Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NAD S500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hej derude

jeg er den "lykkelige" ejer af en nykøbt brugt s500, med det mener jeg at jeg syntes den spiller helt fantastik, rigtig god lyd... men den er bare uhyre følsom, der skal ikke mange støvkorn til før den hopper. Udover det har jeg problemer med at den har svært ved at spise nogle cder, cden støder simpelt hen på når den køre ind, og cden forskubber sig derfor.

Kan det virkeligt være rigtigt ? eller bør jeg få den fikset ?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kunne det godt lyde som om laserhovedet har set bedre dage! Det med at den støder på når den kører ind må siges at være ret uheldigt. Mon ikke bare der skal lidt tilvending til hvor skiven skal placeres i skuffen for at undgå dette?

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Du skal få den checket. Har selv ejet sådan en. Den havde aldrig nogle af de problemer, du nævner. Der kan være tale om noget som skal justeres, mekanisk eller/og elektrisk. I hvert fald skal en S500 ikke opføre sig sådan.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

hmm tænkte jeg nok .. indtil videre er det kun 1 cd der støder på men den ser ikke ujævn eller bulet ud .. 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Den kan blot være laserhovedet der trænger til at blive renset for støv og skidt. Det kan nemt klares i den nærmeste hifi- eller radio-tv forretning. Hvor gammel er maskinen?

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

en vatpind med lidt husholdningssprit virker også(for mig) hvis du er forsigtig når du rører laserhovedet.Hvis cd'en har stået i et tilrøget lokale kan glaset på laserhovedet godt blive "beskidt".
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
Du skal få den checket. Har selv ejet sådan en. Den havde aldrig nogle af de problemer, du nævner. Der kan være tale om noget som skal justeres, mekanisk eller/og elektrisk. I hvert fald skal en S500 ikke opføre sig sådan.

Helt enig. Jeg har selv en S500 og jeg har ikke oplevet de problemer MonoTovarisj beskriver.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Maskinen er efter sigende 2 år gammel og har ikke mens jeg har ejet den og mens den tidligere ejer har ejet den stået i et røgfyldt lokale. Der har begge steder været rygning forbudt.. og er det stadig  man skal jo passe på sit gear ik 

Men det er fint med nogle udmeldelser, jeg kontaktede personen jeg havde købt den af og han mente bestemt at det måtte være pga af at bassen forplantede sig i gulvet og i cd afspilleren. Meeen den er lidt tynd da det er musik næsten uden bund jeg spiller. Ihvertfald ikke disko

Og når man nu har fået 3 måneders reklamations ret så syntes jeg også tingene skal være i orden.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en S500 og ikke en S500i, er den formentlig mere end to år gammel. Mulige problemer kan være forkert laserjustering/bias, snavset laser-linse som nævnt, slidt laser, mekanisk fejl f.eks. efter hårdhændet transport.

En to år gammel CD spiller kan jo have spillet ½ time to gange om ugen i snit eller otte timer hver dag, så det er svært at sige noget om slid bare ud fra alder. Tænk på CD spilleren nede på den lokale café.

Få nu checket den maskine - det vil koste dig nogle hundrede kroner, men give fred i sjælen. Alternativet er, at du får det dårligere og dårligere uden egentlig at vide noget. Jeg tvivler på, at du kan få mere udtømmende svar uden at man/en teknisk kyndig uvildig person åbner maskinen.

Mht. lydbølger, som skulle forplante sig mekanisk ind i afspilleren, så er der en meget enkel måde at checke det på: Spil en af de skiver som volder problemer ved meget lavt niveau. Er problemet der stadig, er det i hvert fald ikke mekanisk/akustisk betinget.

De skiver, vi snakker om, er selvfølgelig helt rene uden fedtfingre og ridser, ikke?

God jagt.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

nej god idé .. koster det virkeligt ikke mere end en plov ?! .. for så er det sgu næsten ikke værd at transportere den til jylland hvor jeg har købt den. 

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Her er et link til Jan og Jens som reparerede for Klubben tilbage i firserne, da jeg arbejdede der. De ved, hvad tingene drejer sig om og er hurtige (det var de i hvert fald dengang). Spørg dem, hvad et check vil koste:

http://www.jjteknik.dk/

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt flere steder fra at Silverline seriens CD og DVD afspiller absolut ikke kan tåle brændte CDér, med mindre det er CD audio skiver!!

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Min S500 spillede brændte CD'er uden problemer.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg nogle helt nye skiver ind af døren igår og smed dem straks i maskinen og lod dem køre ud .. den hopper stadig lidt nogle få steder på disken .. men ikke lige så meget som de ældre skiver...

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

men du har stadig ikke fået den checket?

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 06 April 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
en vatpind med lidt husholdningssprit virker også(for mig) hvis du er forsigtig når du rører laserhovedet.Hvis cd'en har stået i et tilrøget lokale kan glaset på laserhovedet godt blive "beskidt".

Husholdningssprit kan efterlade en hinde på laseren - vodka er meget bedre til rensning.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 April 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hos Matas eller på et apotek kan man købe RÅ sprit som kan fås i små mængder. Det funker bare...

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 06 April 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Ja, finsprit er også godt
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Fik den renset nede i lydbutikken UB .. da jeg var nede og lytte på højttalere. Så det har desværre ikke hjulpet .. ihvertfald så lidt at jeg ikke har lagt mærke til det ... 

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 06 April 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Fik den renset nede i lydbutikken UB .. da jeg var nede og lytte på højttalere. Så det har desværre ikke hjulpet .. ihvertfald så lidt at jeg ikke har lagt mærke til det ... 

Jamen, så er maskinen defekt. Jeg har aldrig haft de problemer du beskriver. Min S500 læser også brændte CD-R skiver uden problemer. Dog kan den ikke læse CD-RW.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes