Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Logitech LMS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2015 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Min NAS er desværre brændt af og så ville jeg sætte min externe harddisk på min pc som så bliver brugt som server da min gamle nas ikke kunne bruges som Server!

Mit problem er bare at jeg ikke kan se den externe harddisk USB lige meget om jeg tilføjer den under under mediekilder? så når jeg åbner ogs lukker programmet så har den smidt min harddisk af og i dette tilfælge (E:)

Kan det passe man ikke kan bruge en USB extern harddisk når man kan bruge en nas?

Kan det have noget at med at musikken ligger i genre, kunster, cdvalg og så dernæst selve numret der skal afspilles?

Når jeg prøver afspille et nr der ligger på min pc under musik mappe som jeg godt kan se så tager det nok 2-3 min før det nr afspilles? hvorfor?

Håber en kan hjælpe mig med dette;-)

MVH
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Marts 2015 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Hej Alle

Min NAS er desværre brændt af og så ville jeg sætte min externe harddisk på min pc som så bliver brugt som server da min gamle nas ikke kunne bruges som Server!

Mit problem er bare at jeg ikke kan se den externe harddisk USB lige meget om jeg tilføjer den under under mediekilder? så når jeg åbner ogs lukker programmet så har den smidt min harddisk af og i dette tilfælge (E:)

Kan det passe man ikke kan bruge en USB extern harddisk når man kan bruge en nas?

Kan det have noget at med at musikken ligger i genre, kunster, cdvalg og så dernæst selve numret der skal afspilles?

Når jeg prøver afspille et nr der ligger på min pc under musik mappe som jeg godt kan se så tager det nok 2-3 min før det nr afspilles? hvorfor?

Håber en kan hjælpe mig med dette;-)

MVH

Jeg skal lige forstå hvad det er du laver. Har du taget to eksterne disk ud af en udbrændt NAS eller hvordan skal vi forstå det ? Hvis ja. Så er de sikkert formateret til oprativsystemet på din NAS, og så kan du ikke bare sætte dem til en pc..... Prøver lige at forstå dit problem ?
Hvis du vil bruge en ekstern harddisk på din PC, skal du tilknytte den(mappe) som et Netværksdrev Z: eller X: drev eller hvad du ønsker at kalde det.
Derefter skal du I LMS(for windows) angive, at din musik ligger på dette drev.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2015 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej Calle

Nej det er selve min NAS og så den ene af diskene der er stået af og så jeg har min musik som back på en extern harddisk men det er ligemeget hvad jeg gør så kan jeg ikke se den externe harddisk, og den blev til et E: drev og den er tilknyttet som et netværksdrev og i LMS som du kan se på billedet der har jeg under GinoNAS knyttet E: drev til men så snart åbner og lukker programmet er det E: drev væk og jeg kan ikke se det i ipeng eller på noget tidspunkt?

volleborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2015 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Kører selv LMS på en pc og har musik og playlister på en usb-harddisk. Det fungerer uden problemer her.

Jeg kan så ikke forstå det du prøver på. Hvis du har tilføjet den eksterne hdd til di pc som e-drev burde der stå
E:\ et-eller-andet i Mediemapper og Afspilningslister og ikke noget med \\GINOSNAS\, som jeg så antager var din afbrændte nas
Til top Vis volleborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af volleborg

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2015 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

volleborg skrev:
Kører selv LMS på en pc og har musik og playlister på en usb-harddisk. Det fungerer uden problemer her.

Jeg kan så ikke forstå det du prøver på. Hvis du har tilføjet den eksterne hdd til di pc som e-drev burde der stå
E:\ et-eller-andet i Mediemapper og Afspilningslister og ikke noget med \\GINOSNAS\, som jeg så antager var din afbrændte nas

Hej

Pludselig lige selvom jeg har navndøbt den USB harddisk til andet end e: så kan jeg pludselig finde den under e i ipeng selvom der ikke står e nogen
steder mere. Den er knyttet som netværksdrev? Nu men nu virker det men jeg har lige bestilt en ny NAS da dette her var til at få spat af:-)

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes