Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Brugt CD-afspiller til 3500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Er der nogen der har et godt bud på en brugt cd-afspiller til omkring 3500?
Hvad lyd angår kan JBL'ernes diskant godt være lidt skarp, så afspilleren skal helst ikke fremhæve dette.
Den må meget gerne være sort.
Den skal spille sammen med JBL Ti-5000 og Acurus forstærkere.

Mvh. Troels

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Denon DCD-S10, Marantz CD-16/17, Rega Planet, osv.!

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en NAD S500 som jeg er meget glad for. Den kan fåes for omkring 4000 brugt. Den lyder rigtigt godt, syntes jeg!

Den har det dog ikke ret godt med brændte cd'er, hvis det betyder noget for dig.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigge efter noget Marantz, hvor du får meget musikalitet. Hverken din Acurus eller JBL højtalere er specielt musikalske, så jeg tror du vil give en fin kombination.

Under alle omstændigheder skal du finde noget lidt mørktklingende, netop fordi JBL diskanten skærer i ørerne, som du selv er inde på. Evt kunne en maskine multibitconverter være sagen i dette tilfælde. Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.

Hvis det har interesse, så her jeg en opgraderet Marantz CD63SE stående i perfekt stand. Den kan du få BILLIGT, og den opfylder nok kravet om lidt mørk klang bedre, end mange dyrere maskiner.

Vær under alle omstændigheder opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er bedre med en dyrere maskine i dit tilfælde. Heller ikke selvom den dyre maskine helt sikkert lyder bedre nede hos forhandleren.... sagen er jo, at den skal passe ind i dit anlæg, som har en lidt lyst klingende tendens.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.

Jeg er ved at kigge på en brugt denon dcd-1550 til 800 kr. den er 5 år gammel. er det noget man skal være bekymret for?? hvad koster det ca. at skifte laseren?? jeg fornemmer at det er relativt meget i forhold til de 800 afspilleren koster...

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:
Hurtig skrev:

Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.

Jeg er ved at kigge på en brugt denon dcd-1550 til 800 kr. den er 5 år gammel. er det noget man skal være bekymret for?? hvad koster det ca. at skifte laseren?? jeg fornemmer at det er relativt meget i forhold til de 800 afspilleren koster...

jeg mener det koster ca 1000kr at få skiftet en laser, alt inkl.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Okay... så må jeg lige høre med sælger om ikke vi kan lave en lille "garanti-ordning" de første par måneder, bare så det ikke skulle ske

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:
Okay... så må jeg lige høre med sælger om ikke vi kan lave en lille "garanti-ordning" de første par måneder, bare så det ikke skulle ske

Til den pris skal du nok ikke forvente at han gider lave en "garanti-ordning", for 800 kr. er BILLIGT!

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Kay... er bare før endt op med at købe en denon der hakkede (det var godt nok på et loppemarked, og prisen var 150 )...

Held og lykke med den brugte afspiller, JBL! så forresten en arcam på hifi4all's brugbørs... så meget lækker ud

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg ville kigge efter noget Marantz, hvor du får meget musikalitet. Hverken din Acurus eller JBL højtalere er specielt musikalske, så jeg tror du vil give en fin kombination.

Under alle omstændigheder skal du finde noget lidt mørktklingende, netop fordi JBL diskanten skærer i ørerne, som du selv er inde på. Evt kunne en maskine multibitconverter være sagen i dette tilfælde. Hold dig dog fra brugte Denon maskiner, med mindre du synes det er vildt fedt at skifte laser i den.

Hvis det har interesse, så her jeg en opgraderet Marantz CD63SE stående i perfekt stand. Den kan du få BILLIGT, og den opfylder nok kravet om lidt mørk klang bedre, end mange dyrere maskiner.

Vær under alle omstændigheder opmærksom på, at det ikke nødvendigvis er bedre med en dyrere maskine i dit tilfælde. Heller ikke selvom den dyre maskine helt sikkert lyder bedre nede hos forhandleren.... sagen er jo, at den skal passe ind i dit anlæg, som har en lidt lyst klingende tendens.

En dyr og endnu mere velspillende maskine vil da til enhver tid passe bedre ind - grejet skal være håbløst ringe hvis det ikke skulle give pote på den ene eller anden måde, og der er bestemt ikke tale om elendigt grej i dette tilfælde. Der var andre ting jeg ville bekymre mig mere om i denne sammenhæng!

Men jeg er helt enig - en multi-bitter er lige sagen på JBL´erne. Denon DCD-S10 er absolut god i denne sammenhæng, og laseren......tjaa, den kan jo ryge på hvilken som helst maskine, ik´?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:
Hurtig skrev:

Det er noget dyrere end de 800 du skal give for maskinen. Og hvad nytter et at få et par måneders garanti?? Hvis den nu først ryger om 6 mdr...

Mit bedste råd vil være at finde noget andet end Denon.l  Når alt kommer til alt, så er Denon ikke specielt langt fremme hvad angår CD-afspillere... heller ikke selvom HIFI Klubben sværger at Denon selvfølgelig er det bedste.. (med mindre du viser dem interesse for NAD eller Cambridge... så er det naturligvis det der er det bedste!)....

Og til alle jer der nu vil til at diskutere hvorvidt Denon har problemer med deres lasere... drop det! Prøv i stedet at holde øje med brugtannoncerne her på siden og i den blå avis.... Lav så en statistik over hvor mange procent af de brugte Denon afspillere der tilfældigvis lige har fået lavet laser.... og sammenlign så med alle andre mærker. Det er skræmmende!!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Okay... bare lidt skod da jeg har en denon AMP og gerne vil ha noget der står godt med den rent æstetisk... Måske skulle man kigge ad helt nye veje

Pioneer DV668AVi
Mit anlæg?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Denon DCD3560 

Se indslag her om denne!:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9192&PN =2 )

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kresten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Thule 150B? Fantastisk og stabil lyd og kan derudover køre balanceret, hvis du har en understøttende forstærker.
Til top Vis Kresten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kresten Besøg Kresten's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Men jeg er helt enig - en multi-bitter er lige sagen på JBL´erne. Denon DCD-S10 er absolut god i denne sammenhæng, og laseren......tjaa, den kan jo ryge på hvilken som helst maskine, ik´?

Er der andre spændende maskiner med multibit-convertere? Og hvilke fordele tror du jeg ville kunne drage af det i mit set-up?

Er der nogen der vil knytte en kommentar til Micromega Stage 6

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Marantz CD-14. Den kan også køre balanceret ligesom den nævnte Thule 150B.

http://www.marantz.com/hifi/europe/

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes