| Forfatter |
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Er der nogen der har et godt bud på en brugt cd-afspiller til omkring 3500? Hvad lyd angår kan JBL'ernes diskant godt være lidt skarp, så afspilleren skal helst ikke fremhæve dette. Den må meget gerne være sort. Den skal spille sammen med JBL Ti-5000 og Acurus forstærkere.
Mvh. Troels
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DCD-S10, Marantz CD-16/17, Rega Planet, osv.!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en NAD S500 som jeg er meget glad for. Den kan fåes for omkring 4000 brugt. Den lyder rigtigt godt, syntes jeg!
Den har det dog ikke ret godt med brændte cd'er, hvis det betyder noget for dig. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter noget Marantz, hvor du får meget musikalitet. Hverken din Acurus eller JBL højtalere er specielt musikalske, så jeg tror du vil give en fin kombination.
Under alle omstændigheder skal du finde noget lidt mørktklingende, netop fordi JBL diskanten skærer i ørerne, som du selv er inde på. Evt kunne en maskine multibitconverter være sagen i dette tilfælde. Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.
Hvis det har interesse, så her jeg en opgraderet Marantz CD63SE stående i perfekt stand. Den kan du få BILLIGT, og den opfylder nok kravet om lidt mørk klang bedre, end mange dyrere maskiner.
Vær under alle omstændigheder opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er bedre med en dyrere maskine i dit tilfælde. Heller ikke selvom den dyre maskine helt sikkert lyder bedre nede hos forhandleren.... sagen er jo, at den skal passe ind i dit anlæg, som har en lidt lyst klingende tendens.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.
|
|
|
Jeg er ved at kigge på en brugt denon dcd-1550 til 800 kr. den er 5 år gammel. er det noget man skal være bekymret for?? hvad koster det ca. at skifte laseren?? jeg fornemmer at det er relativt meget i forhold til de 800 afspilleren koster...
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
Hurtig skrev:
|
Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.
|
|
|
Jeg er ved at kigge på en brugt denon dcd-1550 til 800 kr. den er 5 år gammel. er det noget man skal være bekymret for?? hvad koster det ca. at skifte laseren?? jeg fornemmer at det er relativt meget i forhold til de 800 afspilleren koster...
|
|
|
jeg mener det koster ca 1000kr at få skiftet en laser, alt inkl.
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... så må jeg lige høre med sælger om ikke vi kan lave en lille "garanti-ordning" de første par måneder, bare så det ikke skulle ske
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
Okay... så må jeg lige høre med sælger om ikke vi kan lave en lille "garanti-ordning" de første par måneder, bare så det ikke skulle ske  |
|
|
Til den pris skal du nok ikke forvente at han gider lave en "garanti-ordning", for 800 kr. er BILLIGT! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kay... er bare før endt op med at købe en denon der hakkede (det var godt nok på et loppemarked, og prisen var 150 )...
Held og lykke med den brugte afspiller, JBL! så forresten en arcam på hifi4all's brugbørs... så meget lækker ud
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg ville kigge efter noget Marantz, hvor du får meget musikalitet. Hverken din Acurus eller JBL højtalere er specielt musikalske, så jeg tror du vil give en fin kombination.
Under alle omstændigheder skal du finde noget lidt mørktklingende, netop fordi JBL diskanten skærer i ørerne, som du selv er inde på. Evt kunne en maskine multibitconverter være sagen i dette tilfælde. Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.
Hvis det har interesse, så her jeg en opgraderet Marantz CD63SE stående i perfekt stand. Den kan du få BILLIGT, og den opfylder nok kravet om lidt mørk klang bedre, end mange dyrere maskiner.
Vær under alle omstændigheder opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er bedre med en dyrere maskine i dit tilfælde. Heller ikke selvom den dyre maskine helt sikkert lyder bedre nede hos forhandleren.... sagen er jo, at den skal passe ind i dit anlæg, som har en lidt lyst klingende tendens.
|
|
|
En dyr og endnu mere velspillende maskine vil da til enhver tid passe bedre ind - grejet skal være håbløst ringe hvis det ikke skulle give pote på den ene eller anden måde, og der er bestemt ikke tale om elendigt grej i dette tilfælde. Der var andre ting jeg ville bekymre mig mere om i denne sammenhæng!
Men jeg er helt enig - en multi-bitter er lige sagen på JBL´erne. Denon DCD-S10 er absolut god i denne sammenhæng, og laseren......tjaa, den kan jo ryge på hvilken som helst maskine, ik´? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rizzo skrev:
Hurtig skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det er noget dyrere end de 800 du skal give for maskinen. Og hvad nytter et at få et par måneders garanti?? Hvis den nu først ryger om 6 mdr...
Mit bedste råd vil være at finde noget andet end Denon.l Når alt kommer til alt, så er Denon ikke specielt langt fremme hvad angår CD-afspillere... heller ikke selvom HIFI Klubben sværger at Denon selvfølgelig er det bedste.. (med mindre du viser dem interesse for NAD eller Cambridge... så er det naturligvis det der er det bedste!)....
Og til alle jer der nu vil til at diskutere hvorvidt Denon har problemer med deres lasere... drop det! Prøv i stedet at holde øje med brugtannoncerne her på siden og i den blå avis.... Lav så en statistik over hvor mange procent af de brugte Denon afspillere der tilfældigvis lige har fået lavet laser.... og sammenlign så med alle andre mærker. Det er skræmmende!!!
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... bare lidt skod da jeg har en denon AMP og gerne vil ha noget der står godt med den rent æstetisk... Måske skulle man kigge ad helt nye veje
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kresten Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Thule 150B? Fantastisk og stabil lyd og kan derudover køre balanceret, hvis du har en understøttende forstærker.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Men jeg er helt enig - en multi-bitter er lige sagen på JBL´erne. Denon DCD-S10 er absolut god i denne sammenhæng, og laseren......tjaa, den kan jo ryge på hvilken som helst maskine, ik´?
|
|
|
Er der andre spændende maskiner med multibit-convertere? Og hvilke fordele tror du jeg ville kunne drage af det i mit set-up?
Er der nogen der vil knytte en kommentar til Micromega Stage 6
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|