Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min plasma har DVi/-i -d ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MarcDk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej alle.. Jeg er den lykkelige ejer af et philips 42pf9966 og ved at den har noget dv(i) af en art. nu har jeg læst meget herinde og hører at der er meget forskel på om det hedder dvi-d, i osv... Så hvad skal jeg gøre? Jeg vil gerne ud og ha et nyt home cinema sæt men hva skal der være på dvd/surround uniten?

Hedder det os bare dvi eller hva.

Og er det godt at købe en dvdafspiller/recorder med surround indbygget?

Er der noget i kan anbefale af sæt til en maks pris på 7000kr ?

Og hvilket kabel skal jeg så bruge hvis der er et svar til alt det her ?

Marc 

Til top Vis MarcDk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MarcDk

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, præcis hvor meget du gerne vil have for de 7.000, men anyway...

Du behøver vist ikke bekymre dig om de forskellige slags dvi-stik, da DVI-I kun bruges på computere. Du kan sandsynligvis få det bedste billede på dit plasma ved at købe en dvd-afspiller med dvi- eller hdmi-udgang. Hvis dit plasma har hdtv-opløsning, kan nogle af disse afspillere også skalere billedet, så det bliver en anelse mere skarpt (måske, for det meste...). Disse afspillere kan fås fra omkring 900 kr og op. De billigste er lidt Føtex-agtige, men for blot 2-3.000 kommer man ret langt.

Men...det er vanskeligt hvis ikke umuligt at finde alt-i-een-sæt med dvi/hdmi-udgang, så du bliver nok nødt til at vælge mellem bedst mulig billedkvalitet og alt-i-een.

Med sæt - mener du både dvd-optager og surroundanlæg incl. højttalere til 7.000? I givet fald er der nok ikke det store udvalg, men jeg tror da, at Philips og Panasonic sælger den slags.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MarcDk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hvor meget bedre ville billedet blive på hvis jeg købte en dvd afspiller med dvi ?

Ville det være pengene værd ?

Og jeg fik ikke et svar mht om det var godt at købe et alt-i-en sæt ?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

MarcDk skrev:

Hvor meget bedre ville billedet blive på hvis jeg købte en dvd afspiller med dvi ?

Det kommer selvfølgelig an på, hvad man sammenligner med. Det får billedet til at stå skarpere og mere roligt, men hvor meget er i sagens natur svært at svare på.

Ville det være pengene værd ?

Set i forhold til prisen på et plasma, så ja, helt sikkert. Jeg bruger selv en afspiller med dvi (Yamakawa 365) til min projektor, og det giver et rigtig godt billede til en pris på 900 kr (men betjeningsmæssigt er den ikke bedre end andre til 900 kr).

Og jeg fik ikke et svar mht om det var godt at købe et alt-i-en sæt ?

Generelt nej, men det varierer selvfølgelig, og det afhænger også af behovet:

- hvad er rummets størrelse?

- Skal det også bruges til musik?

- Hvad har du lyttet på indtil nu? (det er surt at bruge en masse penge på et samlet anlæg, som så spiller alm. cdere ringere end ens gamle anlæg).

- er designet vigtigt for dig?

HVis du gerne vil have noget enkelt, ville jeg gå efter en alt-i-to-løsning, hvor dvd-afspilleren er for sig, så du kan få een, der passer til plasmaet.

Jeg ville overveje Philips' nye dvd-afspiller DVP-9000SA (se forsiden). Den skulle blive ledsaget af en surroundreceiver i samme design.

MarcDk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Men nu bliver jeg helt i tvivl....

Rigtig nok ville jeg jo ha en med dvi/hdmi...

Men stadig når jeg kan se at jeg kan få et alt-i-en sæt med recorder og 6x100watt, søjlehøjttalere osv i philips kontra bedre billed for 4000kr.

så bliver jeg sku meget i tvivl. 4000kr er jo mange penge for "bare" en afspiller

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig klog på, men umiddelbart tænkte jeg bare, at var ret billigt set i forhold til hvad plasmaskærmen koster.

Jeg kender ikke philips-alt-i-een-pakken, men om ikke andet afhænger dets succes nok også af størrelsen på din stue. Tynde søjler er ofte også lidt tynde i lyden, men hvis stuen ikke er alt for stor, går det nok.

Hvis budgettet er begrænset, synes jeg det er bedst at vælge nogle funktioner helt fra, så man kan holde kvaliteten oppe. Fx. har jeg ikke nogen dvd-optager (hvor meget er der reelt i tv jeg gider optage?), og jeg har i mange år set film med et godt stereoanlæg (som kan forbedres skridt for skridt) frem for et middelmådigt surroundanlæg.

Jeg siger ikke, at mit valg er bedst for alle, blot at det er et valg. Man får hvad man betaler for.

- med mindre du kun vil have een kasse stående, kan du også sagtens opgradere med en ekstern dvd-afspiller med dvi/hdmi senere, så længe surroundanlægget har en digital lydindang.

MarcDk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Okay men jeg takker mange gange for hjælpen... Nu har jeg da lidt at gå efer ;)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes