| Forfatter |
|
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, har købt og downloaded et album fra et firma, der indtil videre skal have lov at være anonymt.
Der er 8 tracks i albummet, som består af FLAC filer.
De 6 filer viser en filstørrelse, der er forventet for FLAC filer, og med en "compression ratio" på ca 40%.
De 2 af filerne er meget mindre end forventet i forhold til den forventede størrelse, og når man ser efter egenskaber på dem (højreklik i Win7),
har de en "compression ratio" på 90%.
Disse 2 filer opfattes af Foobar2000 som at skulle vare det antal minutter, som vises i egenskaber, men efter 10 sekunder ophører lyden, men
afspilningen fortsætter, cursoren i øverste højre hjørne kører stadig derudad og nede i statuslinjen tæller sekunder og minutter videre indtil enden
af den forventede varighed af filens indhold.
Henvendelse til firmaet har blot resulteret i en påstand om, at FLAC ikke er komprimeret, men de vil se på problemet. De kommer bare ikke
tilbage med en løsning.
Flere forsøg på at downloade albummet på forskellige PC'er giver samme resultat hver gang, med 2 af filerne uanvendelige.
Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg skal overbevise firmaet om, at de må rette fejlen? FLAC ”compression” på 90% er da langt uden for FLAC
konventionerne?
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan ser det ud, hvis det kan hjælpe på forståelsen af det, jeg skriver om
Læg mærke til FLAC filstørrelsen og kompressionsraten samt den originale filstørrelse.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gætte på at du kun har første del af filen, at resten er blevet klippet af, måske er fejlen sket under overførsel.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLAC er komprimeret, men det er tabsfrit komprimeret. Jeg ved ikke hvordan Windows finder ud af kompressions
grad, måske ser de blot på fil størrelse.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB skrev:
| Jeg vil gætte på at du kun har første del af filen, at resten er blevet klippet af, måske er fejlen sket under overførsel. |
|
|
Har forsøgt at overføre flere gange og på forskellige PC'er, men samme resultat hver gang.
Der er tilsyneladende 2 minutter og 21 sekunder's indhold, da afspilning af filen varer i dette tidsrum. Det du kalder resten er tilsyneladene ikke
klippet af, der er bare ikke noget musikindhold i de sidste 2 minutter og 11 sekunder.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at åbne filen i et editeringsprogram som Audacity? Jeg tænker at filen måske er "fejlbehæftet" så al lyden efter de 10 sekunder er
uden niveau.
Det må alt andet lige være nemt at få en fil uden lydudsving til at fylde mindre i pakket version - måske deraf den unaturligt høje kompressionsgrad.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passer størrelsen på filen med det windows fortæller i properties, dvs. 2,47 MByte? En FLAC fil burde være langt
større. Uanset, så er det en fejl hos firmaet du har købt filen af, det er kun dem der kan fixe den.
Om filen er klippet af i enden eller om der bare ikke er noget lyd, kommer lidt ud på ét. Det er kun et spørgsmål om
hvordan fejlen er opstået.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget kan tyde på at de 2 filer er fejlbehæftede, bed firmaet om selv at foretage en download af filerne og få bekræftet at der er sket en fejl.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB skrev:
| Uanset, så er det en fejl hos firmaet du har købt filen af, det er kun dem der kan fixe den. |
|
|
Helt enig. Jeg gætter på at de har en fejlbehæftet fil liggende til download, og de skal få den fikset, så du kan få den musik du har betalt for.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan lige tilføje at jeg har prøvet at åbne en af mine flac-filer med 38% compression rate med Audacity.
Ved at erstatte en stor del af tracket med stilhed opnåede jeg en compression rate på 83%.
Spilletiden er selvsagt den samme men altså kun med hørbar lyd i en lille del af tiden.
Det bekræfter mistanken om, at du har fået en lydfil der mangler ... meget af lyden.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle, her e et screen-shot af en af de dårlige filer i Audacity. Der er ingen tvivl om, at der er noget galt.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil da være rart at høre, hvad enden på historien bliver. Altså om firmaet sørger for at få leveret nogle filer, der er i orden eller hvad. Du har jo
en ret god sag med dokumentation for at produktet er defekt.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
klitgt skrev:
Hej, har købt og downloaded et album fra et firma, der indtil videre skal have lov at være anonymt.
De 6 filer viser en filstørrelse, der er forventet for FLAC filer, og med en "compression ratio" på ca 40%.
De 2 af filerne er meget mindre end forventet i forhold til den forventede størrelse, og når man ser efter egenskaber på dem (højreklik i Win7),
Disse 2 filer opfattes af Foobar2000 som at skulle vare det antal minutter, som vises i egenskaber, men efter 10 sekunder ophører lyden, men
afspilningen fortsætter, cursoren i øverste højre hjørne kører stadig derudad og nede i statuslinjen tæller sekunder og minutter videre indtil enden
Henvendelse til firmaet har blot resulteret i en påstand om, at FLAC ikke er komprimeret, men de vil se på problemet. De kommer bare ikke
tilbage med en løsning.
Flere forsøg på at downloade albummet på forskellige PC'er giver samme resultat hver gang, med 2 af filerne uanvendelige.
Kan nogen fortælle mig, hvordan jeg skal overbevise firmaet om, at de må rette fejlen? FLAC ”compression” på 90% er da langt uden for FLAC
konventionerne?
|
|
|
Har du prøvet at konvertere den til wav eller FLAC med compression level 5 f.eks . __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har sådan set fået opklaret at den "mystiske" kompressionsgrad på 90% eller mere sagtens kan opnås med FLAC, når lydfilen mest består af
stilhed som i dette tilfælde.
Så jeg kan ikke rigtig se ideen ved at konvertere til wav eller ændre compression level.
Der er bare tale om en fil der mangler det meste af den musik, der var stillet i udsigt.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
klitgt skrev:
tilbage med en løsning.
konventionerne?
|
|
|
Har du prøvet at konvertere den til wav eller FLAC med compression level 5 f.eks . |
|
|
Ja, alt er forsøgt uden held. men der gode nyheder fra udbyderen af filerne.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Det vil da være rart at høre, hvad enden på historien bliver. Altså om firmaet sørger for at få leveret nogle filer, der er i orden eller
hvad. Du har jo
en ret god sag med dokumentation for at produktet er defekt. |
|
|
Udbyderen har lovet at vende tilbage med intakt materiale.
De har indrømmet at have leveret noget, der ikke er OK.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|