| Forfatter |
|
cn1780 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - kan I hjælpe mig med en lille tin, jeg har gået og tænkt på...
Min receiver (Harman-Kardon AVR-505) og min CD-afspiller (Harman-Kardon 755) er i øjeblikket koblet sammen med coaxial digitalkabel. Dette betyder umiddelbart at det er receiverens D/A/konvertere, der er i brug. Hvis man forbinder receiver+CD-afspiller med gode analogkabler - får man så bedre lyd, da man bruger CD-afspillerens D/A-konvertere i stedet for receiverens??? - Eller er det ligegyldigt, da der ikke er tale om high-end udstyr??? (D/A-konvertere er vel altid bedre i CD-afspilleren end i en receiver i samme klasse, eller hva'?)
|
| Til top |
|
| |
Kim2004 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke svaret - men præcist samme spørgsmål:
Er digital/analog konverteren i en surround receiver typisk dårligere end i den tilhørende/tilsvarende DVD-afspiller?
Og i denne sammenhæng, kan det så betale sig at bruge et analogt signalkabel i stedet for det digitale? Man får vel mindre jitter, men vel også lidt mere støj?
Jeg har en Nad T742 surround receiver og overvejer at købe en Nad T562 dvd-afspiller. Der står desværre ingenting om DAC'en i manualen til T742'eren.
Mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro i skal bruge dac'en i jeres signalkilde for at få bedste resultat.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok ingen tvivl om at man får den mest "musikalske" lyd ved, at anvende et analog kabel af en pæn kvalitet fremfor den digitale forbindelse. Og ja, det skyldes også at D/A konverteren ofte er bedre i signalkilden en forstærkeren når der ikke er tale om High-End (der er det dog også ofte sådan  ), men jeg vil nu tillæge det analoge kabel den største betydning. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor forbinder du ikke bare digital kabel og analog kabel på samme tid, brug så "input mode" knappen på din reciver til at skifte imellem de to kabler  .
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sq lige med på en lytter... 
Jeg er den lykkelige ejer af H/K AVR630 og DVD31, men hvordan hulen finder jeg ud af, hvilken af de to apparater der har den bedste D/A-converter? 
Lige nu har jeg forbundet som dfms foreslår, både med digital coax (til DVD) og analog til CD! __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
HamDenFede skrev:
|
Lige nu har jeg forbundet som dfms foreslår, både med digital coax (til DVD) og analog til CD!
|
|
|
Så er det jo bare som der foreslås at høre om der er forskel og herefter bedømme hvilken der bedst  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |