Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICE til bi-amping (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 August 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg går og overvejer at biampe mine nye højttalere med noget ICE.

Jeg har forestillet mig at de(n) nye effekt(er) skal trække bassen, mens mine Rega Exon3 monoblokke skal tage sig af mellemtone/diskant.

Nu har jeg forsøgt at læse lidt op på ICE-emnet - og der er mange forskellige meninger, kan jeg se: Mange roser teknologien for den lave forvrægning, mange siger slemme ting...

Mine højttalere (Von Schweikert VR4jr) skal i bunden bruge en effekt der kan levere fast, hurtig og dyb bas med virkelig god kontrol (de spiller ned til 23 hz).

Kan ICE levere det - jeg har set mange, der siger de kan, andre siger at der ingen reel dybbas er under 70 hz med nogle ICE-produkter - i så tilfælde dur de SLET ikke hos mig.

Jeg har ikke selv hørt noget endnu, men vil være taknemlig for forslag og erfaringer.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hurtighed og kontrol i basområdet kan, for det utrænede øre, forveksles med tilbagtrukket bas, fordi det giver mindre "bulder". Jeg er ret overbevist om at det er baggrunden for de myter der florer om manglende bas fra bl.a. ASP1000 baserede forstærkere.

Jeg tror netop ICE vil egne sig perfekt til det formål du beskriver, da styrken ved ICE netop er det rå kraftoverskud. 

Calle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 23 August 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hejsa

Jeg går og overvejer at biampe mine nye højttalere med noget ICE.

Jeg har forestillet mig at de(n) nye effekt(er) skal trække bassen, mens mine Rega Exon3 monoblokke skal tage sig af mellemtone/diskant.

Nu har jeg forsøgt at læse lidt op på ICE-emnet - og der er mange forskellige meninger, kan jeg se: Mange roser teknologien for den lave forvrægning, mange siger slemme ting...

Mine højttalere (Von Schweikert VR4jr) skal i bunden bruge en effekt der kan levere fast, hurtig og dyb bas med virkelig god kontrol (de spiller ned til 23 hz).

Kan ICE levere det - jeg har set mange, der siger de kan, andre siger at der ingen reel dybbas er under 70 hz med nogle ICE-produkter - i så tilfælde dur de SLET ikke hos mig.

Jeg har ikke selv hørt noget endnu, men vil være taknemlig for forslag og erfaringer.

MVH

Hej!

Du kan selvfølgelig forsøge dig frem og se om lyden passer dig. Hvis BI-amping skal være bedst, skal det dog helst gøres med ENS forstærkere. For at sikre homogenitet i lydbilledet anbefaler bl.a Martin Logan at man bruger ENS forstærkere til BI-amping.

Jeg lurer faktisk selv lidt på ideen. Jeg har iøvrigt en AR LE2 ICE-power forstærker i forvejen. Den gør det ganske glimrende og den har slet ingen problemer med at levere dybbas. Tværtimod!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 August 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej  Dejen.

Jeg eksperimenterer med ICE hver eneste dag og lytter til det - jeg har været en af de hårdeste kritikere af det, fordi det spiller sløret, klemt tilbagetruket, i en grad så man bliver træt af det.

Sådan var det, men da jeg som sagt bruger enorm tid med ICEpower, både ang. udvikling og lytning, kender jeg til det hele vejen rundt.

Icepower er meget afhængig af f.eks. forforstærkeren, og den er meget afhængig af kabelvalget og andre ting. Hos mig er det løst og de spilller langt bedre end det man normalt oplever af ICEpower samt andre forstærkere.

Du kan få forrygende musik, det kræver bare lidt arbejde. Vi har brugt oceaner af tid på det - og jeg har de rigtige forbindelser til det. Jeg gør kun det her fordi det er spændende, også at hjælpe andre.

Jeg / vi er langt fremme med det noget mere musikalse iCEpower.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Rettet af moderator d. 26/8 2005 kl. 0652

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 August 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

NÅ helt privat er det ikke Thoftdal .

Men prøv også at læse denne test.Så vidt jeg kan læse bruger de UcD-modulerne   fra Hypex.Og gider man bygge selv, kan det laves billigt.

http://www.stereophile.com/amplificationreviews/805cia/

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 August 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har både UcD 180 moduler, ZAP Pulse moduler og ICE 1000A moduler og kan på det varmeste anbefale ICE 1000A - Der er i den grad POWER og pæn fasthed - UcD og ZAP leverer også en god bas, men ikke med nær så meget effekt (dog kan man købe flere moduler og brokoble dem - men så er det ikke længere billigt)

1000A leverer 1000 Watt i 4 ohm (1400 Watt ved 1 % forv.) - og det er der ingen af de andre der kan levere.

Er 100 til 300 Watt nok, er et UcD modul at foretrække, da de spiller fremragende og også kan spille hele frekvensområdet, hvad et 1000Amodul ikke kan (max 1kHZ) + at UcD er en billig og mere "færdig" og problemfri løsning end ZAP PULSE.

Som jeg har det koblet op nu, kører jeg med ICE 1000A til bas (75 hz og ned - og tro mig, der er rigeligt niveau HELT ned) og så UcD på "toppen" (75 hz og op) 

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Calle skrev:

Hej!

Du kan selvfølgelig forsøge dig frem og se om lyden passer dig. Hvis BI-amping skal være bedst, skal det dog helst gøres med ENS forstærkere. For at sikre homogenitet i lydbilledet anbefaler bl.a Martin Logan at man bruger ENS forstærkere til BI-amping.

Jeg lurer faktisk selv lidt på ideen. Jeg har iøvrigt en AR LE2 ICE-power forstærker i forvejen. Den gør det ganske glimrende og den har slet ingen problemer med at levere dybbas. Tværtimod!

Hvis gain bliver justeret ind så den er ens på de forstærkere i en bi-wire konfiguration er det næppe vitalt at forstærkerne er ens.

Der findes flere højtalere med indbygget forstærker til de dybeste toner, hvor man alt andet lige kommer i samme situation som efterspurgt her. Det samme er tilfældet hvis man har subwofer.

Prøv løsningen inden du køber... det må være rådet herfra. Og lad os hører om resultatet, for jeg tror der er flere der kunne have gavn af en lignende konfiguration.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 August 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg desværre ikke hørt ICE på mit eget anlæg, men jeg har også hørt lidt blandede meninger om det.

Én ting jeg dog hører gentagne gange fra, hvad jeg mener er pålidelige kilder, er at ICE er glimrende til bas-sektionen. Og det selv i ret store(=dyre) anlæg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes