Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min CD skuffe i min Luxman D600s er begyndt at køre meget træg i det. Når maskinen ikke er blevet brugt et stykke tid kører skuffen meget sløvt ind igen, hjælper den på vej, er bange for at den måske "brænder sammen"  . Den kører fint nok udad. Når den har spillet i f.eks en times tid kører skuffen helt perfekt ind igen. Hvad kan jeg gøre ved det? Kan det betale sig, at jeg begynder at åbne den, mener hele skidtet er pakket godt ind indvendigt.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Min CD skuffe i min Luxman D600s er begyndt at køre meget træg i det. Når maskinen ikke er blevet brugt et stykke tid kører skuffen meget sløvt ind igen, hjælper den på vej, er bange for at den måske "brænder sammen" . Den kører fint nok udad. Når den har spillet i f.eks en times tid kører skuffen helt perfekt ind igen. Hvad kan jeg gøre ved det? Kan det betale sig, at jeg begeynder at åben den, mener hele skidtet er pakket godt ind indvendigt. |
|
|
Hej Rasmus
Du burde kunne klare problemet udefra. Kig på maskinen nedefra med skuffen ude - her ser du en glidestang i venstre side. Giv den en dråbe syrefri olie (påfør evt. med en vædet vatpind) og så skulle dine sorger være væk igen.
Skal du se den indvendigt hiver du bare svøbet af med en 4 mm umbraco-nøgle. Under svøbet er løbeværket kapslet ind i sit eget kammer og toppen hertil skrues løs med en stjerneskruetrækker - der sidder 4 skruer, and that´s it!
Lad mig høre om det virker for dig... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syrefri olie - jeg har noget liggende til skærebladet på en skægtrimmer, kan det bruges  .
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Syrefri olie - jeg har noget liggende til skærebladet på en skægtrimmer, kan det bruges . |
|
|
yes
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
I velassorterede modelhobbyforretninger kan man købe syrefri olie, olie med teflon og silikonefedt i ganske små tuber/flasker, som tillige er nemme at bruge, der hvor pladsen er trang!!! Priserne er 25-75kr alt afhængig af størrelsen/mængden!!!
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
I velassorterede modelhobbyforretninger kan man købe syrefri olie, olie med teflon og silikonefedt i ganske små tuber/flasker, som tillige er nemme at bruge, der hvor pladsen er trang!!! Priserne er 25-75kr alt afhængig af størrelsen/mængden!!! |
|
|
Det bliver jeg nødt til at købe, kan selvfølgelig ikke finde den olie jeg har til den maskine .
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var en tur i Bilka idag, de havde en flaske syrefri olie til 19,95,- for 100ml. Har pillet låget og kammer omkring drev af, men var ikke muligt at komme til noget den vej. Har givet glidestangen under skuffen en tur, det virker! Nu kører den perfekt igen . Ellers en lækker maskine indvendig, den er fyldt godt ud. Drevet lader til at være Sony's, stod der på en print.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Var en tur i Bilka idag, de havde en flaske syrefri olie til 19,95,- for 100ml. Har pillet låget og kammer omkring drev af, men var ikke muligt at komme til noget den vej. Har givet glidestangen under skuffen en tur, det virker! Nu kører den perfekt igen . Ellers en lækker maskine indvendig, den er fyldt godt ud. Drevet lader til at være Sony's, stod der på en print.
|
|
|
Nice, det er altid den glidestang der er problemet - også på Sony´erne.
Ja, den er lækkert lavet indvendigt, og drevet er ganske rigtigt et Sony fra ES-serien, dog med den forskel at laseren er styret via et motor-drev, hvor det i Sony´s maskiner er med magneter.
Nu ved du hvad der gelt hvis den begynder at drille igen en dag! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
[QUOTE=Rasmus S]
|
|
|
Husk også , på mange maskiner sidder der noget af det samme som laser køre på .
Ps
ja Luxman er fede , venter på mail fra japan om en DU10 .
http://www.stereosound.co.jp/hivi/hivi-gp/img/DU-10.jpg
(Billede for stort, slettet af witzel 16.07.04 kl 16.02)
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, havde fået givet tandhjulsrillen under skuffen et par dråber olie. Efter brug idag havde det bredt sig til remmen der trækker skuffen. Dvs. den stod og gled i olien når den skulle køre. Har siddet og renset olie af tandhjulene og remmen, kører igen nu  .
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det sker let - og endnu værre går det, når folk finder WD 40'en frem og giver maskinen et par friske sprut.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Hehe, havde fået givet tandhjulsrillen under skuffen et par dråber olie. Efter brug idag havde det bredt sig til remmen der trækker skuffen. Dvs. den stod og gled i olien når den skulle køre. Har siddet og renset olie af tandhjulene og remmen, kører igen nu . |
|
|
Hehe ja man skal passe på ikke at komme for vidt omkring. Tandhjulene har faktisk bedre af at få noget meget fint fedt beregnet til formålet - men kun ganske lidt, da det jo er små fine sager vi har med at gøre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Ronin skrev:
[QUOTE=Rasmus S]
|
|
|
Husk også , på mange maskiner sidder der noget af det samme som laser køre på .
Ps
ja Luxman er fede , venter på mail fra japan om en DU10 .
http://www.stereosound.co.jp/hivi/hivi-gp/img/DU-10.jpg
(Billede for stort, slettet af witzel 16.07.04 kl 16.02)
|
|
|
Yikes, en DU10 - modbydelig maskine. Lad os endelig høre hvordan netop dét skrider frem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Rasmus S: jeg skrev vist også at du skulle købe olien eller fedtet i en modelhobbyforretning. Du har købt cykelolie, syrefri eller ej, og det er alt for tyndt flydende!!! Men næste gang køber du så bare silikone-fedt, det bliver siddende der hvor du har doseret det, forhåbenligt!!!
|
Til top |
|
|