Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD afspiller til ca. 10k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
toybox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Ja jeg ved at emnet har været oppe før, men der kommer jo hele tiden nye modeller.
Jeg er på udkig efter en ny cd-afspiller til ca. 10k og har pt disse i kikkerten:

Arcam CD93
Vincent CDS3 eller 6
Marantz CD17 mk II
Cayin CDT 15A
Rega Jupiter
Unison Research

Jeg har hørt på følgende og har umiddelbart disse lytteindtryk:
Arcam CD93: meget luftig og transparent, flot klang med masser af detaljer, men måske hældende noget til det lyse
Cayin 15 CDT 15A: Neutral med fin klang men mangler Arcam'ens luft
Vincent CDS3: Masser af saft i dybden (for meget?), men knap så detaljeret som de to ovenstående.

Er der nogen der har længere tids lytteindtryk af nogen fra ovenstående liste eller har andre bud på en CD i 10k klassen?

mvh
Til top Vis toybox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af toybox

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke påstå at have lyttet grundigt til nogle af dem, men vil blot tilføje, hvis ikke du allerede ved det, at Arcams cd93 er ved at blive erstattet af en ny model, der hedder cd192. Den nye model erstatter både cd82 og cd93, men hvor stor forskel, den gør rent lydmæssigt, ved jeg ikke. Se evt. Arcams hjemmeside.

For et halvt år siden stod jeg mere eller mindre i samme situation. Jeg synes det var meget svært at få mulighed for at lytte kandidaterne i forhold til hinanden, så jeg valgte ganske tøsedrengsagtigt at tage chancen og stole på nogle tests fra bl.a. Hifi Choice. Mine topkandidater var Arcam cd93 og SONY XA3000ES (vejl. 11.000,-, men kan fås langt billigere), som Hifi Choice vurderede som lige gode cd afspillere, mens Sonyen desuden spiller SACD og forekommer at være bygget en hel del stærkere. Og så kan den fås en hel del billigere.

Jeg ved udmærket, at man ikke uden videre kan stole på andre folks tests, men i praksis er det ofte ligeså svært at stole på sine egne lyttetests, når man skal gå rundt mellem flere butikker, lytte i forskellige rum, setups osv.

Held og lykke med jagten og lad os endelig vide, hvad resultatet bliver.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

hvad hører du egentlig af musik? det er måske lidt af en floskel, men f,eks Regtaen er mere "nusikalsk", densen agtig eller hvad man skal kalde det, og egner sig , efter min mening ikke til eks. klassisk sådan som arcammen eller cayin'en gør...

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej Toybox !

Prøv at kik her http://www.lcaudio.dk 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

En brugt Wadia 830 må kunne findes til mellem 10 og 15k kr.
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

toybox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Tak for alle indlæg

Til :-):-) Pudsigt du netop nævner LCaudios opgradering. Dels har jeg selv overvejet deres Pioneer PDS 707 sæt med LClock XO3 og ZAPfilter2 men er lidt bekymret mht stabiliteten (er der nogen der har input her?) dels skal min nye afspiller erstatte en bedaget PDS705 som jeg har været godt tilfreds med.

Til kim olsen Jeg hører udpræget mest rytmisk musik men bilder mig alligevel ind at jeg foretrækker en neutral afspiller, der dog gerne må være fremme i skoene fremfor for tilbagelænet i sin spillestil.

Du nævner Densen, jeg har faktisk været så heldig at kunne teste Vincent CDS3, ARCAM CD93 og Densen Beat 400 Plus overfor hinanden på mit eget anlæg (Vincent SV233 og JBL 120 Ti (ja, jeg ved de er gamle og har titanium diskant men man kan jo ikke udskifte alt på en gang!)). Jeg må sige at Densen faldt hurtigt fra, da den i alle tilfælde i denne kombination lød klemt i lyden i forhold til de andre afspillere.

Vanderlay: SONY XA3000ES skulle en multi afspiller som denne virkelig kunne matche en ren CD afspiller i samme prisklasse? det lyder næsten for godt...
Til top Vis toybox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af toybox

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Har du prøvet at gi en S.A.T. CDFIX et lyt?? Seriøs High End afspiller,står til salg nede ved Expert i Varde til 11k - Normal 17.998...        &nb sp;

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Prøv at lægge ører til en gammel SONY ES-topmodel. Eks. 505ES eller 707ES som nok er de bedste SONY nogensinde har lavet.... de koster godt nok kun omkring 2-4.000,- brugt, men tæver alt nyt under 20.000,-. Og så er der i øvrigt penge til overs til opgardering. Jeg har diagrammet på 505ES, og kender den ud og ind.... send en besked hvis det er noget du kunne falde for...
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Måske den Opera Audio Consonance CD 2.2 Jensen har til salg?

Virkelig en velspillende maskine synes jeg!

Men giv den et lyt.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

SAT CDfix high-end ... NOT

Har selv CDfix ... lyder rigtigt godt men high-end tja det er det jo nok ikke! Kan dog varmt anbefale den til dem der ved at man ikke får high-end til den pris.

SATMIT

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=SATMIT]

SAT CDfix high-end ... NOT

Har selv CDfix ... lyder rigtigt godt men high-end tja det er det jo nok ikke! Kan dog varmt anbefale den til dem der ved at man ikke får high-end til den pris.

SATMIT

Ja smag og behag kan jeg kun sige så.. Har hørt det på grej (Macintouch + canadiske speakers) til små 200 k så smag og behag !!       

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Toybox:

Jeg hævdede strengt taget ikke, at SONYen spiller op med Arcam cd93, men konstaterede blot, at Hifi Choice har vurderet dem lige (89/100), hvad så end det betyder. De undrede sig selv over, at SONY havde opgraderet dens forgænger XA333ES og samtidig sænket prisen.

Arcam-maskinen er helt sikkert et godt valg. Jeg har selv en forstærker derfra (A85), men det irriterer mig, at deres produkter er så dyre i DK sammenlignet med UK. Om ikke andet er det en fordel ved store mærker som Sony, at der er stor konkurrence på deres riser, så jeg kunne få en 11.000 kr's afspiller til 7.000 oven i købet på en spritny model. Det flyttede en del i mit regnskab.

Fortsat god jagt.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes