| Forfatter |
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg hørt den samme historie fra 3 uafhængige personer - så jeg vil lige høre om andre har haft samme oplevelse.
Det går kort sagt ud på, at CDspillere er begyndte at få problemer med at spore alle CDer - kort tid efter at "ejeren" er begyndt at spille CD-kopier.
Har andre oplevet det ?
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror bare at det er tilfældighedernes spil. Jeg har ikke hørt om et evt. problem indtil nu. Måske deres lasere har været lidt halvtrætte i forvejen? (bare et gæt)
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
Hej
Nu har jeg hørt den samme historie fra 3 uafhængige personer - så jeg vil lige høre om andre har haft samme oplevelse.
Det går kort sagt ud på, at CDspillere er begyndte at få problemer med at spore alle CDer - kort tid efter at "ejeren" er begyndt at spille CD-kopier.
Har andre oplevet det ?
Hilsen
Nørd |
|
|
Hej Nørd!
Væk med gætteriet.
Ja!
Det ligger i firmware (MS-Palladium begrænser sig ikke alene til computere).
Nogle gange hjælper det at slukke maskinen og derefter tænde den igen. Andre gange ikke.
Søg evt. efter anden firmware på Nettet.
Med binær hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ERGO: Køb og spil kun originale CD-plader; ja, det er dyrt, men det er Hifi også!!!
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
| ERGO: Køb og spil kun originale CD-plader; ja, det er dyrt, men det er Hifi også!!! |
|
|

__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har spillet kopier i min afspiller i mange år, har aldrig haft
problemer overhovedet. Jeg hælder mere til Ronins forklaring - det må
være tilfældigheder.....
Til I andre - skulle jeg så købe 2 eksemplarer af hver cd fordi jeg
gerne vil høre den i bilen/campingvognen/sommerhuset osv.??? Nej, den
holder ikke!
/Gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
gulkings skrev:
Har spillet kopier i min afspiller i mange år, har aldrig haft problemer overhovedet. Jeg hælder mere til Ronins forklaring - det må være tilfældigheder.....
Til I andre - skulle jeg så købe 2 eksemplarer af hver cd fordi jeg gerne vil høre den i bilen/campingvognen/sommerhuset osv.??? Nej, den holder ikke!
/Gulkings
|
|
|
Nej da, det er også fuldt lovligt at tage en kopi til sig selv,det kan jeg ikke se noget som helst galt i, men værre er det bare lige med dem der kun ejer en kopi. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki, så er vi enige igen
/gulkings
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men kopien skal jo tages på en PC og er det en MAC, såeh??? Hvis ikke problemet med kopiering var så "stort", så behøvede jorden heller ikke caktus og andre kopisikringer. Det er da klart, at det bør være helt lovligt med en kopi til "underlødige- on the run" apparater, men teen-ageres uhæmmede trang til at eje al musik overhovedet har taget overhånd; mange af dem ejer jo ikke en "klappet" plade, kun brændte!!!
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er enige, der er mange der har misforstået loven om kopiering, men
glem ikke, at man idag mange steder også kan hente musik lovligt ved at
betale.
Tag bare det nyeste eksempel med Dansk Supermarked eller TDC. Her kan
man købe og downloade musik lovligt. Desuden findes der en del
udenlandske, bl. a. Allofmp3.com osv.
Så skal du jo selv brænde musikken på en skive(eller høre det hele på pc  )
/gulkings
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i en ca 10år brændt mine CDr for ikke at ødelægge originalen. Jeg har hovedsageligt kun brugt kopierne i min afspiller, og jeg har aldrig haft problemer, og har stadig den samme afspiller.
__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tyder mere og mere på at det er tilfældigt hvis en cd spiller brager ned af en cd-r.
Måske kunne man tale om(som Ronin siger), at en cd-r er den skive der
får en i forvejen "træt" laser til at knække helt - selvom jeg godt nok
aldrig har oplevet det - og min kører i alle de lyse timer i døgnet!
/gulkings
-Pink Floyd, The Wall
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hælløj!
Evnen til at afspille CD-R er alene et spøgsmål om den pågældende afspillers kompatibilitet - intet andet (firmware).
Nogle fabrikanter har endda "helt bevidst" valgt at udelade denne mulighed.
De kinesiske fabrikanter er ikke underlagt den vestlige verdens copyright bestemmelser, da de har deres egne.
Lige rundt om hjørnet venter "Palladium", og kun få mennesker har en ide om, hvad dette vil betyde i praksis.
Til dem, der vil vide mere om dette, slå "Palladium" op på Google.com
Med bit-hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kopicd kan aldrig ødelægge en cdafspiller/dvdafspiller. Det er noget vrøvl. Palladium eller ej.
Jeg tror ikke på det palladium eller lignende inititativer vi vil se / har set af denne type. Ikke for pc en, og da slet ikke noget der kan have betydning for hifi. I denne her sammenhæng ville det da bare betyde at nogle kinesere - eller keyanere vil lave en cpoptager ekstern separat til 400 kr hvis folk da ikke bare vil vælge software til deres pc som ikke "aktiverer" palladium - open source etc.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
En kopicd kan aldrig ødelægge en cdafspiller/dvdafspiller. Det er noget vrøvl. Palladium eller ej.
Jeg tror ikke på det palladium eller lignende inititativer vi vil se / har set af denne type. Ikke for pc en, og da slet ikke noget der kan have betydning for hifi. I denne her sammenhæng ville det da bare betyde at nogle kinesere - eller keyanere vil lave en cpoptager ekstern separat til 400 kr hvis folk da ikke bare vil vælge software til deres pc som ikke "aktiverer" palladium - open source etc. |
|
|
Hejsa Kramer71!
Det er nu ikke helt noget vrøvl, fordi:
Hvis en afspillers drev bliver ødelagt, så skyldes det ofte et misforhold mellem det mekaniske og firmware.
Der findes på markedet stadig drev, der mekanisk ikke kan læse ud over de 650/680MB. Men oftest kan drevets firmware af en eller anden årsag.
Når man så smækker f.eks. en 700MB skive i sådan et drev, kan indexeringen af skiven få drevet til at gå i udu. Jeg ved ikke, om dette udu kan justeres på plads igen, men i hvert fald holder drevet op med at virke.
Selv har jeg oplevet det med flere computerdrev og en enkelt billig afspiller af tvivlsom oprindelse. Så den er altså god nok.
Men jeg forstår godt, du rynker lidt på næsen af det - det gjorde jeg også selv de første par gange, jeg oplevede det.
Palladium kan man tro på eller ej. Uanset hvad, så er det et faktum.
Med høflig hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
| Har i en ca 10år brændt mine CDr for ikke at ødelægge originalen. Jeg har hovedsageligt kun brugt kopierne i min afspiller, og jeg har aldrig haft problemer, og har stadig den samme afspiller. |
|
|
Ødelægge originalen? Sig mig, køber du ikke dine plader for at bruge dem?
Originalen er stadig den bedste og med almindelig omtanke sker der intet med original-pladen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg havde et pladeselskab ville jeg også prøve at diske op med en forklaring om at kopiprodukter er skadelige. Hvordan mon drevet i computeren klarer den....?
P
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ødelægge originalen? Sig mig, køber du ikke dine plader for at bruge dem?
Originalen er stadig den bedste og med almindelig omtanke sker der intet med original-pladen! |
|
|
Tænker mest på festsammenhænge, hvor der alt for ofte er set diverse mere eller mindre flydende ting på mine skiver dagen efter. Værst er stearin... Det var mest et problem i mine teenageår, især på kollegiet, hvilket også var årsagen til, at jeg hellere ville bruge en kopi i disse sitiuationer.
De fester/sammenkomster jeg holder nu, er af mere afdæmpet stil, men det forekommer dog oftest at der ligger nogle skiver og savner deres cover dagen efter, så jeg bruger stadigvæk mine kopier når der er sammenkomster.
Du har ret i at der med almindelig omtanke ikke sker noget, men almindelig omtanke mht cdr er desværre et vidt begreb blandt folk. Desuden er det jo rart, at man så kan hive sine skiver med i bilen
Jeg er også en af dem, der ikke kan høre forskel på min kopi og min original. Om jeg har ringe hørelse, anlæg eller begge dele, må jo blive afgjort engang jeg får opgraderet __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
Tænker mest på festsammenhænge, hvor der alt for ofte er set diverse mere eller mindre flydende ting på mine skiver dagen efter. Værst er stearin... Det var mest et problem i mine teenageår, hvilket også var årsagen til, at jeg hellere ville bruge en kopi i disse sitiuationer.
De fester/sammenkomster jeg holder nu, er af mere afdæmpet stil, men det forekommer dog oftest at der ligger nogle skiver og savner deres cover dagen efter, så jeg bruger stadigvæk mine kopier når der er sammenkomster. |
|
|
Det er her mp3 har sin berettigelse. Ingen cd'er der sejler i ubeskrivelige væsker og ingen der piller ved anlægget . Der er alligevel ikke nogen der kan høre forskel med en gedign kæp i hvert øre .
De fine sager kommer kun frem når folk kan arte sig 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan altså nemt høre forskel på mp3  bunden, toppen, ja og mellemtonen forsvinder. Hvis vi så snakker med en kæp i øret og dunke musik, så syntes jeg stadig at jeg kan høre, at bunden er tam på mp3.. har faktisk nada mp3r mere pga samme. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |