| Forfatter |
|
tomves Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at overspille mine LPer til CD. I den forbindelse anskaffede jeg et Terratec Arion 7.1 Universe, da det var det lydkort der afløste det legendariske DMX6 Fire 24/96. Der er ingen tvivl om, at lydkortet er godt, men når jeg skruer op for lyden kan jeg høre i digitalstøj, dels fra aktiviteter på harddiskene og dels fra muskurseren når den køres over skærmen. Jeg har tilslutte en forstærker og to hi-fi højttalere til analogudgangen. Støjen forekommer når der er skruet meget højt op for lyden. Jeg har indkabslet lydkortet så meget jeg kan med en jordet rustfri stålplade (antimagnetisk) og ændret mulige indstillinger i BIOS. Lydkortet er placeret i PCIen længs væk fra grafikkortet. Er jeg den eneste der har den form for digitalstøj på lydkortet? Jeg har oprettet en tråd i EDBprisers forum, men har ikke fået nogen svar.
__________________ Hilsen Tommi
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, løsningen i mit tilfælde hedder M-Audio Dio.
siden det kom i, nul støj!
skal lige nævnes at min PSU ikke er i kabinettet!
|
| Til top |
|
| |
tomves Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kyhn
Hvad er M-Adio Dio? __________________ Hilsen Tommi
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tomves Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kyhn
Det er rent faktisk dens storebror der sidder i min PC.
Jeg bruger dog ikke Riaa-indgangen, da jeg har en supergod hjemmebygget Riaa- og movingcoilforstærker. Mit lydkort har en helt afskærmet frontbox med ind- og udgange, og uanset om jeg henter signalet fra indstikskortet (PCI) eller frontboksen er resultatet det sammen, kans -på høj styrke.
Jeg har lige læst på Terratec hjemmeside, at man ikke har lavet et rundt kabel mellem frontboxen og indstikskortet, netop fordi der var problemer med digitalstøj når kablet var rundt. De anvender derfor et fladkabel (ligeså bredt som et HD-kabel) og for, at få lidt ventilation i kabinettet har jeg foldet mit sammen til en 1/4 del bredde, men problemet var der også inden jeg foldede kablet. Kablet er meget langt, så jeg har tænk mig på en eller anden måde at dække kablet med skærmplader.
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2715
__________________ Hilsen Tommi
|
| Til top |
|
| |
kisyla Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tomves skrev:
| Jeg har indkabslet lydkortet så meget jeg kan med en jordet rustfri stålplade (antimagnetisk). |
|
|
har du forbundet din pc til jord der er mange stikkontakter der ikke er jordet , der er nemlig noget der siger mig at der er spændning mellem din pc og dit lydkort prøv evnt at forbinde dit pc kabinet til en radiator med en stump ledning for at give den jord
|
| Til top |
|
| |
tomves Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til kisyla
Jeg har jordet PC, forstærker og grammofon. Ingen ændringer af kanseriet med eller uden jord . Jorden fjerner al brum.
Kan man iøvrigt forbinde CPUkøler og AGPkøler til jord? __________________ Hilsen Tommi
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at fjerne din PSU fra kabinettet for at se om det er der hunden er begravet!
|
| Til top |
|
| |