Sendt: 13 September 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej K.K.B.Ski
Jeg har jo udspredt min ynde over dette emne i en tidligere tråd, og kan desværre ikke give dig noget indput ift. det konkrete spørgsmål. Generelt vil det ikke være noget der kan holde mig søvnløs om natten, forudsat at kablet er godt afskærmet. Det er altså en meget lille sø vi svømmer i nu.
Men når du nu er lidt en selvbyg gut. Der er ingen vej uden om at ændre på pllen afskæringsfrekvens og afskæringshældning. For ganske få ører er der tale om forbedringer der virkeligt sparker røv. Du ved hvordan det er at fjerne udnødvendig filtrering efter konverteren. Jeg fatter ikke at i ikke tager fat i det der gør en forskel. Fordi det er svært eller usynligt, er det jo ikke mindre betydningsfuldt.
Alt det her kabel pis er fint nok - men i den store sammenhæng er det altså nul og niks. Og godt fordi det er nemt at ændre på. Jeg har beskrevet et eksempel på selvbyg xlr kabel type. Men fordelen ligger ikke kun i at få et kabel der er godt afskærmet. Den virkelige fordel ligger i, at man herved har frihed til at ændre på pllen i recieweren. Og det er desværre ikke noget jeg har opfundet, - jeg har bare en perfekt implementering af det 
Lad mig skære det ud i pap fordi i alle er så vilde med da konvertere og kabler. Hvis der er tidsvariation på de digital signaler der kommer fra recieweren ind i konverteren, data som clocksignaler, så giver det l**telyd. Det er recieweren der skal rette op på tidsvariationen i første omgang.
Der er som jeg har nævnt tidligere målemæssig forskel på kabler - også hvis man vender dem om. Men en halvering af skæringsfrekvensen og en stejlere skæring er altså en forbedring af en helt anden dimension.
Bid i det sure æble og koncentrer Jer om noget der gør en forskel.
Et sted at starte kunne være:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6730&PN =1
Og så i krig med www.diyaudio.com
digitalsektion
Toptunet kramer hilsen
|