| Sendt: 04 November 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas.
Jeg har haft meget samme problem - og det er vanvittigt irriterende. Men jeg er bagne for at det er kombination i sig selv nærmere end enkelte komponenter der ofte er problemet. Det betyder imidlertid ikke at det ikke kan løses. Jeg gjorde følgende.
1: Udskifte delefilterkomponenter til højere kvalitet. Dette er dog mest relevant hvis det er DIY HT med nem adgang til filteret. Det tog en del, men ikke det hele. Senere vil jeg igen prøve at opgradere delene i filteret, ogse hvad der så sker.
2: Prøvede anden CD - det gjorde ikke ret meget forskel. Men det gør det måske hos dig - her må du nok bare prøve/låne dig frem og se hvad der sker...
3: Skifte signalkabel fra sølvkabel til Kobberkabel. Forholdsvist nemt, og ret effektivt. Det tog også en del af det.
4: Afkobling af cd-spiller (med overskårne hoppebolde igen pga lavvande i kassen ) Det hele, inklusive S'erne faldt mere på plads.
5: Skifte ht-kabel til kobberkabel. Det har jeg ikke fået gjort endnu pga lavvande i kassen.
6: Prøve at holde op med at fokusere på S'erne, når de engang er faldet helt på plads. MEN: Det er svært. Når man først at begyndt at lytte på s'er er det svært at holde op igen. selv når jeg er ude ved andre, som ikke selv mener de har S'problemer, mener jeg at kunne høre det. Man skal med andre ord passe på ikke at overdrive og således "fremmane" problemet. At lytte på andres anlæg, og få andre til at lytte på dit, kan være en hjælp til at sætte det forestillede problem i perspektiv.
Håber det kunne bruges. __________________
|