24 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg nu har fat i så erfarne folk, så håber jeg I vil besvare et par spørgsmål om miniDSP for en nybegynder:
Hvad er det for noget med de der Plug-ins? Er en miniDSP 2x4 køreklar når man køber den, eller er den ikke?
miniDSP virker jo sammen med UMIK-1, men kan man bruge andre målemikrofoner? (Jeg har den fra XTZ roomanalyzer pro)
Er der ingen der har erfaringer med miniDSP 2x4 balanceret vs. ubalanceret?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle målemikrofoner virker sammen med miniDSP. Du loader ikke målinger over i miniDSP, men bruger målingerne som udgangspunkt til at justere i
miniDSP (via plugins)
Det smarte ved Umik1, er at den bare skal kobles til en usb-indgang, samt at den er kalibreret. Alternativet er et lydkort+målemikrofon.
Målemikrofonen anvender du sammen med et stykke software eks REW (freeware). Det software synes jeg er lettes at rode med. Med lidt fiflen, kan
man endda eksportere målinger fra REW over i miniDSP.
Jeg tror at miniDSP er leveret med plugin til en tovejs højttaler, men ikke helt sikker. Det er nemt at købe plugins. Eks til en 4-vejs højttaler, så går
du bare ind på deres hjemmeside og downloader det rette plugin. Vidstnok for 10 USD (engangsbeløb). Herefter installerer du det på miniDSP'en.
Hvis du nu har to miniDSP og skal køres 4 vejs, så behøver du kun 1 plugin til en 4-vejs.
|
| Til top |
|
| |