Kære forum.
Venligst bær over med mig, hvis dette emne er en gentagelse. Jeg har læst en smule på denne hjemmeside, men har først i dette øjeblik fået/lavet en profil..........
Nu er tiden inde til at sende min gamle Philips CD-950 på pension. Den har gjort det godt, men nu vil jeg gerne have noget nyt og bedre (tegnebogen siger NU). Jeg har "støvsuget" nettet, jeg har læst anmeldelser i diverse HiFi blade fra ind- og udland, og nu er jeg mere forvirret end nogensinde før !
Hvis jeg (foreløbig) laver 2 (to) kategorier af CD-afspillere hhv. i prisklassen 6.000-10.000 kroner, og i prisklassen 15.000-20.000 kroner, er der så nogen som "tør" give et bud på, hvilke forskelle jeg vil opleve (eller måske ikke opleve) i een maskine fra den ene kategori, kontra een maskine i den anden kategori, sammenlignet med min gamle Philips, eller er det komplet umuligt at sige noget som helst om dette ? Er der måske en tredje kategori jeg har overset ?
Jeg er godt klar over at "lyd" ikke kan forklares, men derimod skal høres, men hvis nogen har et bud eller blot en kommentar, bliver jeg da glad (og måske mindre forvirret ?!)
Mit "2-kanals-anlæg" er en mystisk sammenblanding af lidt af hvert, da jeg hverken vil undvære 2-kanals lyd eller "hjemmebiograf", og tegnebogen bestemmer jo i sidste ende !! NU ER I ADVARET !!
Yamaha DSP-A1 Philips CD-950 (pensionsmoden) Sugden Headmaster / Grado RS-1 Martin Logan Sequel II Yamaha 12" aktiv subwoofer (husker ikke typebetegnelsen).
PS: Jeg har foreløbig kigget lidt på CD-afspillere fra bl.a. Sugden, Musical Fidelity, Primare og Copland, men der er vel osse andre muligheder, eller er der !?