Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cambridge Azur 540A + 540C (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Seeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen der har erfaring vedrørende Cambridge Azur 540A + 540C? Jeg overvejer at købe systemet, men ville lige høre hva folk synes om det og om det er noget der kan anbefales... 

Til top Vis Seeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeman

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Det har ihvertfald fået flotte anmeldelser så helt skidt kan det jo ikke være

Sku selv ha haft sættet men da HI-FI klubben ik havede det hjemme anbefalede de mig en NAD 320BEE + NAD C521BEE istedet for, det er selvfølig også lidt dyre.

Seeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Det system har jeg også overvejet at købe, og det koster ikke specielt meget mere. Hvad synes du om det? Er du tilfreds med købet?

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Ja det er jeg meget  

Er måske heller ik den mest HIFI kyndige der findes har altid haft billig anlæg og forstærkere til en 18-1900, men i forhold til det jeg har haft før er der jo en verden i forskel.

IMO, spiller forstærkeren både meget fyldigt/detaljeret og med en god bas + at den allerede ved meget lav lydstyrke spiller rimlig højt, har endnu ik har volumen knappen over kl 9(ok har også en flok unger rendende).

OK træerne vokser jo ik ind i himlen men jeg er mer end tilfreds

CD afspilleren er straks lidt svære, men i forhold til den Ronin DVD afspiller der var sat til før, er lyden både mer fyldig/detaljeret noget mer bestant i bassen og knap så skinger i diskanten.

Ingen af delene er spillet til endnu(købt her for små 14 dage siden), og mit samlignings grundlag er somsagt meget spinkelt, men jeg ved allerede nu at jeg vil blive meget glad for dette sæt i mange år fremover, har ik planer om at det skal skiftes ud ihvertfald.

Jov højtallerne, men de må vente.

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 04:12 | IP-adresse registreret  

Seeman>>

Hejsa..  c320bee er den bedste forstærker de har i klubben til de 3 k som MAX.   "Min mening"

Jeg lyttede cambridge,  dog den gamle serie,  og denon mod NAD'en..

Denon var meget nær NAD'en,  dog en smugle mere lys i det,   men ikke noget vildt..

Cambridge var derimod KOLD som bare fanden,  virkelig ingen bund overhovedet i forhold til de andre..  Den nye serie har jeg lyttet siden,  dog ikke mod noget,  men mit indtryk var stadig at Cambridge var kold i lyden..

Når alt dette er sagt,  så vil jeg sige at der jo også findes andre butikker end Hifi-klubben..  Du kunne prøve at lytte en Harman Kardon HK-675 som koster noget i stil med 3800,-   Mange skamroser den,  den er noget mere strømstærk end NAD'en,  og skulle være mere detaljeret..   "Har dog ingen pre_out"

Men lyt selv,  det er dig og ikke os der skal leve med det til hverdag..  En positiv ting om NAD'en,  er at den har pre_out,  og endda en ret god en   "forforstærkeren er god"   så du senere kan sætte en effektforstærker på,  og bruge NAD'en som forforstærker..

MvH.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har nummeret større 640A og 640C, og har ikke hørt de mindre modeller fra cambridge. Jeg synes dog ikke jeg kan genkende den kolde lyd. Jeg synes, at lyden er meget velafbalanceret. Jeg har lige skiftet signalkablet fra et profigold til et qed conex2 og det har givet væsentligt mere hul igennem i toppen og mere neutral lyd. Med profigolden mener jeg nærmere det var lidt varmt i lyden.

640A har ivrigt også pre out.

Seeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvilke højtalere vil I sige passer godt sammen med NAD 320BEE + NAD C521BEE systemet. Jeg har tænkt på Dali concept 6, da de også passer godt overens med budgettet :-) Tror I de vil passe sammen med systemet?  

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Ville nok ta B&W DM601 S3(reolmodel) eller B&W DM309(2499,-) istedet for, men til MAX. 1500,- er Dali et udemærket køb og knap så skinger i diskanten som nogen mener B&W kan være.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes