Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sony CDP-770 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

i forbindelse med at jeg er ved at samle et lille fornuftigt anlæg til soveværelset.hentede jeg en gammel halvdefekt(sporing) sony CDP-770 op fra kælderen jeg havde fået foræret for et par år siden og aldrig fået prøvet.
Jeg rensede laseren og var ikke imponeret kvaliteten men havde også set værre.
strøm på lader den lige blive varm.
Smider en akustisk Neil Young skive på ..den smider den ud igen...jeg slukker og tænder.. den hiver skiven til sig og læser TOC og er klar...ja det er en underlig defekt ved den men til sagen.
den type musik er absolut ikke de årganges livret og stor er min overraskelse da jeg kan høre at dette er en meget vellydene maskine ingen digital fnider men et roligt og afslappet lydbillede med fin definering af instrumenterne og detaljer! jeg prøvede med anden og mere kompleks musik samme resultat!
Min marantz spiller bedre men der er ikke en verden til forskel den er bare mere nuanceret.

Er det mig der er vinddøv eller lavede sony virkeligt nogle så gode maskiner i 89 husk at det ikke er en ES . langt det meste fra den gang er ellers en reklame for analog lyd og fyldt med digital fnidder.
Hvad jeg kan spore mig ind på er at den er fra 89 at den kostede ca.3000 18 bit konverter og 8 gange oversampling. alså intet specielt. midrange.
var det en pricekiller??
I mine ører strider dette mod naturlovene og hvad min erfarig siger. jeg har også en langt nyere Onkyo der ville få høvl af denne.

jeg ved ikke hvad jeg vil med denne post bortset fra at dele denne hovsa oplevelse med andre

Og hører om der er nogle der kender en løsning på TOC problemet for den er meget hurtig til at smide cden ud igen? det virker nærmest som om at den ikke får tid nok.

Den er testet på nedenstående anlæg.

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ok så er det nok mig der er vinddøv

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 September 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

747DK skrev:

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:
747DK skrev:

Tja hvad skal jeg ellers sige ? folk tænker nu bimler det for ham det jeg det nu også ok med så har man da lidt underholdningværdi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes