Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Peachtree (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Højen79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2015 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som ved hvad forskellen er på disse forstærkere fra Peachtree, model Grand Integrated:

Grand Pre
Grand Integrated
Grand Integrated X-1

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke se hvad forskellen skulle være???
Til top Vis Højen79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højen79

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 04:28 | IP-adresse registreret  

På denne side kan du hente manuals til produkterne du efterlyser. Forskellene vil fremgå af disse.

http://www.peachtreeaudio.com/support/manuals.html
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Højen79
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2015 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Så er jeg blevet klogere til hvem det skulle have interesse,

Grand Pre - skulle have en anden strømforsyning.

Grand Integrated og Grand integrated X-1. Forskellen her er at der sidder en nyere USB chip i X-1 som bevirker man ikke behøver at installere driver e.lign. når man hører musik fra PC og MAC.

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Sendt: 13 Marts 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Højen79 skrev:
Så er jeg blevet klogere til hvem det skulle have interesse,

Grand Pre - skulle have en anden strømforsyning.

Grand Integrated og Grand integrated X-1. Forskellen her er at der sidder en nyere USB chip i X-1 som bevirker man ikke behøver at installere driver e.lign. når man hører musik fra PC og MAC.

Hvis din kommentar skal forstås sådan, at det kun er strømforsyningen, som er forskellig, har du delvis ret. Men det gør det også nødvendigt at du går lidt dybere i beskrivelsen. "PRE" betyder Preamp= forforstærker, som ikke har indbygget effektforstærker til højttalerne og derfor en anden strømforsyning. De to andre apparater beskrevet har indbygget effektforstærker til at drive højttalerne.
Er du fortsat i tvivl om forskellen graver vi et lag dybere i forklaringen i næste runde.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted

Højen79
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2015 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:

Hvis din kommentar skal forstås sådan, at det kun er strømforsyningen, som er forskellig, har du delvis ret. Men det gør det også nødvendigt at du går lidt dybere i beskrivelsen. "PRE" betyder Preamp= forforstærker, som ikke har indbygget effektforstærker til højttalerne og derfor en anden strømforsyning. De to andre apparater beskrevet har indbygget effektforstærker til at drive højttalerne.
Er du fortsat i tvivl om forskellen graver vi et lag dybere i forklaringen i næste runde.

Kaj, Nu sagde jeg også kun jeg var blevet lidt klogere Men i hvertfald GI og GI X-1 skulle være stort set identisk på nær den USB-chip. Er det ikke korrekt??

Må erkende jeg ikke har kendskab til Grand Pre. Årsagen til min nysgerrighed var min nye investering i GI...Jeg var så i tvivl om jeg ville miste meget ved at det ikke var en X-1!

For min skyld må du meget gerne grave...Det er derfra jeg får viden og bruger forums som hifiall.dk

Kaj.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Permanent!

Sendt: 13 Marts 2015 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Højen79 skrev:

Kaj, Nu sagde jeg også kun jeg var blevet lidt klogere Men i hvertfald GI og GI X-1 skulle være stort set identisk på nær den USB-chip. Er det ikke korrekt??
Må erkende jeg ikke har kendskab til Grand Pre. Årsagen til min nysgerrighed var min nye investering i GI...Jeg var så i tvivl om jeg ville miste meget ved at det ikke var en X-1!

Jeg har ikke lyttet til produktet og kender derfor ikke lyden. Her skal der andre på banen. De tekniske forskelle mellem GI og GI X1 fremgår af fabrikkens materiale. Man må forvente at den nyeste version er den bedste.

Du kender godt forskellen mellem en forforstærker og en integreret forstærker - eller ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes