| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg går og overvejer at biampe mine nye højttalere med noget ICE.
Jeg har forestillet mig at de(n) nye effekt(er) skal trække bassen, mens mine Rega Exon3 monoblokke skal tage sig af mellemtone/diskant.
Nu har jeg forsøgt at læse lidt op på ICE-emnet - og der er mange forskellige meninger, kan jeg se: Mange roser teknologien for den lave forvrægning, mange siger slemme ting...
Mine højttalere (Von Schweikert VR4jr) skal i bunden bruge en effekt der kan levere fast, hurtig og dyb bas med virkelig god kontrol (de spiller ned til 23 hz).
Kan ICE levere det - jeg har set mange, der siger de kan, andre siger at der ingen reel dybbas er under 70 hz med nogle ICE-produkter - i så tilfælde dur de SLET ikke hos mig.
Jeg har ikke selv hørt noget endnu, men vil være taknemlig for forslag og erfaringer.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtighed og kontrol i basområdet kan, for det utrænede øre, forveksles
med tilbagtrukket bas, fordi det giver mindre "bulder". Jeg er ret
overbevist om at det er baggrunden for de myter der florer om manglende
bas fra bl.a. ASP1000 baserede forstærkere.
Jeg tror netop ICE vil egne sig perfekt til det formål du beskriver, da styrken ved ICE netop er det rå kraftoverskud.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Calle Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Hejsa
Jeg går og overvejer at biampe mine nye højttalere med noget ICE.
Jeg har forestillet mig at de(n) nye effekt(er) skal trække bassen, mens mine Rega Exon3 monoblokke skal tage sig af mellemtone/diskant.
Nu har jeg forsøgt at læse lidt op på ICE-emnet - og der er mange forskellige meninger, kan jeg se: Mange roser teknologien for den lave forvrægning, mange siger slemme ting...
Mine højttalere (Von Schweikert VR4jr) skal i bunden bruge en effekt der kan levere fast, hurtig og dyb bas med virkelig god kontrol (de spiller ned til 23 hz).
Kan ICE levere det - jeg har set mange, der siger de kan, andre siger at der ingen reel dybbas er under 70 hz med nogle ICE-produkter - i så tilfælde dur de SLET ikke hos mig.
Jeg har ikke selv hørt noget endnu, men vil være taknemlig for forslag og erfaringer.
MVH
|
|
|
Hej!
Du kan selvfølgelig forsøge dig frem og se om lyden passer dig. Hvis BI-amping skal være bedst, skal det dog helst gøres med ENS forstærkere. For at sikre homogenitet i lydbilledet anbefaler bl.a Martin Logan at man bruger ENS forstærkere til BI-amping.
Jeg lurer faktisk selv lidt på ideen. Jeg har iøvrigt en AR LE2 ICE-power forstærker i forvejen. Den gør det ganske glimrende og den har slet ingen problemer med at levere dybbas. Tværtimod!
__________________ Calle
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen.
Jeg eksperimenterer med ICE hver eneste dag og lytter til det - jeg har været en af de hårdeste kritikere af det, fordi det spiller sløret, klemt tilbagetruket, i en grad så man bliver træt af det.
Sådan var det, men da jeg som sagt bruger enorm tid med ICEpower, både ang. udvikling og lytning, kender jeg til det hele vejen rundt.
Icepower er meget afhængig af f.eks. forforstærkeren, og den er meget afhængig af kabelvalget og andre ting. Hos mig er det løst og de spilller langt bedre end det man normalt oplever af ICEpower samt andre forstærkere.
Du kan få forrygende musik, det kræver bare lidt arbejde. Vi har brugt oceaner af tid på det - og jeg har de rigtige forbindelser til det. Jeg gør kun det her fordi det er spændende, også at hjælpe andre.
Jeg / vi er langt fremme med det noget mere musikalse iCEpower.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
Rettet af moderator d. 26/8 2005 kl. 0652
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både UcD 180 moduler, ZAP Pulse moduler og ICE 1000A moduler og kan på det varmeste anbefale ICE 1000A - Der er i den grad POWER og pæn fasthed - UcD og ZAP leverer også en god bas, men ikke med nær så meget effekt (dog kan man købe flere moduler og brokoble dem - men så er det ikke længere billigt)
1000A leverer 1000 Watt i 4 ohm (1400 Watt ved 1 % forv.) - og det er der ingen af de andre der kan levere.
Er 100 til 300 Watt nok, er et UcD modul at foretrække, da de spiller fremragende og også kan spille hele frekvensområdet, hvad et 1000Amodul ikke kan (max 1kHZ) + at UcD er en billig og mere "færdig" og problemfri løsning end ZAP PULSE.
Som jeg har det koblet op nu, kører jeg med ICE 1000A til bas (75 hz og ned - og tro mig, der er rigeligt niveau HELT ned) og så UcD på "toppen" (75 hz og op)
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Calle skrev:
|
Hej!
Du kan selvfølgelig forsøge dig frem og se om lyden passer dig. Hvis
BI-amping skal være bedst, skal det dog helst gøres med ENS
forstærkere. For at sikre homogenitet i lydbilledet anbefaler bl.a
Martin Logan at man bruger ENS forstærkere til BI-amping.
Jeg lurer faktisk selv lidt på ideen. Jeg har iøvrigt en AR LE2
ICE-power forstærker i forvejen. Den gør det ganske glimrende og
den har slet ingen problemer med at levere dybbas. Tværtimod!
|
|
|
Hvis gain bliver justeret ind så den er ens på de forstærkere i en
bi-wire konfiguration er det næppe vitalt at forstærkerne er ens.
Der findes flere højtalere med indbygget forstærker til de dybeste
toner, hvor man alt andet lige kommer i samme situation som efterspurgt
her. Det samme er tilfældet hvis man har subwofer.
Prøv løsningen inden du køber... det må være rådet herfra. Og lad os
hører om resultatet, for jeg tror der er flere der kunne have gavn af
en lignende konfiguration.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg desværre ikke hørt ICE på mit eget anlæg, men jeg har også hørt lidt blandede meninger om det.
Én ting jeg dog hører gentagne gange fra, hvad jeg mener er pålidelige kilder, er at ICE er glimrende til bas-sektionen. Og det selv i ret store(=dyre) anlæg.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |