Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: D/A converter - Rotel vs. Cambridge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Netop udskiftet min ældre Sony 559ES cd-afspiller med et Teac VRDS T-1 seperat løbeværk.

I den anledning skal jeg igang med et spændende eksperiment: hvor stor forskel er der reélt set på forskellige D/A convertere.

1. Jeg har en seperat Cambridge DAC3 D/A converter. Et ældre produkt, som benytter 2 stk. Philips TDA1305 Multibit convertere, men som altid har lydt extremt godt til prisen. Ihvert tilfælde set i mine øjne.

2. Anden mulighed er at benytte de indbyggede D/A convertere i min Rotel RSP-1068 forforstærker. Rotel'en benytter de "nye" CirrusLogic (Crystal) 43122 D/A convertere. En af de absolutte fordele ved disse convertere, er deres evne til at undertrykke jitter støj på SPDIF signalet. (Det samme som LC Audio Clock'en skulle forbedre).

3. Eller er Teac's "gamle" drev så godt man skal ud og lede efter en endnu bedre converter på længere sigt?

Glæder mig til at høre forum'ets mening, og ikke mindst at komme til at teste den seperate Cambridge vs. de indbyggede convertere i Rotel'en.....

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 September 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville finde noget bedre til din TEAC.... Selvom CS43122 er en MEGET vellydende DAC, så tvivler jeg på dens egenskaber, som integreret DAC i en Rotel forforstærker. Find en seperat DAC, hvor alle kræfterne er brugt omkring netop denne.
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes