| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg søger lidt inspiration til en ny cd-afspiller til godt og vel 5000kr. SACD og/eller DVD-Audio er okay men på ingen måde en nødvendighed.
I øjeblikket spiller jeg på en Pioneer 565 og en Pioneer AX3-forstærker. Forstærkeren er jeg fint tilfreds med indtil videre, selvom den nok bliver udskiftet på længere sigt, men multimaskinen er altså ikke noget vidunder til cd’er. Højttalerne er i øvrigt System Audio 1280 og det bliver de ved med at være et godt stykke tid endnu. Kablerne bliver i øvrigt TMC så snart jeg får rejst mig fra mit sygeleje og betalt ”Syska”.
Jeg har tænkt meget over hvad det er, jeg leder efter i en ny cd-afspiller, og mest af alt er det musikalitet, nærvær (intimitet?) og et bredt lydbillede. Kvindestemmer er vigtigere end mandestemmer forstået på den måde at jeg meste lytter til fx Lisa Ekdahl, Diana Krahll.
Jeg hører faktisk langt mindre rock end jeg gjorde før jeg skiftede mit gamle anlæg ud. Jeg har en mistanke om at de primært skyldes SA’erne, men uanset deres begrænsninger så er de nu stadig en klar forbedring.
På mit nuværende anlæg kommer det til at lyde frygtelig rodet hver gang der kommer gang i den, og jeg bliver meget hurtigt træt i hovedet af det. Suede som jeg hørte meget førhen er nærmest uudholdeligt. Det er som om at lydbilledet braser sammen hver gang det bliver en smule kompliceret.
Lidt simplere musik lyder til gengæld rigtig godt, og jeg er godt klar over at jeg ikke kan løse alt med en ny cd-afspiller men jeg er sikker på at det er et godt sted at starte. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|