Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Længden på digitalkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 September 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Er der nogen der har kunnet konstatere hørbare forskelle mellem forskellige længder af digitalkabler?
Altså samme kabel - anden længde?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej K.K.B.Ski

Jeg har jo udspredt min ynde over dette emne i en tidligere tråd, og kan desværre ikke give dig noget indput ift. det konkrete spørgsmål. Generelt vil det ikke være noget der kan holde mig søvnløs om natten, forudsat at kablet er godt afskærmet. Det er altså en meget lille sø vi svømmer i nu.

Men når du nu er lidt en selvbyg gut. Der er ingen vej uden om at ændre på pllen afskæringsfrekvens og afskæringshældning. For ganske få ører er der tale om forbedringer der virkeligt sparker røv. Du ved hvordan det er at fjerne udnødvendig filtrering efter konverteren. Jeg fatter ikke at i ikke tager fat i det der gør en forskel. Fordi det er svært eller usynligt, er det jo ikke mindre betydningsfuldt.

Alt det her kabel pis er fint nok - men i den store sammenhæng er det altså nul og niks. Og godt fordi det er nemt at ændre på. Jeg har beskrevet et eksempel på selvbyg xlr kabel type. Men fordelen ligger ikke kun i at få et kabel der er godt afskærmet. Den virkelige fordel ligger i, at man herved har frihed til at ændre på pllen i recieweren. Og det er desværre ikke noget jeg har opfundet, - jeg har bare en perfekt implementering af det

Lad mig skære det ud i pap fordi i alle er så vilde med da konvertere og kabler. Hvis der er tidsvariation på de digital signaler der kommer fra recieweren ind i konverteren, data som clocksignaler, så giver det l**telyd. Det er recieweren der skal rette op på tidsvariationen i første omgang.

Der er som jeg har nævnt tidligere målemæssig forskel på kabler - også hvis man vender dem om. Men en halvering af skæringsfrekvensen og en stejlere skæring er altså en forbedring af en helt anden dimension.

Bid i det sure æble og koncentrer Jer om noget der gør en forskel.

Et sted at starte kunne være:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6730&PN =1

Og så i krig med www.diyaudio.com

digitalsektion

Toptunet kramer hilsen

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes