Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: "Ekspert" søges - løs forbindelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg står og skal sælge min Marantz CD-67. Den har dog en løs forbindelse i udgangssignalet på signalet til højre HT. Det burde jo være til at lave hvis man har lidt styr på det. (Buddene på en halv-defekt maskine er ikke imponerende)

Er der nogen der har nogle gode inputs til hvad jeg skal gøre? Tilsyneladende skal man tage ret meget af "indmaden" ud for at kunne få ordentlig adgang til terminalerne til signalkablet. Evt. hvis der er en i kbh der synes sådan noget er sjovt at rode med, er jeg da også villig til at betale et mindre beløb for at få det lavet...

Mr. Gunbox

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Ingen vise ord?

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Du må jo bare have indmaden ud, og prøve med et ohm meter, for at finde den lodning som er defekt, her efter er det jo bare fat i loddekolben

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:

Hej alle sammen

Jeg står og skal sælge min Marantz CD-67. Den har dog en løs forbindelse i udgangssignalet på signalet til højre HT. Det burde jo være til at lave hvis man har lidt styr på det. (Buddene på en halv-defekt maskine er ikke imponerende)

Er der nogen der har nogle gode inputs til hvad jeg skal gøre? Tilsyneladende skal man tage ret meget af "indmaden" ud for at kunne få ordentlig adgang til terminalerne til signalkablet. Evt. hvis der er en i kbh der synes sådan noget er sjovt at rode med, er jeg da også villig til at betale et mindre beløb for at få det lavet...

Mr. Gunbox

En gammel defekt maskine er ikke meget værd, enig....men ødelægger du den ved at mure rundt med loddekolben i blinde kan du lige så godt dumpe den til storskrald

Hvad ville du selv give for en defekt gammel CD?

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ikke en krone...medmindre jeg kunne lave den selv, så ville jeg da være villig til at give lidt.

Men de 200 kr. jeg er blevet budt er ikke meget...så vil jeg da hellere selv rode med den og se om jeg kan få den lavet. Bare det sjov jeg kan få ud af det er næsten 200 kr. værd

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej Gunbox,

Mit gæt er at det er mig, som har budt dig 200,- for den.

Jeg har selv en Marantz CD67SE, som har en del år på bagen, så jeg ville købe din for at få løbeværket, til når mit engang står af.

Mht. hvad der kan være galt, så er der mange muligheder. Det kan være alt fra Konverteren, opamps, HDAM, overføringkondensatorer, stik eller som du nævner - en dårlig lodning.

Lodninger har det bare ikke med at gå, medmindre de udsættes for et vedvarende træk (læs: belastning).

Så mit bud er noget af det andet. (det er det eneste der kan være galt, så længe at du har lyd i en kanal, resten af afspilleren er fælles).

Så er problemet bare, at uanset om man har forstand på at lave sådan noget eller ej, så tager det en helvedes tid at finde ud af hvad der er galt. Så medmindre du ikke selv har mulighed for at lave den, så kommer det minimum til at koste dig 500,- at få den lavet (tro mig, jeg taler af erfaring).

Mit bud på 200,- gælder selvfølgelig stadigvæk, da jeg stadigvæk gerne vil have løbeværket.

Såfremt du vælger at beholde den og få det lavet, så held og lykke med det.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Folk er godt nok nogle kræmmere

Jeg er ret sikker på, at det er en løs forbindelse ved terminalen. Hvis man rykker en lille smule ved signalkablet, kan man få signalet til at forsvinde og komme igen. Min intuition (ikke kvindelig) siger mig, at det må dreje sig om en løs forbindelse.

Under alle omstændigheder går jeg i krig med det selv, hvis prisen ellers kommer til at ligge på 200 kr...så kan vi håbe på prisen stiger hvis jeg har heldet med mig.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hvis man rykker en lille smule ved signalkablet, kan man få signalet til at forsvinde og komme igen. Min intuition (ikke kvindelig) siger mig, at det må dreje sig om en løs forbindelse.

Prøv at lodde de punkter hvor phono-stikkene går i printet. Det er garanteret der, dit problem er!

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Hvis man rykker en lille smule ved signalkablet, kan man få signalet til at forsvinde og komme igen. Min intuition (ikke kvindelig) siger mig, at det må dreje sig om en løs forbindelse.

Prøv at lodde de punkter hvor phono-stikkene går i printet. Det er garanteret der, dit problem er!

kan ikke være mere enig, hvis ikke må du jo se om du kan finde en løs forbindelse. et multimeter koster jo ikke alverden i dag

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Pas nu på, for hvis forstærkeren for signal og ingen stel, så kan den skrige et brøl ud der kan ødelægge din højttalere! Jeg taler af erfaring...lad være med at bruge dit (velfungerende) anlæg som testopjekt på denne måde....

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:

Pas nu på, for hvis forstærkeren for signal og ingen stel, så kan den skrige et brøl ud der kan ødelægge din højttalere! Jeg taler af erfaring...lad være med at bruge dit (velfungerende) anlæg som testopjekt på denne måde....

Øhh - ja men kun hvis du fumler direkte ind i en effektforstærker. Men hvis der er en forforstærker, så kan man undlade at skrue særlig højt op "medens man tester".

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes