Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 22:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD m/copyprotect = problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ekkoooooooooo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har nyligt købt en H/K DVD 21 afspiller

Efter nu at have anvendt den moderat i 1 md fik jeg igår foræret en CD som var forsynet med copycontrol og det vil den ikke finde sig i !!!

Når jeg forsøger at afspille denne cd er der (mange) hakker i lyden og jeg skal tilføje at cden virker fint på andre afspillere.

Hvad skyldes dette - slitage kan det umuligt være da jeg kun har anvendt afspilleren 25 timer.

Hvis nogle har en ide til årsgen tager jeg med kyshånd imod...Wink

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Det er vidst et kendt problem at nogle dvd og cd-afspiller har problemmer med at afspille Copy Protected materiale. Måske en firmware update kunne hjælpe....
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2004 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Sådane noget pis vil jeg da ikke finde mig i. Om så problemet skal findes hos H/K eller dem der har udgivet cden. Man kan sgu da ikke smække noget på markede, der ikke virker.
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Ekkoooooooooo, det er heller ikke en cd du har fået, det er er en efterligning som er tilføjet kopibeskyttelse... prøv bare om du kan finde CompactDisc logoet?

Men kan da berolige dig med at du kan få pengene retur for den, da forhandleren har solgt dig en vare som værende en CD, hvilket det jo egentlig ikke er!

Men vi kan nok hurtigt blive enige om at det er mega provokerende af producenterne at tilføje kopibeskyttelse på deres udgivelser, og de får sådanset ikke en skid ud af det, udover en masse utilfredse kunder... Kopibeskyttelsen har ikke medført noget somhelst godt, og de heldige der er istand til at afspille dem, må leve med en væsentlig ringere lydkvalitet...? Og deres forsøg på at stoppe piratkopieringen er helt forgæves, for de havner aligevel på nettet! Man kan næsten fristes til at anbefale at downloade en piratudgave istedet, selvom man ikke må! Men ironisk nok, så får man en meget bedre lyd ved at gøre dette, selvom det er i MP3 eller wma format... Så der ødelagde de den sidste fordel ved at købe en rigtig cd, nemlig den bedre lydkvalitet over de komprimerede formater.

Håber virkelig snart at pladeselskaberne får øjnene op for problemet, og fyre de medarbejdere der har fundet på det flop, og istedet griber pirat problemet an på en helt anden måde! Bla. ved at gøre det attraktivt at have musikken på cd/medie istedetfor som mp3 e.lign.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan fint afspille dem på min Denon dvd 2200, men du siger micma18 at der er ringere lydkvalitet. Kan du uddybe det?
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Jeg kan fint afspille dem på min Denon dvd 2200, men du siger micma18 at der er ringere lydkvalitet. Kan du uddybe det?

Jeg er helt overbevist om at lydkvaliteten er væsentlig dårligere! Af de cd'er jeg har prøvet med som havde kopibeskyttelse, og jeg kunne afspille, har lydkvaliteten været ufattelig ring! Og det er ikke bare min cd afspiller der har problemer, for jeg har prøvet med alle de forskellige cd afspillere vi har i huset, og det er precis det samme...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8788 Det er nok det værste eksempel. Men jeg forstår ikke hvordan de kan finde på at sende noget på gaden der lyder sådan? Og det med containeren er ikke nogen overdrivelse, det lød virkelig somom man kørte med den DSP effekt de plejer at kalde church, på fuld skrue, og endda tilføjet noget dåseklang...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Raskolnikov. Undersøg om det er muligt at opgradere firmwaren.

Og ja, du har ret micma18: Kopisikring er et totalt flop. Det er endnu ikke lykkedes at lave en kopisikring, der ikke hurtigt er blevet brudt, så man kan lave en digital kopi. Selvom det rent faktisk skulle lykkes at umuliggøre dette, så kan man jo altid forbinde CD-afspillerens analoge outputs til PC´ens lydkort, og så sample alle numrene på pladen.

Det eneste pladeselskaberne har opnået med CD-kopisikring, er at ødelægge lydkvaliteten, og gøre det surt for dem der ærligt og redeligt køber pladen. Ofte kan de ærlige kunder slet ikke afspille pladen. Jeg forstår ikke pladeselskaberne. Jeg fatter simpelthen ikke hvad der foregår i de ansvarliges hjerner, men det kan da ikke være overvældende meget

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

ekkoooooooooo skrev:

Hej alle

Jeg har nyligt købt en H/K DVD 21 afspiller

Efter nu at have anvendt den moderat i 1 md fik jeg igår foræret en CD som var forsynet med copycontrol og det vil den ikke finde sig i !!!

Når jeg forsøger at afspille denne cd er der (mange) hakker i lyden og jeg skal tilføje at cden virker fint på andre afspillere.

Hvad skyldes dette - slitage kan det umuligt være da jeg kun har anvendt afspilleren 25 timer.

Hvis nogle har en ide til årsgen tager jeg med kyshånd imod...Wink

Min Naim afspiller havde samme problem. Heldigvis har Naim lavet en chip, man selv kan sætte i og så er problemet forsvundet. Problemet er softwaren i din afspiller. Så få fat i H/K og hør om de har en chip-opgradering.

hilsen naim

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 September 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

jeg er ret overbevist om din forhandler kan være dig behjælpelig.....

men ja, det er et enormt irritationsmoment.. håber ikke de har lavet det nummer med den nye rammstein skive..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes