Forfatter |
|
Daniel M Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står over for at købe en ny DVD afspiller, men kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal købe en der understøtter SACD og dvd audio for densags skyld. Jeg har lige købt en ny souroundreciver (Marantz SR8500), og regner med at købe en dvd i samme serie. men prisforskellen er ret stor, 3K som man kan få meget andet godt grej for . Så hvad er jeres erfaringer med SACD & DVDAudio er det værd at smide penge efter???
DM
|
Til top |
|
|
Viper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo ikke rigtig nogen som kan fortælle dig om du vil synes at det kan betale sig :)
Mit forslag er at du kigger på den software der er til rådighed. Kan du finde en del som du godt vil have, ja, så køb da en afspiller der kan håndtere det. For i så fald er der jo ingen grund til at snyde sig selv for oplevelsen. Men hvis ikke det rigtig siger dig noget, så kan du jo lige så godt vente lidt og spare pengene nu. Ingen ved jo om noget af det holder :)
Du kan se en næsten komplet liste over SACD'er på http://www.sa-cd.net
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er diskuteret mange gange tidligere, så søg evt. på det herinde. Man kan vel ikke sige, om det kan betale sig (det er der vist ingen hifi-køb, der kan), men spørgsmålet er, om de lydfordele, det giver, er vigtige for dig.
Jeg er meget begejstret for SACD, dog bruger jeg det kun i stereo. Men det er meget omdiskuteret.
Et par ting er i hvert fald værd at overveje:
- tag et kig på udvalget af skiver og se, om det overhovedet tiltaler dig (fx. på axelmusic.dk)
- vil du gerne kunne købe din musik i Føtex og Fona? Der kommer du ikke langt med disse formater.
- den dvd-afspiller, der koster 3K mere, er den ikke også bedre på billedsiden og med cd-lyd? Jeg kender ikke Marantz' program i detaljer, men det er ikke mit indtryk, at SACD/DVDA er den eneste forskel fra ex. DV4500 til DV7500 eller hvad de nu hedder.
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er flere herinde, som har udtalt deres begejstring. Personligt er jeg helt oppe at køre over følgende udgivelser:
Dark side of the Moon, Pink Floyd Jamen de ER mestre i lyd og denne udgivelse er ganske enkelt sublim!
Machine Head, Deep Purple At høre Smoke on the Water gengivet i SACD er fantastisk. Oprindelig indspillet i quadrofoni som en af de første lp´er med den teknik, først nu udgivet på nutidens medie i form af SACD.
Texas Flood, Steve Ray Vaughan Blues i hele stuen. Det er SÅ fedt!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, den er svær.
Har selv lige fået SACD og synes det er vildt fedt - men jeg kan ikke sætte en pris på "nydelse" 
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Daniel M Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak alle svarene jeg vil prøve at lytte på et par plader og høre hvad det giver.
Det største problem er måske udvalget, mit indtryk er hvis man ikke er til klasisk, gammel rock eller blues er der ikke ret mange titler, men jeg søger lidt videre.
DM
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SACD og for den saks skyld DVD Audio Formatet kommer nok i fremtiden å bli like så sjeldent som 8 track, så ta godt vare på de platene du har. En annen sak er at ved analog kobling får du ingen bass managment (HK AVR 630 unntatt) og da skal du for å ha fullt utbytte av musikken ha 5 like store høytalere hele veien rundt
|
Til top |
|
|