Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digital jack (3.5mm) out til digital coax (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har lige købt et SoundBlaster LIVE! 5.1 lydkort, hvor der er en digital udgang med en jack 3.5mm. På min Denon 1705 receiver har jeg en coax indgang, men kan ikke finde nogen måde at forbinde de to til hinnanden?!

Hjælp ønskes!

Til top Vis KingManon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KingManon

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

En adapter minijack > phono + dit foretrukne (phono)coax kabel.
Skal du lave den selv, så: Spidsen af jack (Ring) til midterben i phono og det andet ben af jack (Sleeve) til kappen/stel på phono.

KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej KimG

Jeg er rigtig glad for svaret, er bare ikke helt sikker på jeg forstår det
Jeg er helt ny til det her skal det siges!

Som det er nu har jeg fra min lineout på lydkortet et minijack til phono på min receiver. Det giver jo dog ikke 5.1 lyd! Som jeg forstår det kan man derfor tage 3 af de ledninger jeg har nu og sætte dem til receiveren og dermed få alle kanaler, men det er dog mange kabler syntes jeg plus at det da kun kan være bedre digitalt (skulle jeg mene).

De steder jeg har spurgt (HIFI klubben og Fona) kiggede de mærkeligt på mig da jeg spurgte efter et kabel der gik fra minijack til coaxial, men ud fra manualen til SoundBlaster LIVE kan jeg kun se at det skulle kunne lade sig gøre! Se evt. manual her: http://media-server.amazon.com/media/mole/MANUAL000010556.pd f

Som jeg skrev tidligere har jeg en Denon 1705, og de eneste digitale indgange der er der er coax eller optisk, så jeg mente coax var nemmest.

Er det stadig det samme svar, og kan du prøve at skrive det lidt mere nybegynder venligt

Igen tak dog!

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

I Monacors sortiment finder du en minijack til phono adapter. Køb den, og brug så en alm. phono til phono ledning. Adapteren kan også fås hos THansen.
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

HamDenFede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Eller et fra www.av-connection.dk

Lydkabler -> Digital Coax -> vis alle (det nederste, det blå)

Det er billigt og det fungerer supergodt.

Off topic: I øvrigt nogen der ved hvordan man linker direkte til et produkt derinde, eftersom højreklik ikke er muligt?

KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Takker for svarene, jeg summer lige lidt over dem. Kan ikke helt finde ud af om jeg bare skal købe analoge kabler eller skal gå digitalvejen. Er der kun gode ting ved at gøre det digitalt?

Til HamDenFede's offtopic kan jeg sige at hvis du inde på siden ved "vis alle" holder shift nede på dit keyboard, når du trykker på linket, så får du et nyt vindue op med kun dit valg i

KingManon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ok, nu købte jeg de analoge kabler og de virker som de skal MEN (der er jo altid et men)! Jeg kan ikke både have et analogt kabel fra mit lydkort til receiveren (for at høre musik, altså alm. stereo) OG have de 3 analoge kabler tilsluttet receiveren (for at se film i 5.1) på en gang

Er det mig der gør noget helt galt, eller forlanger jeg bare for meget på en gang?

Et lille tillægs spørgsmål, er der nogen der har erfaringer med SPDIF, og kunne det være min løsning på begge problemer? Er der komplikationer med SPDIF og forskellige programmer?

Håber der er nogen der vil tage sig tid til at hjælpe..

HamDenFede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun bruger ét kabel, SPDIF, kan dette bruges til det hele.

Det eneste du skal være OBS på, er, at du i de applikationer du afspiller DD / DTS skal vælge at du vil bruge SPDIF-udgangen. Ellers vil lydkortet forsøge at dekode signalet til de andre højttalere (analoge kabler). Alternativt kan du vælge i din opsætning af lydkortet, at det KUN skal anvende "digital out".

Altså: Du skal KUN bruge et kabel til SPDIF, det er nok og det giver den bedste lydkvalitet, da lange kabeltræk med analoge signaler kan give anledning til støj. 

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

HamDenFede skrev:

Eller et fra www.av-connection.dk

Lydkabler -> Digital Coax -> vis alle (det nederste, det blå)
Det er billigt og det fungerer supergodt.

<>
Off topic: I øvrigt nogen der ved hvordan man linker direkte til et produkt derinde, eftersom højreklik ikke er muligt?

Det er lidt specielt da siden kører i frames, men vi har lavet det muligt.
Hvis man holder musen hen over billedet for produktet, vil du kunne se et HirachyID nr. i url'en vist i bunden. Hvis du så benytter det nummer i linken lige efter websidens url, så virker det. F.eks. av-connection.com/?HirachyID=433
Vi skal nok få det forbedret på et tidspunkt, men det er desvære sådan det fungere pt. Hvis man kunne højre klikker og kopiere url'en, så vil hele menuen og toppen ikke komme med, det er bla. derfor det er lukket.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes