Forfatter |
|
Hans Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i den heldige situation, at jeg er blevet spurgt af Opera Audio, hvilke ønsker og krav jeg har til en high-end cd afspiller. Opera planlægger at sende en forholdsvis kompromiløs afspiller på markedet, men vil lige sondere markedet først. De forestiller sig flg i øjeblikket:
-toploader design med Phillips Pro 2 eller Sony drev
-omskifter med valg i mellem upsampling og ikke
-rør i analogdelen
-strømforsyning af en anelse ekstrem karakter, bl.a 6 seperate transformatorer
-kobber afskærmning på alle kritiske steder
-chipsæt af ældre dato, men nok én af de mest vellydende..
-superclock
Spørgsmålene er nu:
-Er det interessant at sende en high end afspiller på markedet som ikke er SACD kompatibel? Eller skal man hellere ofre lidt mere endnu og gøre den det?
-hvad vil du være villig til at betale for en cd afspiller som ikke er SACD kompatibel?
-hvilke ufravigelige krav har du til en cd afspiller af høj klasse, ud over lydkvalitet
-forslag i øvrigt
|
Til top |
|
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
en god og solid fjernbetjening med logisk opbygning, lækker fast følelse når man trykker på knapperne og mulighed for at skifte til et givent nr. på cd'en via talknapper, så man ikke skal "spole" sig frem, som man skal på andre Opera audio cd-afspillere! Derudover skal der være god transmission mellem remote og afspiller, så man ikke skal "sigte" efter afspilleren når man vil skifte nummer.
Derudover er det en rigtig god idé at der på displayet i cd'afspilleren er mulighed for kun at få visning af hvilket nummer på cd'en der afspilles, og ikke noget somhelst andet, så som "tid afspillet (m, s)", "tid tilbage (m, s)" osv. disse informationer kan for så vidt være ligemeget, og er kun med til at give en stressende og distraherende effekt for lytteren. Tidsvisningerne skal man selvfølgelig kunne slå til, men de skal også kunne slås fra! (Linn bruger kun visning af nummeret der afspilles, og det fungerer rigtig godt, så man ikke "fanges" af "tælleren" hele tiden)...
Bare lige et par forslag... __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
Til top |
|
|
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at der er nogen der mener at det er en plattenslager ting, men har da oplevet at nogen cd-afspillere som angiver navnet på numret, den spiller. Ved godt at det også at det kræver lidt fra cd siden.
Ren tidsmæssigt fortrækker jeg at den tæller ned, frem for hvor lang tid den har spillet.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
en god solid fjernbetjening, der er jeg helt enig med kajkagen. fx som Wadia's store og tunge fjernbetjening, den er behagelig. Men knapperne skal også være i orden, mener det er SAT's fjernbetjening i det flotte børstede stål, men knapperne der giver et lille klik når man trykker på dem. det holder ikke..
Cd text i displayet, kunne være en fix lille ting. Og der skal selvfølgelig være mulighed for at slukke for displayet, det er til tider irriterende at se på.
og den skal da selvfølgelig også være pæn at se på. og skal der absolut (som nogle producenter vil have) være en skarp diode foran, så lad denne lyse konstant, ikke blinke.
mht SACD problemet, så kan jeg sagtens forestille mig en succes med en afspiller i den klasse, der ikke understøtter SACD.
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun et ønske til Opera Audio, og det er…. En Opera Audio-cdafspiller! Gerne pænt pakket ind 
Nej spøg til side. Jeg vil give Kajkagen ret, en god fjernbetjening er altså en vigtig ting. Jeg synes der er en underlig tildens til at jo dyrere cd-afspilleren er jo dårligere er fjernbetjeningen. Det er naturligvis en overdrivelse men der er altså noget om snakken.
Mht. SACD-afspilling som mener jeg at det bør være integreret. Så længe der kun understøttes 2-kanals-afspilning kan jeg ikke se at man behøver gå på kompromis rent hardware-mæssigt i forhold til en ren cd-afspiller. Problemet opstår når alle kanaler skal afkodes. Det giver hurtigt en ekstrem dyr maskine hvis kvaliteten skal være i top. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans skrev:
Jeg er i den heldige situation, at jeg er blevet spurgt af Opera Audio, hvilke ønsker og krav jeg har til en high-end cd afspiller. Opera planlægger at sende en forholdsvis kompromiløs afspiller på markedet, men vil lige sondere markedet først. De forestiller sig flg i øjeblikket:
...
--chipsæt af ældre dato, men nok én af de mest vellydende..
-...
|
|
|
Af ren nysgerrighed - ved du hvilket chipsæt de har tænkt på? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
stilrent design, en solid fjernbetjening og et massivt kabinet.
gerne et dæmpet display....
sacd... nej...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes tankerne om at vælge et "gammelt" chipsæt og lave omskiftbar up/ned sampling er kritiske. Det vidner om manglende filosofi og fodfæste.
Nej, lad den som i mener den skal være, jeres filosofi. Gennemfør denne i stedet for at frygt modediller og alt snak om hvilke chips der er politisk korekkte for tiden....
Lav en klassiker....
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans skrev:
-toploader design med Phillips Pro 2 eller Sony drev
-omskifter med valg i mellem upsampling og ikke
-rør i analogdelen
-strømforsyning af en anelse ekstrem karakter, bl.a 6 seperate transformatorer
-kobber afskærmning på alle kritiske steder
-chipsæt af ældre dato, men nok én af de mest vellydende..
-superclock
Spørgsmålene er nu:
-Er det interessant at sende en high end afspiller på markedet som ikke er SACD kompatibel? Eller skal man hellere ofre lidt mere endnu og gøre den det?
-hvad vil du være villig til at betale for en cd afspiller som ikke er SACD kompatibel?
-hvilke ufravigelige krav har du til en cd afspiller af høj klasse, ud over lydkvalitet
-forslag i øvrigt
|
|
|
Ja den er lett
En model som Teac D/P70 bare til 25k
Ej Teac high-end drev også anagram nye DAC og alu som en LINN CD12
ja hans bare igang
pris ca 20k :o)
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans skrev:
|
|
|
Bare et forslag, men hvad med blot at lave digital ind? Så kan bambusmaskinen læse sacd og dvd-a format mens operaen klarer resten? Måske ikke den bedste løsning men måske "the lesser of two evils" ??? __________________
|
Til top |
|
|
Hans Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 08 September 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker foreløbig for de forskellige indlæg. Jeg kan se at en ting som fjernbetjeningen går igen. Det skal jeg give videre
Mht chipsæt, så kan jeg desværre ikke oplyse mere i øjeblikket 
SACD, upsampling eller ej, det er nok ikke så nemt at blive enige om. Men jeg synes det er fint de prøver at lodde stemmingen. Også for ikke bare at blive grebet af tidens modeluner, men måske mere stoppe op et øjeblik, kigge lidt tilbage evt. og se hvad der egentlig har givet de bedste resultater de sidste 10-20 år
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

|
Sendt: 10 December 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans skrev:
Jeg takker foreløbig for de forskellige indlæg. Jeg kan se at en ting som fjernbetjeningen går igen. Det skal jeg give videre
Mht chipsæt, så kan jeg desværre ikke oplyse mere i øjeblikket 
SACD, upsampling eller ej, det er nok ikke så nemt at blive enige om. Men jeg synes det er fint de prøver at lodde stemmingen. Også for ikke bare at blive grebet af tidens modeluner, men måske mere stoppe op et øjeblik, kigge lidt tilbage evt. og se hvad der egentlig har givet de bedste resultater de sidste 10-20 år
|
|
|
Hej Hans,
Er der noget nyt at fortælle? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er vigtigt at der er mulighed for at undværre preamp.
Jeg synes det er en trend i øjeblikket at includere en analog pre-amp i
cd-maskinen så man kan køre den direkte i effekten. Hvis man gør dette
bør man også includere mindst en indgang udover cd, så man kan køre med
pladespiller/tuner/whatever.
Det med fjernbetjeningen kan jeg godt genkende. Min musical fidelity
har alle de nævnte funktioner og det er fedt, men mega irreterende da
funktionerne ligger hulter til bulter spredt med møggreb ud over
overfladen af remoten.
Det skal være enkelt, gerne noget med at man kan hoppe igennem flere
funktioner med samme knap. Bortset fra matierialet mener jeg faktisk
thule's remotes er fantastiske, de har den rette mængde funktioner med
den rette indretning. Let og logisk at gå til......
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|