Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Afspilning af DD 5ch på DD 2ch system? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmuskarlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 September 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ahr lidt spørgsmål omkring disse lydspor på en DVD, hvis du nu tager en backup af filmen. Hvad så hvis du vælger at undlade 2ch sporet. Og bibeholde 5ch.

Men hvad nu hvis jeg afspiller dvd'en på et 2channel system, hvad sker der så?

Altså har pt bare lyd ud igennem tv'et. Men det var hvis jeg senere fik et surround system, så var det jo godt at have 5ch.

Bliver lydkvaliteten forringet evd at gøre som ovenstående, elelr hvad?

Og vi taler om afspilning på en stationær DVD afspiller her...
Til top Vis rasmuskarlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmuskarlsen Besøg rasmuskarlsen's Websted

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 September 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Alle normale DVD-afspillere på markedet kan finde ud af at afspille 5.1 lydsporet i normal stereo.

Jeg vil mene at du sagtens kan droppe 2kanals lydsporet til fordel for 5.1 lydsporet, hvis du kun afspiller gennem TV'et. Tvivler på at der kan høres nogen forskel på selv de "bedste" TV.

Om der er overhovedet er en forskel rent teknisk aner jeg ikke, men det afhænger jo af hvor nemt det er at putte de 6 kanaler ind i 2. Rear og sub burde jo være lige til. Centeren kan måske være lidt svær.

Vi taler altså kun om DD 192kbit/s opløsning kontra DD 5.1. Hvis der er tale om ukomprimeret PCM 2 kanals stereo er det en helt anden snak. 

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes