Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rotel rcd 930ax (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The_dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ganske ny inden for HIFI verdenen, og efter at have browset godt og grundigt rundt på nettet uden succes, så spørger jeg nu jer i stedet.

Er dette en ok cd-afspiller? Nogen personlige erfaringer, hvor gammel er modellen (Rotels hjemmeside er ikke meget værd!) og hvad skal man i det hele taget kigge efter når man skal lede efter cd-afspiller?

Jeg tror den skal kobles på en Rotel-840BX4 forstærker og forhåbentligt et sæt B&W 603/4 S2/3 eller et par Dali 8008. Men nu må vi se hvad der kommer af tilbud, jeg har ikke noget imod at købe brugt ;)

Håber I kan hjælpe mig! Mvh Kim

Til top Vis The_dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The_dude

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Rcd 930ax blev, jvf. deres hjemmeside, fremstillet i perioden 1995-1997. og kostede $299.

Jeg kender ikke lige nævnte model, men jeg har haft flere Rotel cd'er i tiden løb, og har altid været glad for lyden. Har i øvrigt aldrig oplevet at skulle sende dem til reparation.

Prøv at kigge forumet lidt igennem, så får du en fornemmelse af hvilke mærker, der hyppigt nævnes i samme åndedrag som 'fejl' og 'reparationer', og hvilke der ikke gør Det er næppe nogen tilfældighed.

Designet kan diskuteres, og Rotel er jo alment kendt som et 'value for money'-produkt, såå...  -Omkring 1000,- kan vel gøre det  

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

The_dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hey, jeg har fundet det link men det hjælper mig bare stadig ikke så meget med personlige erfaringer

Det er jo altid rart at høre andres kommentarer om et produkt inden man køber skidtet!

Desuden er det kun en manual, dvs der står ik så meget man kan bruge til noget. Andet end hvordan man sætter stik i og hvad knappen med den væltede trekant betyder (play)

Til top Vis The_dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The_dude

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg mindes en test af den i sin tid i Hifi&elektronik hvor den skuffede....både lyden og opbygningen, samt set i forhold til andre (og dyrere) Rotel'er.

Mener at huske der er tale om et billigt Sony-drev samt komponenter i en kvalitet under middel, selv printpladen er ikke engang lavet af glasfiber som jo ellers er standard hos Rotel.

Så det er nok til dato den dårligeste og billigste cd-afspiller fra Rotel, hvilket model-nummeret jo også indikerer.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes