Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SACD PROBLEMER (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

HEJSA!

HAR LIGE VARET NEDE I DEN LOKALE HMV BUTIL(LONDON) FAA AT KOBE DEPECHE MODE LIVE 101.

DA JEG KOMMER HJEM OG SMIDER DEN I MIN AFSPILLER SONY SCD 777 ES TOPLOADED.VIL DEN KUN AFSPILLE CD I NORMAL CD FORMAT.

DET ER EN SACD JEG HAR KOBT MEN DEN ER OPTAGET I 5.1 MULTI CHANNEL.ER DET DERFOR DEN IKKE VIL AFSPILLE I MIN CD DA SCD 777ES KUN EWR EN 2 CHANNEL SACD AFSPILLER.

#Mvh

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

HEJSA!

HAR LIGE VARET NEDE I DEN LOKALE HMV BUTIL(LONDON) FAA AT KOBE DEPECHE MODE LIVE 101.

DA JEG KOMMER HJEM OG SMIDER DEN I MIN AFSPILLER SONY SCD 777 ES TOPLOADED.VIL DEN KUN AFSPILLE CD I NORMAL CD FORMAT.

DET ER EN SACD JEG HAR KOBT MEN DEN ER OPTAGET I 5.1 MULTI CHANNEL.ER DET DERFOR DEN IKKE VIL AFSPILLE I MIN CD DA SCD 777ES KUN EWR EN 2 CHANNEL SACD AFSPILLER.

#Mvh

ja

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

HAR LIGE LAANT EN GOD GAMMEL KLASSIKER MED BOB DYLAN OG NU STAAR JEG MED SAMME PROBLEM,DEN ER OGSAA OPTAGET I 5.1.

ER MERE ELLER MINDRE ALLE SACD OPTAGET I 5.1

mvh

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det kan da ikke passe, jeg havde da aldrig problemer med 5.1 spor i min 2.0 Sony SCD 555ES !!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hmmmm!

Kan det vare softwaren der er blevet fornyet i din scd 555es?

Jeg har selv haft scd 555 es uden problemer ligsom dig.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Det kan også være at SCD-555´eren kørte ren cd uden at du tænkte over det. Min SCD-555ES ville heller ikke tage 5.1-indspilninger. 2-kanals var derimod intet problem. Rent teknisk er det normalt ikke tilfældet at hvis der mangler 5.1 så tager den 2.0 istedet - de plader jeg har haft eller har set, har enten det ene eller det andet, og de rene 2-kanals maskiner synes ikke om multi-kanals pladerne. Det er ihvertfald min erfaring - ser frem til at høre andres erfaringer!

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Alle SACD'er (på nær en enkelt, som senere er blevet rettet) har også et dedikeret stereo track.

Der har været problemer med Depeche Mode 101 SACD'en. Prøv at søg på den herinde, mener der har været et relevant link oppe, med information om hvordan og hvorfor - og et evt. fix.

Min egen 777ES har aldrig haft de fjerneste problemer med multichannel skiver. Den vælger automatisk stereo tracket og går glad i gang med at spille. Har aldrig hørt om andre som har haft problemer med stereo/multichannel på deres rene stereo afspillere.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Underligt at min ikke ville, og underligt at der også er et problem med 777´eren. Det skal dog siges at jeg ikke havde forfærdeligt mange plader til rådighed da jeg havde min 555´er for 3-4 år siden efterhånden.

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Ronin:
Kan du huske hvilke skiver som har haft voldt problemer i sin tid?
Og hvilken slags problemer var det, mere konkret?

Som før skrevet, så har jeg aldrig haft problemer med nogle skiver i min egen 777ES, og jeg var en af de første i DK til at modtage en, så den har unægtelig en del år og skiver på bagen :)

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Det kan også være at SCD-555´eren kørte ren cd uden at du tænkte over det. Min SCD-555ES ville heller ikke tage 5.1-indspilninger. 2-kanals var derimod intet problem. Rent teknisk er det normalt ikke tilfældet at hvis der mangler 5.1 så tager den 2.0 istedet - de plader jeg har haft eller har set, har enten det ene eller det andet, og de rene 2-kanals maskiner synes ikke om multi-kanals pladerne. Det er ihvertfald min erfaring - ser frem til at høre andres erfaringer!

Nope, det var altid SACD "mode"/signal når man valgte det! Med mindre den bare kørte alm. selv om SACD lampen lyste? Ikke til at vide det...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

!

Jeg er blevet lidt klogere.Men idag vil jeg prove at laane en 2 kanals sacd.Og se hvad der sker.Jeg har hort samme problem med en SCD 1 Dog kan man nu opdatere scd 1'eren med nyt software.

MVH

Min scd 777 es, Spiller 5.1 sacd'erne i normal cd format.Vist jeg trykker paa sacd knappen og putter en sacd 5.1 i skriver den  No disc....////....

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Det lyder da bestemt mystisk, når alle SACDer har et stereospor. Jeg synes kun at have hørt, at nogle gamle sacd-maskiner havde problemer med hybridskiver. Jeg har vel hørt godt 50 sacd'er og ikke oplevet problemer med een eneste, måske fordi afspilleren er nyere (Sony XA3000ES)

Kender du dette forum, som er dedikeret til SACD?

http://www.audioasylum.com/forums/hirez/bbs.html

Prøv evt. at stille dit spørgsmål derinde, hvor brugerne lader til at have meget erfaring med at tweake de forskellige maskiner.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

winter:
Det kan meget vel være din 777'er som er begyndt at fejle. Det er desværre et kendt problem, at dens laser/spindle motor begynder at fejle efter nogle år.
Jeg har selv haft min til reparation, fordi den begyndte, efter lang tids "TOC Reading" også skrev "No Disc". Det var en smule random og nogle gange kunne den snydes til læse skiver. Men efterhånden blev det værre og værre og til sidst kunne den ikke læse en pind.

Selvom min afspiller for længst var uden for garantien, fik jeg overtalt Sony til at betale for reservedelene, hvor jeg så kun skulle betale for mandetimerne, hvilket var fair nok. At værkstedet så var inkompetent, er en anden historie...

Så hvis du har lange "TOC Reading" beskeder så tag og lyt efter om den laver noget, når den prøver at læse TOC'en (du ved, de der små lyde man kan høre). Hvis ikke, så er den med garanti busted og sig så lige til, så skal jeg nok give dig information om hvad der skal skiftes, sådan at du kan videregive de informationer til værkstedet, sådan så den rent faktisk bliver lavet første gang.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hej viper!

Hmmm.

Der er ingen problem mht normale disc,det taget vel ca 10-15 t.o.c sek at lase.Jeg vil prove med en 2.kanals sacd senere idag.Men 5.1 sacd er den somsagt ikke vild med.(kun i normal cd format)

Ps hvad skal div opstillinger staa paa,paa bagsiden? Cd 1 eller Cd 2/ standart eller custom???!!!??? 

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Inden min gik totalt i møg, kunne jeg ofte godt få den til at læse SACD'er, men ikke normale CD'er. Kan være at din fejler omvendt, på det punkt.

At multichannel skiver skulle skabe problemer er som sagt ikke noget jeg selv kan genkende - eller mindes har været oppe og vende før.

Det bagpå er ligemeget i den her sammenhæng.
CD1/2 er hvilken frekvens din fjernbejtening skal køre på. Det er i tilfælde af at du har en anden Sony CD afspiller, så de ikke reagerer på samme signaler :)

Standard/Custom switchen styrer cut-off filteret. Ved standard cutter den ved 50 kHz. Mens på custom går den helt op til 100 kHz. Det siges at det giver lidt bedre lyd, ved at køre den på custom. Selv har jeg ikke testet det, den kører bare på custom som default.
Grunden til at den switch er der, er at de rent faktisk i sin tid under test brændte forstærkere af, fordi de ikke kunne klare de høje signaler.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hej viper!

Nu er den helt galt.Min 777 es vil ikke afspille 2 kanals sacd'er.Kan jeg evt ringe til dig?

Jeg er bosat i london,saa jeg skal nok ringe.

MVH

H

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Tjek dine beskeder :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes