| Forfatter |
|
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Er helt ny i dette forum.
Jeg har arvet en Sony CDP 337 ESD cd afspiller. Spørgsmålet er nu.
Kan det betale sig at opgradere den med en clock og et ZAPfilter, eller er den for gammel? - Hvordan gøres dette?
Er der nogle af jer, der har erfaring med denne afspiller?
Har denne afspiller en lign model fra SOny som den ligger tæt op mod? - Jeg stiller dette spørgsmål, da jeg ikke har nogle data - eller kan finde nogle data på denne model.
Glæder mig til at høre jeres erfaringer.
Med venlige hilsner - Casper
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til!
Det kan ikke svare sig at smide penge i den - den ER for gammel. CDP-337ESD blev lanceret i 1987 som en af de første reelle ES-modeller fra Sony. Det er en 18 bits type fra inden Sony selv begyndte at udvikle D/A-konverterne til deres afspillere. Teknisk er den langt efter deres nyere maskiner, men det er jo også ganske forståeligt.
Skal der modificeres i en af de ældre Sony´er, er det anbefalelsesværdigt at gå op til CDP-X339Es og nyere, før det kan betale sig bare en smule! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin - og tak.
Jeg vil gå på jagt efter en anden maskine. Kan du anbefale noget nyere - evt. et andet mærke. Det må godt være noget "ordentligt noget" hvis du forstår. Den skal gå til en Audio Innovations rørforstærker samt et par 4 vejs ScanSpeak højttalerer med et solidt lydbilled.
Mvh - Casper
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen
Du kunne jo holde dig til rør - også i CD-afspilleren. Prøv at kigge nærmere på Opera Audio C2.2. Der er vist én til salg pt. her på siden. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg nu ikke så sikker på, at du har ret i Ronin. Har selv ejet en 557ES, som havde en mega strømforsyning opdelt i analog og digital, et superdrev og var afskærmet med kobber overalt. I det store og hele en supermaskine på næsten 19 kilo, hvor 337 blot var en neddroslet version af den. Hvorfor solgte jeg den egentlig...suk!
Men jeg ville nu gribe knoglen og give LC-Audio et kald for at høre, hvad deres vurdering er. Med få midler burde den maskine kunne bringes til "live" igen...
Lars
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft kontakt til LC-Audio. De skriver følgende til mig:
"Vores clock og ZAPfilter virker altid godt i Sony maskiner. Rigtig godt faktisk.", men er det nu også rigtigt? Det er jo trodsalt deres produkt der skal i maskinen. Jeg har aldrig hørt en agspiller der er blever opgraderet fra LC-Audio. Virker det så godt som de siger?
Ang. 337'eren. Så er dette også en tung sag med afskærmning, stødabsorberende gummimuffe omkring drevskuffen, digi og coax ud. mm.
Som før skrevet kender jeg ikke rigtig denne model. Jeg er dog allerede blevet ganske glad for det store display - ren retro - hvor man da kan se hvad det er man hører....
Med venlige hilsner - Casper
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selve grundkonstruktionen på din afspiller er i orden, og er bygget som en russisk kampvogn. Den skal nok holde mange år endnu. Jeg tror, at du kan hente utrolig meget for begrænsede midler ved en opgradering ved LC-Audio.
Lars
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror du ikke du kan få et prøvelyt på en før/og efter model hos lc?
jeg overvejer at genoplive min gamel hk hd750 med samme clock... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne jeg måske godt. Jeg bor bare på Sjælland, så det er lige før det bedre kan betale sig at få den opgraderet end at tage bilen til Holstebro
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du får det gjort må du da gerne lige laver en "brugeranmeldelse" af den opgraderede...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
det gør jeg..
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er her ved sony emnet igen igen. Hvad er en 559ES'er så værd i dag?
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var i mange år den lykkelige ejer af en 337 ESD. Jeg ar aldrig siden haft en maskine der var så mekanisk gennemført (Alu-skuffe med vakuum osv.).
En opgradering med LC-Audio komponenter er som regel altid godt, men det kan selvfølgelig diskuteres hvor meget bedre maskinen bliver i forhold til maskiner af dags dato. Det er trods alt 17 år siden den blev lanceret.
I retroens hellige navn, kan det vel godt forsvares, at hælde nye komponenter i maskinen. Et alternativ ville være en billig Pioneer og så få den opgraderet med LC-Audio komponenter.
Happy
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare bruge den som drev og finde en god dac?
Jeg ville nok holde mig fra lc opgradering til sådan en gammel sag, pengende vil være bedre brugt på bedre dac, men du får nok svært ved at finde et nyt drev i samme kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Man bliver jo helt rundtosset.
OK - hvis jeg skal gå efter en sep. da converter - hvad skal det så være? Her er jeg helt blank for ideer. Skal jeg købe nyt eller brugt? Skal jeg evt. opgradere DAC'en?
Tak for jeres gode og brugbare response.
Mvh - Casper
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
| Hvad er en 559ES'er så værd i dag? |
|
|
Ja, det vil jeg egentlig også gerne vide - har selv en stående, i original emballage.  __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
| Nu vi er her ved sony emnet igen igen. Hvad er en 559ES'er så værd i dag? |
|
|
Ca. 1500-2000 kr. afhængig af standen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Det er jeg nu ikke så sikker på, at du har ret i Ronin. Har selv ejet en 557ES, som havde en mega strømforsyning opdelt i analog og digital, et superdrev og var afskærmet med kobber overalt. I det store og hele en supermaskine på næsten 19 kilo, hvor 337 blot var en neddroslet version af den. Hvorfor solgte jeg den egentlig...suk!
Men jeg ville nu gribe knoglen og give LC-Audio et kald for at høre, hvad deres vurdering er. Med få midler burde den maskine kunne bringes til "live" igen...
Lars
|
|
|
Nej, sikkert ikke, men det er jeg derimod ret sikker på. Maskinen er stadigvæk gammel uanset hvor tung den. Komponenterne i strømforsyningen mister stille og roligt tolerancerne, ladelytterne kunne gå hen og tørre ud osv. Der er så mange ting der skal tages i betragtning, og desuden er de jo langt fra de eneste maskiner der er opbygget på den måde!
Jeg er udemærket klar over hvordan den er opbygget, men det ændrer ikke på det faktum at der er lavet mange ændringer i Sony-maskinerne, både i lyd-delen, strømforsyning og ikke mindst drevet, og INTET holder evigt, og så er der den herlige polymik med at nogle af laserne til de helt gamle maskiner faktisk ikke kan skaffes mere, og hvad er en afspiller værd uden en laser?. Skulle jeg smide en LClock i en maskine, ville jeg først og fremmest finde en af nyere dato, eksempelvis en CDP-X559ES eller lignende! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|