Forfatter |
|
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville lige høre hvordan man kunne tweake den maskine?
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en ekstern DAC af en god kvalitet, idet 3560 er en af de bedste drev overhovedet. Men D/A delen er temmelig bedaget  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
Chewbacca Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man bruge LC audio til noget?
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chewbacca skrev:
kan man bruge LC audio til noget?
|
|
|
Nej ikke i de kvaliteter du skal op i for forbedringer. Der er skrevet meget om tweaks til den 3560. Du behøver ikke en ekstern dac i første omgang. Du kan nå langt for ingen penge.
|
Til top |
|
|
Chewbacca Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, men skal jeg så ikke bruge en service manual til den?
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på tweaks til 3560, det ved de andre meget mere om. Jeg har dog købt en brugt DAC til en rimelig penge, jeg skal ikke reklamere for nogen specielt men blot sige at en DAC måske er vejen frem på længere sigt og det behøver ikke koste alverdenen.
Personligt er jeg selv på jagt efter en 3560, med lys og lygte. Men der er en temmelig god grund til at de er svære at finde, og det er fordi det er en temmelig god cd løsning. Så tillykke med din nye baby  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chewbacca skrev:
Kan man bruge LC audio til noget?
|
|
|
Deres Lclock XO3 er rigtig god!.. den kan anbefales!
Ellers vil jeg ikk anbefale noget andet af deres digitale grej!..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Køb en ekstern DAC af en god kvalitet, idet 3560 er en af de bedste drev overhovedet. Men D/A delen er temmelig bedaget  |
|
|
Ikke helt korrekt; spilleren holder ekstrem klasse fram t.o.m. DAC`s, det er dog påhængt en temmelig konvensjonell og tragisk lydende analogdel. For mit vedkommende har jeg fundet en signalkvalitet ingen separat DAC gjør efter ved å hente ud et ægte balanseret signale fra op-ampene(ic509/511/609/611) efter DAC`s og simphelthen by-passe hele sulamiten. (-signalet filtreres trods alt i min preamp..)
Mvh. RS
__________________ Høyttalerkabler, delefilter samt intern høyttalerkabling er at anse som forlægning av forstærkers strømbaner og bør derfor dimenisjoneres derefter
|
Til top |
|
|
Chewbacca Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan jeg købe nye dele til DCD-3560, det øverste print skal udskiftes
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke at du skal forvente - prøv at maile Audionord og høre dem hvilke muligheder du har!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chewbacca skrev:
kan jeg købe nye dele til DCD-3560, det øverste print skal udskiftes |
|
|
Hvorfor dog det? Der er ikke smd komponenter i den af betydning, du kan skifte det der er stået af om nødvendigt, og hvad er der forresten galt med det? I øvrigt, hvis du vil have det bedste ud af din 3560, så er det ikke ligemeget hvad den står på. Mit line up står på spånplader, ikke for tykke. Så får du din 3560 op og synge som en drøm. Lige nu har jeg 2 af slagsen i huset, én hvor laseren er skiftet og én hvor den er original. Jeg brugte lidt tid på, at køre dem op mod hinanden, hvor den originale laser simpelthen var så smukt kørende, så jeg næsten ikke troede ørerne. Den var betydeligt mere kødelig end den anden, som var langt fremme i skoene, men på en mindre homogen måde. De stod på min hylde, så løbeværket på den med den nyeste laser, lå lige over selve understøttelsen af hylden. Den anden var fri af understøttelsen og koblede derfor til en spånplade. Så byttede jeg dem rundt, og så lød det næsten modsat. Jeg kan derfor endnu ikke konkludere på, om en ny laser er dårligere end den originalt monterede. Men jeg kan i hvert tilfælde med sikkerhed sige, at det er ikke underordnet hvilket underlag den står på. Også et andet er 100% sikkert, springet til de andre løbeværker jeg har lyttet til er nooooget stort. Det er helt sikkert et klasseløbeværk, som jeg slet ikke kan finde på konkurrence til. Min egen Denon S1 vender simpelthen ryggen til, når man sammenligner dem. Godt nok er den også en dejlig spille, men den har ikke det beherskede nærvær, som 3560 besidder, den er mere behagelig i enhver situation. 3560 evner at voldspille musik - lige til kanten af, hvor det kunne være blevet ekstremt grimt. Men den holder bare fast i det, på en måde der magtfuld så man forbavses og smooth så man betages. Hør Mozarts requiem på sådan en Børge med lidt havre på, og kom så lige an manner. Det har jeg aldrig hørt andre løbeværker gøre den efter. Til de mere halvstuderede flipperrøve, kan man f.eks. prøve at kyle The Wall i den. Helikopteren kommer bare blæsende ind og siger slet ikke det vante wroooouuuuaauuummmmmm. Istedet er det stramme "flap flap flap flap flap", så man mærker luften dirre - og så SLAM - og man aner ikke hvad man blev ramt af - SLAM igenner - SLAM. Hyperkort men alligevel med den rette trykbølge på. Det er underholdning for gamle hashvrag  . Skal det være skægt, så skal man have sådan en 3560 Børge. I øvrigt blev den solgt i Japan og måske andre steder i en udgave der hedder 3500GL - slurp. Den havde udvendige trafoer, trækabinet und das ganse mollevitten. Skaf mig lige sådan én, som har fået en omgang fensterputz, ein bisschen möbelpolitur und eine liebliche hand, så har vi den ultimative spiller. Den kom i øvrigt frem så sent som i 1992 og har muligvis PCM63DACs eller måske PCM1702. Se den her http://denon.jp/museum/products/dcd3500gl.html
|
Til top |
|
|
Chewbacca Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er lavet et eller andet med noget og noget ståltråd der hvor der skulle have siddet en af de der gule skruer til at justere med. det er den midterste i venstre side. den spiller fint men kunne nu godt tænke mig at den stod som original
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
DCD-3500 kunne være interessant at finde. Den blev dog lanceret allerede i 1988 og den havde trækabinet. GL-versionen fra 1992 er en jubilæumsudgave som generelt var forbeholdt Japan og som blev yderligere finpudset, dog uden trækabinet men istedet med træsider.
Hold øje med www.springair.org da DCD-3500, oftest i den ældste udgave, men også en sjælden gang i GL-versionen, har det med at dukke op herinde til en rimelig penge!
Til Chewbacca - ja, det er altid rarest at have det i original stand! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aah, mr. Kubik - kig her:
http://www.high-end.ch/occasion/
Bladrer ned til cd-player og se hvad der står der - endda i Edition-udgaven som er hypersjælden, og desværre ret dyr! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Aah, mr. Kubik - kig her:
http://www.high-end.ch/occasion/
Bladrer ned til cd-player og se hvad der står der - endda i Edition-udgaven som er hypersjælden, og desværre ret dyr! |
|
|
Er det monstro en 220/240V udgave? Og hvilke DACs sidder der i den? Er det blot en pyntesyg 3560? 3500 kom i 88, 3560 i 89, som dog var den samme maskine i sort alu. 3500GL har udvendige trafoer, har den også en nyere DAC/analogdel? Hvem ved lidt om den? Den ser bare så fornem ud
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den ser meget lækker ud. Jeg havde engang materialebladet på den, men det røg desværre under en flytning - fandt det på Ebay til den sølle pris af 3 Euro . Det var en jubilæumsudgave i forbindelse med den tid Denon havde været engageret i cd-mediet. Strømforsyningen var, så vidt jeg husker, gjort kraftigere med større lytter osv. Konverterne var, så vidt jeg kan huske det, af samme type, men selve udgangsdelen var forfinet. De nærmere data er desværre røget ud i glemslen!
DCD-3500RG og Denon DCD-3560 er iøvrigt samme maskine - den hed bare 3500 i Japan, og det gjaldt iøvrigt også første version 3500 der var den japanske pendant til 3520.
Det er ikke så længe siden at der var en GL på Ebay i 220/240 volt-udgave, men man skal være både vågen og hurtig, for de er, på trods af en relativ høj pris, hurtigt væk igen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha!! man blir hel syg ved synet!! den er for lækker!! lækker lækker!!..
http://denon.jp/museum/products/dcd3500gl.html

3500RG... savle savle!! træ sider og hele svineriet!!.. det er jo bare SÅÅÅ! smukt!!
må ha må ha må ha!!!!!.... koste hva det vil!!!!
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 03:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
He-he, min gamle 3560 blev da også leveret med træ-sider mod nogle ekstra skillinger, og jovisst ser det bra ud
Mvh. RS __________________ Høyttalerkabler, delefilter samt intern høyttalerkabling er at anse som forlægning av forstærkers strømbaner og bør derfor dimenisjoneres derefter
|
Til top |
|
|
Chewbacca Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad ville der ske hvis der kom størrere lyttere på?
|
Til top |
|
|