Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Zappulse hyler ved sluk?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige blevet færdig med at bygge min zappulse (2,2SE, 800VA-2x42V trafo, 2stk Rifa 22000uf lytter, og 2 stk 35A broensrettere). Den spiller lystigt der ud af uden nogen form for problemer....indtil jeg slukker for den. Når jeg slukker for den går der lidt tid (3-4 sek) inden lytterne er afladet og i det tidsrum kan jeg høre en svag hylen/piften fra højtalerene?!?!

det er jo ikke noget der gør mig noget men jeg ville alligevel lige høre om der er nogen herinde der har nogen form for input omkring fenomenet? 

Ellers kan jeg kun sige at der kommer billeder af projektet senere i weekenden, og selvfølgeligt også et par linjer om hvad jeg syntes om lyden fra mit nye 4500kr's legetøj. 

Til top Vis Jonnravn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonnravn

Kronborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 September 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det er ikke unormalt at ZAPpulse modulerne snakker en smule, når de bliver afbrudt.
Det kan løses ved at standby punktet ligges til stel, samtidig med at man kobler forsyningen
fra.

Mvh

Henrik

Til top Vis Kronborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kronborg

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Helt korrekt som Kronborg sier. Alle mine zappulse moduler har hatt denne tendensen.
Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

takker for svarene, det er dejligt at vide hvordan jeg kommer problemet til livs. så er det bare et spørgsmål om det irritere mig nok til at blive fikset nu, eller om det kommer til at vente indtil jeg begynder at pille/tweake i forstærkeren........det bliver nok det sidste, for lige nu skal der bare lyttes.

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

La den bare stå på 24/7 så slipper du problemet
Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

Jonnravn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

bambadoo: jeg bor sammen med et kvindfolk så at lade den stå tændt vil nok blive fuldt af denne sætning: DEN SKAL FANDEME IKKE STÅ TÆNDT HELE TIDEN, DEN BRUGER JO STRØM....ER DU KLAR OVER HVAD STRØM KOSTER. DET ER JO IKKE SOM OM DU HØRE MUSIK HELE TIDEN. DET ER SPILD AF PENGE.... MÅSKE SKULLE DU ALDRIG HAVE HAFT LOV TIL AT BYGGE DET MONSTRUM.....OSV. OSV! lyder det bekendt for nogen andre?

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jonnravn skrev:

bambadoo: jeg bor sammen med et kvindfolk så at lade den stå tændt vil nok blive fuldt af denne sætning: DEN SKAL FANDEME IKKE STÅ TÆNDT HELE TIDEN, DEN BRUGER JO STRØM....ER DU KLAR OVER HVAD STRØM KOSTER. DET ER JO IKKE SOM OM DU HØRE MUSIK HELE TIDEN. DET ER SPILD AF PENGE.... MÅSKE SKULLE DU ALDRIG HAVE HAFT LOV TIL AT BYGGE DET MONSTRUM.....OSV. OSV! lyder det bekendt for nogen andre?

totalt off topic, men alligevel:

Prøv at gøre op hva' I har af elektriske apparater i husholdningen , som HUN bruger mest, som for eksempel strygejern, hårtørrer, vaskemaskine(for hun ka' garanteret ikke bruge de samme bukser mere end 1 dag), slukker hun pc'en på stikkontakten når den ikke er i brug? For ikke at tale om laderen til mobilen, etc. Hvor mange KW mon de sluger på et år? og hva' bruger zappen i tomgang? 30-40 watt? Hvis I sal gå konsekvent til værks mht. at spare strøm, er der efter min bedste opfattelse mange andre steder hvor der kan hentes væsentligt mere end på hifi-grejet.. medmindre der er tale om rørslæder eller kl. A monotrin og den slags.

og måske vigtigst af alt: Hvis hun ikke ka' høre at anlægget lyder bedst, når det har stået tændt i en uge og har stabiliseret sig, så prøv med en tur hos frisøren, den store menu på hendes yndlingsrestaurant, og afslut en hyggelig aften med helkropsmassage og æteriske olier samt fed musik i stearinlysets skær. DET plejer at gøre forståelsen for hifi-hobbyen meeeget bedre.

Ser umiddelbart ud som om du har en sikker sejr i hus

Go' fornøjelse!

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes