Emne: Pioneer DP-S06 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 03:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min cd-afspiller er flyttet hjemmefra, nu er her alt for stille, så jeg er på udkig efter en afløser. Har læst side efter side med tidligere debatter om emner, så der er ingen grund til at gentage Denon S10, Densen B400 og alle de gamle som "bare" skal modificeres!
Jeg har fået tilbudt en Pioneer DP-S06, men jeg har ingen anelse om hvad det er for noget. Det har tidligere været anbefalet Poineer DP95 her på siden. Hvordan ligger DP-S06 i forhold til - og i forhold til de andre.
Andre bud kunne være Holfi Xara, Sony SCD 777.
Hvis du har noget tilsvarnede til salg til gode penge hører jeg gerne om det. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen der kender til den?
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Min cd-afspiller er flyttet hjemmefra, nu er her alt for stille, så jeg er på udkig efter en afløser. Har læst side efter side med tidligere debatter om emner, så der er ingen grund til at gentage Denon S10, Densen B400 og alle de gamle som "bare" skal modificeres!
Jeg har fået tilbudt en Pioneer DP-S06, men jeg har ingen anelse om hvad det er for noget. Det har tidligere været anbefalet Poineer DP95 her på siden. Hvordan ligger DP-S06 i forhold til - og i forhold til de andre.
Hvis du har noget tilsvarnede til salg til gode penge hører jeg gerne om det.
|
|
|
Jeg kan godt hjælpe dig lidt på vej. Pioneer PD-S06 som den hedder, er en såkaldt afløser for PD-95, og så alligevel ikke. Der var en stor prisforskel, og på trods af at det angiveligt skulle være den bedstlydende Pioneer-spille gennem tiden, slog den alligevel aldrig helt igennem, hvorimod PD-95 nød, og til en hvis grænse stadig nyder høj status hos high-end folket. Jeg har haft begge maskiner og PD-95 er PD-S06 langt overlegen - dynamik, tonal balance, detaljering, perspektiv, rum og musikalitet er bare klasser bedre. PD-95 har den sjove evne til at give lyst til at lytte mere, hvorimod PD-S06 kan knække hvis musikken bliver lidt for kompleks!!
Samtidig får du i PD-95 en opbygning som sjældent er set magen til, og et løbeværk helt i særklasse! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Hvis du har noget tilsvarnede til salg til gode penge hører jeg gerne om det.
|
|
|
Køb du en PD95 var der ikke en tilsalg for 4000kr ? , en SCD777 finder du nok ikke til under 8000kr .
Og hvis du er oppe i de 8 til 10k så er der wadia 830 ja kan blive ved .
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen. Jeg tror jeg dropper den DP-S06. Der er en DP97 til salg - er den bedre end dp95?
Sony'en er drømmen (da scd1 er uopnåelig). Drømme kræver en tur i banken, men det må man jo bare tage med . Der var én til salg til 12.000,- men den er vist solgt, så det er nok prisen.
Kunne også godt tænke mig en Denon S10MKII, men de hænger ikke på træerne. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Mange tak for hjælpen. Jeg tror jeg dropper den DP-S06. Der er en DP97 til salg - er den bedre end dp95?
Sony'en er drømmen (da scd1 er uopnåelig). Drømme kræver en tur i banken, men det må man jo bare tage med . Der var én til salg til 12.000,- men den er vist solgt, så det er nok prisen.
Kunne også godt tænke mig en Denon S10MKII, men de hænger ikke på træerne.
|
|
|
Vi tager den lige igen - den hedder PD-95, og ikke DP-95! 
Mig bekendt findes der ikke noget der hedder PD-97, så jeg gætter på at det er en PD-95. Mailede ham for noget tid siden, men han gider ikke svare.
Du kan dog roligt investere i en PD-95, den tror jeg næppe at du vil blive ked af at eje. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
PD-95, PD-95..... jeg må vist hellere øve mig lidt 
Tak for hjælpen __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
PD-95, PD-95..... jeg må vist hellere øve mig lidt 
Tak for hjælpen
|
|
|
Hehe øvelse gør mester - bliver spændende at høre hvad du ender med at investere i. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|