| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
....er udviklingen gået de sidste 4-5 år mht. til CD afspillere.
Hej alle derude
Jeg står og skal opgradere min CD. Har et tilbud på hånden om en Teac VRDS 25 som syntes at være en rigtig god maskine. Nypris ca. 15 K og brugtpris ca. 6K.
Det jeg kan være lidt usikker på er, om udviklingen er gået fra de 4-5 år gamle maskiner i forhold til den nyere maskiner.
Det SKAL ikke være den Teac som jeg har set på og forslag til en god brugt maskine til de 5-6 K er MEGET velkommen.
CDeren skal spille sammen følgende som kan ses på dette link:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11797&P N=1
mvh. Henrik300
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
....er udviklingen gået de sidste 4-5 år mht. til CD afspillere.
Hej alle derude
Jeg står og skal opgradere min CD. Har et tilbud på hånden om en Teac VRDS 25 som syntes at være en rigtig god maskine. Nypris ca. 15 K og brugtpris ca. 6K.
Det jeg kan være lidt usikker på er, om udviklingen er gået fra de 4-5 år gamle maskiner i forhold til den nyere maskiner.
Det SKAL ikke være den Teac som jeg har set på og forslag til en god brugt maskine til de 5-6 K er MEGET velkommen.
CDeren skal spille sammen følgende som kan ses på dette link:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11797&P N=1
mvh. Henrik300
|
|
|
Hej
Jeg har haft 25 og 25x , helt ærlig så synes jeg ikke om den , den har en meget dårlig opløsning og kan lett komme til at lyde meget hård , hvis jeg var dig ville jeg kikke efter en Luxman D600 eller rotel 1080 det er gode maskiner til små penge .
Og hvis du har lidt flere penge så wadia 830 eller opera 2,2 men sådan kan man blive ved , det kender jeg alt til.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udviklingen er gået hend af 24 /96 mm... og SACD...
MEN!! selv om der da er lidt at hente ved upsampling og 24 bit konvertere mm... så er det dog ikke det super voldsomme!!...
Jeg syntes ikke der har været nogen voldsom revolution hvad angår 16/44 formatet!... snarre tværtimod.. nemmere og billigere løsninger..og genveje.. og meget små lydmæssige forbedringer..
De tiltag der har været de sidste 5 - 6år har været minimale hvad angår lydkvalitet!!.. og mange gange ikke pengene værd i forhold til det man allerede havde eller kan få lidt brugt..
( selvfølgelig er der altid undtagelser!!)
Dette kan jeg sige udfra mine erfaringer med en 12 - 14 år gammel Denon DCD3560 maskine der med få upgraderinger spiller skulder ved skulder med nogle af tidens fineste maskiner i samme prisklasse og langt over...
Læs : http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9192&PN =1
Det eneste der er gjort er at skifte til nye og bedre upamps og ny clock...
Nu er denne maskine også i sig selv og endda uden moddefikationer noget for sig selv!!.. men! det samme gør sig i høj grad også gældende for andre lidt ældre maskiner af god kvalitet!...her under vil jeg bestemt regne den Teac du omtaler!...
Så for aftastning af dine gode gamle 16/44 skiver.. findes der mange gode gamle fine maskiner at få!.. Teac maskinen en af disse!...
Selv om der da er sket lidt de sidste 4 - 5 år eller mere.. så tøver jeg ikke med at anbefale at købe en god gammel maskine der HAR! været relativ kostbar og måske tweake denne lidt... hvorved man kan få rigtig god lyd...
Ofre man 5 - 6000 kr. på en ældre brugt maskine der i sin tid har kostet over det dobbelte eller 3 gange så meget!... kan man som regel ud af denne få en løsning der er langt overlegen det man ville kunne få til samme penge af nyt grej...
Altså en maskine der har kostet mellem 15 & 20000 kr. for mellem 4 og 8 år siden.. der kan fås for mellem 5 & 6000 kr... give en ydelse der IKKE! kan matches af nyere maskiner til samme penge og måske endda nogle tusinde mere..
Kikker man på nogle tiltag hvor der kan gøres noget relativt nemt og hvor der er sket lidt.. er det upamps og clocken i maskinerne..
Disse upamps kan for det mest og i de fleste maskiner ( hvis analogdel er upamp baseret) skiftes til nye og bedre..
Clocken kan og bør også som regel skiftes til en ny og bedre..
Så har man en løsning der bider fra sig..
Jeg ved ikke helt hvordan det ser ud med den teac du omtaler.. men jeg ved at den kan nyde godt af en ny clock.. hvad angår upamps ved jeg ik hvad den er bestykket med?? men det er lige værd at checke ud.. der kan være en del at hente her!!..
Jeg tror du kan få en rigtig god maskine ud af den teac og meget bedre lyd end du kan opnå med en ny maskine til samme pris...
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine tilbagemeldninger.
Jensen: Det lyder jo som om at Teac ikke er noget værd mht. til pris/kvalitet. Det gør mig naturligvis lidt betænksom mht. et evt. køb.
For skal jeg ud og ofre en ny clock og upamps til måske 2 K oven i de 6 K (tak miju) så lander jeg på 8 K og så er der jo ikke langt op til opera 2,2 som pt. sælges brugt til under 10 K.
Dette er dog langt over mit nuværende budget.
Har fået tilbudt en Parasound CDP-2000
http://www.avguide.com/product/Players_Recorders/CD_Players/ Parasound/CDP-2000/644.jsp
som er til salg her på siden. Har læst om den på nettet og den tiltaler mig en del.
Jeg mindes dog at der tidligere har været problemer med reservedele eller er det mig der tager helt fejl.
Tak for imput. Henrik300
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 02 Juli 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja havde man bare en 20-30 K liggende som man kunne bruge frit ville det være super fedt, meeeeeeeeeeeeen det har jeg ikke .
Henrik300
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja så heller CDP2000 , den er næsten problem fri .
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opera Audio Consonance Ref. CD 2.2 -er en maskine med mange gode egenskaber i forhold til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opera 2,2 er klart en af mine fortrukne. Den spiller vidunderligt og så er den flot som bare pokker.
ER DER IKKE EN SOM HAR EN TIL SALG FOR 6 KILO     
for så er jeg den lykkelige køber og helst den med træ i toppen. Ville sikkert også vride budgettet til 7 Kilo hvis der var en. Desværre er der kun en til salg til lige under 10 kilo på DBA.
Hilsen Henrik __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er da problemer med Proceed jensen? Det har jeg ikke hørt om..
Jeg er meget forelsket i denne afspiller! De laver dem ikke sådan mere! Især det løbeværk . Ok så.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke et ukendt problem med løbeværkerne i både Proceed og Mark Levinson´s produkter, så ja - du kan være uheldig og få nogle meget irriterende problemer med dem, specielt fordi der er leveringsproblemer med delene der til!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
D'hoo---der forsvinder min drøm! Hvorfor er der ingen der bruger det løbeværk mere? MK gør, men det er sku ret dyrt! Der var Proceed et godt alternativ.
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bruge Teac'en som drev. Forøvrigt, den der hedder VRDS 25 skal hedde x til efternavn, da dette er den nyeste version, hvis ikke skal den ikke koste 5-6.000.
Held og lykke med det!
mvh. m
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er gået helt væk fra Teac, da den er solgt til anden side samtidig med at jeg fik frarådet den model.
Er der nogen der har erfaringer med den nye cd afspiller fra Marantz SA 8400 modellen. Er klar over at modellen er helt ny, men det kunne jo være at der var nogen der var hurtige. Den koster ca. 8-9 K. i DK og ca. 900 Euro i Tyskland og Holland fra ny. Den spiller jo også SADC.
Link til SA 8400: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=767&zoneid=1
Henrik300
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er lækker! Har dog ikke hørt den. Men det virker næsten "billigt"!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det virker som om man for value for pengene her.
Ville være rigtig dejligt hvis der er nogen der har prøvet den / alternativt at sætte et link ind med en mere dybtegående test end den der lavet er på forumet.
Henrik300
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sagt det før, og gentager gerne mig selv.....
Prøv en SONY CDP-505ES eller 707ES. Det er vel efterhånden vidt kendt, at topmodellerne fra denne serie er de absolut bedst spillende og mest sejlivede maskiner SONY har fabrikeret til dato.
Har selv haft 505'eren og har sjældent hørt noget der overgår den (min var opgraderet med ny clock og AD825. Desuden var signalet taget ud før lavpasfilteret i udgangen). Selv maskiner op i prisklassen omkring 40.000,- har fået seriøse høvl af denne maskine. Hvis du er heldig at finde en i dba kan den sikkert scores for 2500,-. 707'eren er lidt dyrere!
Jeg vil i øvrigt tillade mig at påstå, at der ikke er sket meget i udviklingen af CD'ere de sidste mange år. Måske også derfor de gamle SONY maskiner stadig ligger helt i toppen. Faktisk vil jeg vove at påstå, at det er gået ned af bakke med udviklingen i den forstend, at en maskine til 10.000,- i dag ikke kan hamle op med en maskine fra eks. 1996 der dengang kostede 10.000,-. Det koster langt mere at få noget ordentligt i dag.
Men der er selvfølgelig sket den udvikling, at de helt billige maskiner til omkring en tusse er blevet hæderlige. Det var de ikke i 1996!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt at du har fundet noget lækkert grej at fornøje dig med - jeg er overbevist om at det er et fremragende sæt. Audio Note plejer kun at levere overbevisende og engagerende lyd. Det bliver spændende at høre hvad du reelt synes om sættet!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer en "lytte test" under forum - mit musikrum - når jeg har haft den i en uges tid og fået mig et godt indtryk af det nye vidunder.
Henrik300
|
| Til top |
|
| |