Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bladelius Freja (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Er der nogen i dette forum der har lagt øre til Bladelius Freja og som har lyst til lige, at skrive deres umiddelbare oplevelse.

Jeg har lige solgt min Primare DVD30 (sort) og skulle egentlig bare have en ny i titanium, men jeg har fået anbefalet at lægge et øre til Bladelius Freja, inden jeg bestiller en ny Primare DVD30.

Jeg er umiddelbart kun til 2 kanals stereo.

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 August 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sige at det er en fremragende maskine...

Forskellen på Freja til afspilning af alm. cd. og SACD og eks. den ekstremet meget dyre Gondul er faktisk marginal.. så man får RIGTIG! meget for pengene..

Det er en maskine der er meget korekt og nøktern i sin gengivelse, er man til det mere neutrale er det lige maskinen..

Jeg vil næsten tro af hvis du kan lide Primares lyd så vil Bladelius lyd sagtens kunne tiltale dig..

Primare er også ganske nøkterne og meget lidt farvende i deres gengivelse og representere lidt den samme "filosofi"

Selvfølgelig er der små klanglige forskelle mm. men den generelle lyd er en smule beslægted om man så kan sige.. de "falder" ikke SÅ! langt fra hinanden.. 

Personligt vil jeg mene at Freja nok er en bitte smule mere neuanceret og korekt, men det er så MIN opfattelse..

Alt i alt kan jeg dog med god samvittighed anbefale den maskine..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Er der nogen i dette forum der har lagt øre til Bladelius Freja og som har lyst til lige, at skrive deres umiddelbare oplevelse.

Jeg har lige solgt min Primare DVD30 (sort) og skulle egentlig bare have en ny i titanium, men jeg har fået anbefalet at lægge et øre til Bladelius Freja, inden jeg bestiller en ny Primare DVD30.

Jeg er umiddelbart kun til 2 kanals stereo.

Happy

Læs iøvrigt testen under brugeranmeldelser (cd afspillere) !

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 06 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hej Happy

Husk at lytte på et tilspillet eksemplar. Det har stor betydning for at give et seriøst vurderings grundlag. Overvej om du måske også skulle prøve med forskellige signalkabler. Signalet kan jo trækkes ud både balanceret og ubalanceret.

Mvh. og god jagt  T.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 23 August 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Trommelum skrev:

Hej Happy

Husk at lytte på et tilspillet eksemplar. Det har stor betydning for at give et seriøst vurderings grundlag. Overvej om du måske også skulle prøve med forskellige signalkabler. Signalet kan jo trækkes ud både balanceret og ubalanceret.

Mvh. og god jagt  T.

Hej trommelum

Jeg har testet mange signalkabler på freja. Den bedste konstellation er og bliver balanceret signalføring, hvis du kombinerer den sammen med Bladelius Thor.

Men som jeg også har skrevet i min brugeranmeldelser om Thor og Freja kræver de tilspilning som så meget andet highend grej. Iøvrigt passer samtlige lytteindtryk fra dem som jeg kender med min egen oplevelse. Thor og Freja er HIGHEND som vil tilfredsstille lytteren i mange år. Bladelius fortjener anerkendelse i Danmark. Produkterne skulle have kostet betydeligt mere !! 

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 August 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hej Transient

Der er jo da heldigvis MANGE produkter der er highend. Incl. Bladelius..,og er i stand til at tilfredsstille lytteren i mange år. 

Om lyden er bedst i balanceret eller ubalanceret signalføring på Freja, er der mange meninger om, også i kombination med Thor. Jeg har selv i en lang periode kørt Freja/Thor med forskellige sign.kabel både balanceret og ubalanceret Og er IKKE enige med dig i din betragtning. Jeg synes er ikke det så "sort/hvid" som du giver udtryk for.

Mvh. Troels

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbagemeldingerne !

Hvis vi ser bort fra lyden - hvordan fungere Freja og evt. Thor i det daglige ? - Har de nogen skavanker i betjeningen eller lign. ?

Happy

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 24 August 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

happy skrev:

Hvis vi ser bort fra lyden - hvordan fungere Freja og evt. Thor i det daglige ? - Har de nogen skavanker i betjeningen eller lign. ?

Happy

Nej, og dog hvis du lægger vægt på smarte blinkende lamper og andre gimmicks som reelt ikke har betydning for lyden. Her tænker jeg på Freja som absolut er et "no nosense" produkt hvor der er lagt vægt på LYDEN. Men betjeningen fungerer aldeles fremragende i det daglige med den ultra lækre alu remote som følger med.

Transient

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 24 August 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Trommelum skrev:

Hej Transient

Der er jo da heldigvis MANGE produkter der er highend. Incl. Bladelius..,og er i stand til at tilfredsstille lytteren i mange år. 

Om lyden er bedst i balanceret eller ubalanceret signalføring på Freja, er der mange meninger om, også i kombination med Thor. Jeg har selv i en lang periode kørt Freja/Thor med forskellige sign.kabel både balanceret og ubalanceret Og er IKKE enige med dig i din betragtning. Jeg synes er ikke det så "sort/hvid" som du giver udtryk for.

Mvh. Troels

Hej Trommelum

Okay, vi har forskellige ører og heldigvis for det !

Hvilke kabler kører du iøvrigt med ?

Transient

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 24 August 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:
happy skrev:

Happy

Nej, og dog hvis du lægger vægt på smarte blinkende lamper og andre gimmicks som reelt ikke har betydning for lyden. Her tænker jeg på Freja som absolut er et "no nosense" produkt hvor der er lagt vægt på LYDEN. Men betjeningen fungerer aldeles fremragende i det daglige med den ultra lækre alu remote som følger med.

Transient

Hej igen !

Læs iøvrigt også hvad vores skandinaviske nabo mente om Freja da han havde den til test. http://www.hififorum.nu/artiklar/freyja/1.html 

Transient

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 August 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Happy:

Jeg kan ikke komme i tanke om skavanker i forbindelse med betjeningen af Freja. Dog var der ingen alu. fjernbetjening med min, men en All for one plastik "Bilka" system remote.

Jeg savner engang imellem at kunne steppe frem til næste nummer på cd maskinens front. Det lader sig ikke gøre.

Transient:

Jeg har flg. signal kabler: Chord Signature, Transparent Ultra, Bertram no.4

Mvh. Troels

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 26 August 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Trommelum skrev:

Happy:

Jeg kan ikke komme i tanke om skavanker i forbindelse med betjeningen af Freja. Dog var der ingen alu. fjernbetjening med min, men en All for one plastik "Bilka" system remote.

Jeg savner engang imellem at kunne steppe frem til næste nummer på cd maskinens front. Det lader sig ikke gøre.

Transient:

Jeg har flg. signal kabler: Chord Signature, Transparent Ultra, Bertram no.4

Mvh. Troels

Hej Trommelum

Nu, når du siger det er det en rigtig " dum " detalje at de ikke har lavet en forward/rewind knap på fronten, når man nu alligevel står og skal smide en cd på spillen. Men denne detalje synes jeg ikke trækker ned i det samlede indtryk. Til min CD fulgte der også en All4one remote med som jeg synes er ganske fornuftig sammenlignet med andre standard remoter fra andre fabrikanter. Men har man Thor amp som jo er tilfældet med os begge kan vi jo glæde os over alu system remoten som kan styre hele dynen. Den er jo bare for gennemført lækker  

Transient 

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg må i gang med en lytter.

Happy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes