Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Pioneer DP-S06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Min cd-afspiller er flyttet hjemmefra, nu er her alt for stille, så jeg er på udkig efter en afløser. Har læst side efter side med tidligere debatter om emner, så der er ingen grund til at gentage Denon S10, Densen B400 og alle de gamle som "bare" skal modificeres!

Jeg har fået tilbudt en Pioneer DP-S06, men jeg har ingen anelse om hvad det er for noget. Det har tidligere været anbefalet Poineer DP95 her på siden. Hvordan ligger DP-S06 i forhold til - og i forhold til de andre.

Andre bud kunne være Holfi Xara, Sony SCD 777.

Hvis du har noget tilsvarnede til salg til gode penge hører jeg gerne om det.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen der kender til den?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Min cd-afspiller er flyttet hjemmefra, nu er her alt for stille, så jeg er på udkig efter en afløser. Har læst side efter side med tidligere debatter om emner, så der er ingen grund til at gentage Denon S10, Densen B400 og alle de gamle som "bare" skal modificeres!

Jeg har fået tilbudt en Pioneer DP-S06, men jeg har ingen anelse om hvad det er for noget. Det har tidligere været anbefalet Poineer DP95 her på siden. Hvordan ligger DP-S06 i forhold til - og i forhold til de andre.

Jeg kan godt hjælpe dig lidt på vej. Pioneer PD-S06 som den hedder, er en såkaldt afløser for PD-95, og så alligevel ikke. Der var en stor prisforskel, og på trods af at det angiveligt skulle være den bedstlydende Pioneer-spille gennem tiden, slog den alligevel aldrig helt igennem, hvorimod PD-95 nød, og til en hvis grænse stadig nyder høj status hos high-end folket. Jeg har haft begge maskiner og PD-95 er PD-S06 langt overlegen - dynamik, tonal balance, detaljering, perspektiv, rum og musikalitet er bare klasser bedre. PD-95 har den sjove evne til at give lyst til at lytte mere, hvorimod PD-S06 kan knække hvis musikken bliver lidt for kompleks!!

Samtidig får du i PD-95 en opbygning som sjældent er set magen til, og et løbeværk helt i særklasse!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Køb du en PD95 var der ikke en tilsalg for 4000kr ? , en SCD777 finder du nok ikke til under 8000kr .

Og hvis du er oppe i de 8 til 10k så er der wadia 830 ja kan blive ved .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Mange tak for hjælpen. Jeg tror jeg dropper den DP-S06. Der er en DP97 til salg - er den bedre end dp95?

Sony'en er drømmen (da scd1 er uopnåelig). Drømme kræver en tur i banken, men det må man jo bare tage med  . Der var én til salg til 12.000,- men den er vist solgt, så det er nok prisen.

Kunne også godt tænke mig en Denon S10MKII, men de hænger ikke på træerne.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Mange tak for hjælpen. Jeg tror jeg dropper den DP-S06. Der er en DP97 til salg - er den bedre end dp95?

Sony'en er drømmen (da scd1 er uopnåelig). Drømme kræver en tur i banken, men det må man jo bare tage med  . Der var én til salg til 12.000,- men den er vist solgt, så det er nok prisen.

Kunne også godt tænke mig en Denon S10MKII, men de hænger ikke på træerne.

Vi tager den lige igen - den hedder PD-95, og ikke DP-95!

Mig bekendt findes der ikke noget der hedder PD-97, så jeg gætter på at det er en PD-95. Mailede ham for noget tid siden, men han gider ikke svare.

Du kan dog roligt investere i en PD-95, den tror jeg næppe at du vil blive ked af at eje.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

PD-95, PD-95..... jeg må vist hellere øve mig lidt

Tak for hjælpen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

PD-95, PD-95..... jeg må vist hellere øve mig lidt

Tak for hjælpen

Hehe øvelse gør mester - bliver spændende at høre hvad du ender med at investere i.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes