Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 16 April 2016 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg er lidt en computer spadser, af samme grund har jeg lagt min musik på en ekstern hdd med strømforsyning, på den måde er det en plug and play løsning med min Lumin T1.
Jeg er snart løbet tør for hdd plads og samtidig har jeg ladet mig fortælle at min Lumin T1 vil lyde beder hvis min musik var lageret på en NAS, så har valgt at købe en Synology ds216 play NAS med 2 stk WD red 3TB hdd, der findes en guide på Lumins hjemmeside men den har efterladt mig med nogle tvivs spørgsmål som jeg håber nogle af jer kyndige kan svare på.
ifølge Lumin skal jeg først opdatere styresystemet til DSM 6.0, så langt så godt, det er har jeg tænker at det er nu jeg skal opsætte NAS til RAID 0 samt formatering af de to disc, samt der efter oprette en mappe kaldt "music" inden jeg går vidre, korrekt ?
step 2 skulle så være at opdatere jave via DSM 6.0, den tror jeg at der er styr på.
step3 installere minimserver på nas, skal dette program ligge i mappen music eller ved siden af mappen ?
step4 installere minimwatch på nas, igen samme spørgsmål som step 3 ?
her efter er det bare at loade mappen "music " med musikke fra min eksterne hdd og så skulle det være det.
Er der nogen der kender opsætningen Lumin kræver som kan sige om jeg har husket alt eller om jeg mangler noget ?
Håber der er nogle hjælpsomme sjæle der ude __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
nozendk Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 01 Maj 2016 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dan.a. Jeg har en Qnap NAS men de fungerer stort set på samme måde. Det er en god idé at opdatere systemet, det er jo en lille PC som sidder indeni, og der kan være fejl, som er rettet i nyere versioner. Når din NAS kører, så har den en IP adresse, som du kan åbne med browseren på din computer. Den viser en side, hvor al administrationen foregår, og det er også der, du kan installere apps. Det er systemet som installerer disse apps, du skal ikke selv lægge dem sammen med musikken. Faktisk tror jeg, at de bliver placeret på en lille flash-disk i maskinen, og slet ikke på dine harddiske. Til sidst, der kan ikke være nogen forskel i lyden på hvor din digitale musik bliver lagret, så længe dit NAS kan følge med til opgaven - det kan være et problem at afspille film i HD som ligger på et billigt NAS fra Aldi, men til musik er selv sådan ét ok.
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 03 Maj 2016 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan.
Ja Lumin lyder bedst på netværksindgangen, synes jeg, ikke nødvendigvis kun NAS, f.eks. Tidal HiFi er fuldt på højde med NAS.
Opdater NAS og Java, som du skriver. Minim server vil muligvis ligge på NAS'en som tillægsprogram, det gjorde det på min Qnap. Når det er
installeret, "peger" man i minimserver til der hvor musikken ligger.
Jeg kan sende dig en e-mail til en kammerat der er ret kyndig i dette, hvis det har interesse.
Sørg for gode netværkskabler imellem apparaterne, det kan høres på en Lumin.
God fornøjelse! __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2016 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Hej Dan.
Ja Lumin lyder bedst på netværksindgangen, synes jeg, ikke nødvendigvis kun NAS, f.eks. Tidal HiFi er fuldt på højde med NAS.
Opdater NAS og Java, som du skriver. Minim server vil muligvis ligge på NAS'en som tillægsprogram, det gjorde det på min Qnap. Når det er
installeret, "peger" man i minimserver til der hvor musikken ligger.
Jeg kan sende dig en e-mail til en kammerat der er ret kyndig i dette, hvis det har interesse.
Sørg for gode netværkskabler imellem apparaterne, det kan høres på en Lumin.
God fornøjelse!  |
|
|
hvad med minimwatch ?
Kan læse at de anbefaler dette program når man har musikken på en nas. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Maj 2016 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er korrekt.
Den installerer du på en pc der er på netværket, den bruger du til at opdatere minimserver, når du har lagt nyt materiale ind. Og generel
monitorering.
__________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2016 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en hurtig opdate, det er nu lykkes af få nasen, hurra hurra, det var ikke nemt når man har det svært med det her pc sjov.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2016 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups, nasen igang.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt gået!
God fornøjelse. __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 12 Maj 2016 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Dan,
har jeg forstået det rigtigt mon, at du ikke spejler diskene?
Har du serveren stående tæt på anlæg, tænker på blæserne;-)?
Lyder det så bedre?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|