| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har oprettet en ny tråd angående emnet (se evt. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15364&P N=1 )
Problemet er angående DR's DAB kvalitet (eller mangel på samme)
Jeg vedhæfter her en uddbybing omkring lydkvaliteten på DAB fra min kollega Lars Wallin.
Lydkvaliteten på DAB er tilsyneladende et tilbagevendende diskussionsobjekt men oftest fra dem som endnu ikke har en DAB radio. Jeg er selv meget tilfreds med lydkvaliteten og forleden snakkede jeg med en sælger i Hi Fi Klubben som uden tøven sagde at han synes at lydkvaliteten på DAB er "chokkerende god". Vi synes det er rigtigt at prioritere Jazz og Klassisk da det oftere er her man siddder og lytter koncentreret med vin i de højstilkede glas. De øvrige kanaler er oftest brugskanaler som høres i bilen eller på små køkkenradioer. Og igen alle erfaringer viser, at det er antallet af tilbud der udbreder en ny teknologi.
Vi prioriterer at have et bredt udbud af kanaler fremfor at lade alle musikkanalerne sende med 192 kbps.
Med venlig hilsen,
Jesper Raab.
Projektleder,
DR Digital Radio/DAB
Den endelige og lidt kedelige konklusion må vel være, at er man ikke til jazz eller klassik, beholder man sin "gamle" FM tuner.
mvh PSSO
|