Bruger siden: 23 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 70
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
Hej!
Jeg har tænkt mig at invistere i en cambridge dab300 radio! Den radio jeg har nu bruger et antenne stik fra byen fællesantenne! Men kan en dab radio modtage kanalerne via en fælles antenne eller skal det være en gammel dags antenne som skal sidde ud i luften?
Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
Der er ikke DAB-signaler i fællesantennen. Min DAB-radio fra Harman/Kardon blev leveret med en lille antenne, som virker fint i min stue. Det er dybest set bare et stykke ledning med et særligt stik. Mon ikke Cambridge leverer med en lignende antenne?
Hvis den simple model ikke dur, fx. hvis man bor i en betonbygning med dårlig modtagelse, kan man investere i en bedre, decideret DAB-antenne. Der er en del info om DAB på hjemmesiden nordini.dk
Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
Ja, men jeg tør ikke sige, om den skal have en bestemt længde. Desuden er der tale om et specielt stik, så jeg tror ikke, du bare kan bruge en hvilken som helst stump ledning.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum