| Forfatter |
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan det passe jeg kan sætte min Denon DCD1650AR direkte til min Denon Poa2800 effekt forstærker med signalkabler, 1650'eren har både "fixed" og "variable" signal udgange.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis den har en variable så kan du godt.. så skulle der gerne være en volumekontrol på din fjernbetjening til cd'en ..
det virker fint på min S10
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tænkte det nok, er det så bedre eller dårligere end at kører den igennem en forforstærker først? forforstærkeren er i dette tilfælde en Denon AVR3803
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter min mening er det klart dårligere at bruge din cd direkte i effekttrinnet....jeg ved er er andre her på sitet der har en anden mening, men det er min erfaring.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, i teorien skulle man da tro at det ville være bedre at tilslutte direkte...og det tror jeg også at det er i praksis, medmindre man da har en fantastisk eksotisk ( læs; DYR) forforstærker.........og i denne klase hører Denon'en vist desværre ikke til...................
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Tja, i teorien skulle man da tro at det ville være bedre at tilslutte direkte...og det tror jeg også at det er i praksis, medmindre man da har en fantastisk eksotisk ( læs; DYR) forforstærker.........og i denne klase hører Denon'en vist desværre ikke til...................
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Der er nok mange ting der spiller ind, for jeg smed da en ML38 på porten og køre nu fra min Proceed DAP direkte ned i effektrinnet og det giver hørbar forbedring og alle der kender mit anlæg kan høre at det har givet bedre lyd.
Men jeg tror ikke altid at det behøver at forholde sig sådan at det giver bedre lyd at gøre det, selvom at den korteste mulige signalvej burde være at fortrække. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer vel an på kvaliteten af potentiometret i udgangen af den variable udgang på CD-afspilleren.
I en ideel verden burde det vare bedre at slutte CDen direkte til da du springer et forlængende led over, men; Lyt dig frem (og vend lige tilbage med konklusionen)
Jeg har gode erfaringer med direkte tilslutning af CD, men for mit vedkommende er det ret besværligt at skifte kilder (LP +Tuner)n derfor bruger jeg preampen
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du sætter den til Fixed udgangen knalder den ud med fuld skrald - så lad lige være med det ikke
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Hvis du sætter den til Fixed udgangen knalder den ud med fuld skrald - så lad lige være med det ikke |
|
|
bare roligt jeg sætter den ikke til "fixed".. 
men nu har jeg så prøvet det, hvis jeg skal være helt ærligt så syntes jeg overhoved ikke jeg kunne hører forskel, så nu sidder den i med 3803'eren som preamp igen så er det lettere at skifte rundt osv.
så med denne opsætning er der altså ikke noget at vinde hverken den ene eller den anden vej.
Tak for alle jeres input
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igennem tiden har jeg forsøgt at gøre præsis det du beskriver.....spring forforstærkeren over og bedre lyd er på vej. Men i praksis er det ikke så nemt og i mange tilfælde bliver lyden faktisk ringere. Hvorfor nu det....kort signalvej er altså ikke nødvendigvis det eneste som betyder noget. Jeg tror at nogle CD-spiller ikke kan klare at udstyrer et effekttrin. Lyden bliver lille og klemt og det bliver på ingen måde bedre ved at skrue op. Jeg mener man er nødt til at høre de forskellige kombinationer. Det kan jo være at udgangs ICer som sidder op mange CD-spiller ikke kan klare opgaven. Det er vist noget med at forforstærkeren skal "impedans tilpasse" dvs. signalklider til eff.trinnet. Men forståeligt egentlig.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Bradford]
Igennem tiden har jeg forsøgt at gøre præsis det du beskriver.....spring forforstærkeren over og bedre lyd er på vej. Men i praksis er det ikke så nemt og i mange tilfælde bliver lyden faktisk ringere. Hvorfor nu det....kort signalvej er altså ikke nødvendigvis det eneste som betyder noget. Jeg tror at nogle CD-spiller ikke kan klare at udstyrer et effekttrin. Lyden bliver lille og klemt og det bliver på ingen måde bedre ved at skrue op. Jeg mener man er nødt til at høre de forskellige kombinationer. Det kan jo være at udgangs ICer som sidder op mange CD-spiller ikke kan klare opgaven. Det er vist noget med at forforstærkeren skal "impedans tilpasse" dvs. signalklider til eff.trinnet. Men forståeligt egentlig.
Mvh
----------------------------------------------
Enig...og det er også min erfaring med bla ML 390S med og uden forforstærker ML 380.....den lød klart bedre med forforstærker....men hvis man ville spare forforstærkeren væk var det absolut acceptabelt....der er jo en del penge at spare når det er i den prisklasse.
Mvh
Dr. Lyd
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tillæg til det jeg skrev, så har jeg forsøgt at bruge min nakamichi Pa52 med en Meridian converter.....med digital volume fra en Sony MD-recorder på indgangssiden på converten. Altså en digital volume som regulerer signalet fra mit Teac drev og samtidig "reclocker" signalet. Det virker faktisk ret godt, jeg er umiddelbart positivt overrasket over vellyden. Men jeg må lytte lidt mere inden kommer med udredninger....men positivt. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
leffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg brugte Wadia 301 direkte i effekt, oplevede jeg bedre/anderledes lyd ved brug af forforstærker, dog skulle den være af meget god kvalitet. Nu har jeg fået Teac P70/D70, som jeg bruger direkte i effekt. Her er der ikke noget at hente ved brug af forforstærker, og det er uanset forforstærkerens kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ. det lyder fornuftigt. Men der er jo tilfælde hvor forforstærkeren impedancetilpasser eff og kilde, men det er fedt når det er unødvendigt.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige et spørgsmål til emnet.
Kan jeg tilslutte min s10 direkte til min B-300 effekt?? min B-100 er til syn og tænkte at man kunne høre musik alligevel..
Hvis ja, hvordan skal den så tilsluttes? fra den variable til normal input?
edit: nevermind  jeg prøvede mig frem....først i den forkerte udgang som resulterede i MEGET høj musik ( godmorgen nabo  ) dernæst i den rigtige.
Det lyder umiddelbart fint, it will do for now
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker fremragende med S10'eren. Du tilslutter bare effekten til
den variable udgang på cd-afspilleren. Så har du volmuenkontrollen i
den lille drejeknap på fronten og på fjernbetjeningen (i modsætning til
1650 som ikke har fjernbetjent volumen)
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
mvh
Jesper/Oldhifinut |
|
|
Måske ikke mere, men deres tidligere forforstærker:
Denon preamp.
Til 20 kilo, både i pris og vægt, må da menes, at være i nærheden, af den omtalte klasse  Er ihvertifaldet fint tilfreds, med den forskel, som den ydede/yder i mit eget system
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Mvh
|
|
|
Nogle CD spillere har variabel udgang som af flere grunde (impedanstilpasning m.v.) inkluderer en opamp. Disse er som regel billige skrald-opamps, der ikke kan spille musik. Desuden tages signalet fra hovedprintet og føres ved et kabel ud til en lille printplade ved fronten, hvor potmeteret sidder. På dette lille print sidder også opampen. Derfra sendes signalet ud til udgangsbøsningerne via endnu et kabel. Så der er alle chancer for at sådan en variabel udgang kan ødelægge lyden helt og holdent.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig....den slag potmeter og opamps gyser også på mig, men kan man spare en forforstærker og måske har man en diskretopbygget udgang? Så er ideen ikke tosset. Iøvrigt vil jeg gerne fremhæve at gode opams bestemt kan være en traditionelt grej....blot det er de rigtige typer. Det er min mening. Der er en fanden forskel på en 5532 og en AD 826.
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
klitgt skrev:
Bradford skrev:
|
Mvh
|
|
|
Nogle CD spillere har variabel udgang som af flere grunde (impedanstilpasning m.v.) inkluderer en opamp. Disse er som regel billige skrald-opamps, der ikke kan spille musik. Desuden tages signalet fra hovedprintet og føres ved et kabel ud til en lille printplade ved fronten, hvor potmeteret sidder. På dette lille print sidder også opampen. Derfra sendes signalet ud til udgangsbøsningerne via endnu et kabel. Så der er alle chancer for at sådan en variabel udgang kan ødelægge lyden helt og holdent.
MVH
|
|
|
Sikkert, men det er næppe tilfældet med min proceed. . Jeg anvender jo den selvsamme udgang som da jeg kørte med forforstærker, forskellen er jo bare at i stedet for at stille volumen på max output, så skruer jeg op og ned nu.
Ingen tvivl her, meget bedre lyd uden en forfortærker.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |