Forfatter |
|
High-End ATW Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey
Jeg har en surround reciever og vil gerne vide om man skal ha både effektforstærker og forforstærker, eller om man kan nøjes med en af dem(eller er det det samme?) da jeg gerne vil ha mere performance ud af mine højtalere, rent stereomæssigt.
jeg har en cambridge audio sur. reciever http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|30|30|4156|pdetail og bw602s3 højt.
og vil høre om jeg vil kunne mærke markant forskel hvis jeg adder en effektforstærker til systemet, såsom denne: TACT SDA2175 effektforstærker http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|16|16|4760|pdetail
summa sumarum:skal man ha både effekt og for forstærker? eller kan man nøjes med en af dem?hvilken er bedst til en surroundreciever?
håber nogen kan svare på disse spørgsmål
__________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tilføjelse: jeg ved jo selvfølgelig godt at man ikke behøver for/effekt forstærker, men vil gerne høre om det vil give en markant forbedring i stero lytning
__________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhængig af effekt forstærkerens kvalitet/lyd vil du få en forbedring MEN det er en forudsætning at der er pre-out til dine fronthøjttalere på din souroundreciver
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan nøjes med en effekt, og bruge forforstærkeren indbygget i din surround reciever. hvis der altså er pre-out.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er go nok, du har pre-out, og Tact'en vil give det hele et godt løft. At gå fra 80 til 200w det kan mærkes (høres)
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
|
|
|
Jeps, det er det samme.
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
|
|
|
Taget fra Hifiklubbens hjemmeside:
Alle ind- og udgange På trods af at 540R er en ret kraftig model, har Cambridge alligevel valgt at give den de udgange, som behøves til senere udbygning. På bagsiden finder du sammen med 6.1-kanal indgange også tilsvarende udgange. De bruges, hvis du ønsker at tilslutte en separat effektforstærker i nogen af kanalerne. Det kan der være to årsager til at gøre - enten fordi du har brug for mere effekt, eller fordi du ønsker en endnu bedre lydkvalitet.
Så du kan sagtens bruge en effekt til stereo.
Brian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice, thx for de uddybende svar 
hvilket jo er standard i det her fine forum __________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
Til top |
|
|