Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Stabil fejlkorrektion! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige overtaget bestyrelsen af en lille brugtpladeforretning, og CD-afspilleren er nu gået død.

Derfor skal jeg bruge en afspiller, som har et rigtig godt fejlkorrektionskredsløb, idet den skal kunne spille brugte, og lettere til middelsvært slidte, CD'ere.

Jeg forestiller mig et prisleje i omegnen af 1.000-1.500 kr. - ny eller brugt.

Håber at få nogle forslag fra jer - på forhånd tak!

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Technics går for at have de bedste fejlkorrektionskredsløb med en bred margin.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hej.

Jeg har lige overtaget bestyrelsen af en lille brugtpladeforretning, og CD-afspilleren er nu gået død.

Derfor skal jeg bruge en afspiller, som har et rigtig godt fejlkorrektionskredsløb, idet den skal kunne spille brugte, og lettere til middelsvært slidte, CD'ere.

Og med det formål at sælge slidte og ridsede plader til kunderne ?  Kender godt den type, det er bla. den metode Fona praktiserer på DVD'er med fejl på....de smider den i en 250 kr.'s maskine der bare kværner derudaf og siger så stolt....det må være din DVD-maskine der er noget galt med . Kan du ikke lige oplyse navnet på din lille biks du har overtaget, den vil jeg holde mig langt væk fra ?     

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Og med det formål at sælge slidte og ridsede plader til kunderne ?  Kender godt den type, det er bla. den metode Fona praktiserer på DVD'er med fejl på....de smider den i en 250 kr.'s maskine der bare kværner derudaf og siger så stolt....det må være din DVD-maskine der er noget galt med . Kan du ikke lige oplyse navnet på din lille biks du har overtaget, den vil jeg holde mig langt væk fra ?     

Det var dog en uforskammet og aldeles ubehagelig udtalelse!!

Det ville klæde Hr. Acer hvis denne havde indhentet oplysninger om følgende forhold:

1. Sælger jeg CD'er til folk under påskud af at de er nye? Svaret er NEJ det gør jeg ikke - deraf begrebet BRUGTpladeforretning!!

2. Sælger jeg CD'er til priser, som ville kræve at de var i fuldstændig 'mint condition'? Nej jeg sælger brugte CD'er til priser, der ligger imellem 10 og 40 kr. for de flestes vedkommende. Enkelte får jeg dog ind, som er så nye (Og i 'near mint condition'), at jeg kan tillade mig at tage lidt mere for dem!

Hvis mine kunder oplever at CD'er - eller DVD'er - ikke kan afspilles, leverer de dem såmænd bare tilbage, får deres penge igen og tingene kasseres. Der er - af indlysende grunde - ikke tid til at jeg ser/lyttet alting igennem.

Hvordan Fona behandler deres kunder har jeg ingen anelse om, da jeg ikke handler det pågældende sted. En ting er dog sikkert: Uanset hvilke metoder Fona måtte praktisere over for deres kunder, så VIL JEG IKKE slås i hartkorn med uærlige sælgere (For det er vel det du insinuerer!?), og da SLET ikke når du intet aner om, hvordan den forretning jeg arbejder i fungerer!!!!

Jeg håber du er klar over den anklage du her fremkommer med, og at du vil forholde dig seriøst til det svar du har fået!!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hej.

Altså den absolut bedste cd kværn jeg har haft mht. at æde alt, var dødsmetal maskinen Marantz CD42. Men det er længe siden ... tilgengæld koster den nok omkring en 50'er hvis du kan finde den brugt
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Acer skrev:

Det var dog en uforskammet og aldeles ubehagelig udtalelse!!

Det ville klæde Hr. Acer hvis denne havde indhentet oplysninger om følgende forhold:

1. Sælger jeg CD'er til folk under påskud af at de er nye? Svaret er NEJ det gør jeg ikke - deraf begrebet BRUGTpladeforretning!! Det har jeg heller aldrig sagt

2. Sælger jeg CD'er til priser, som ville kræve at de var i fuldstændig 'mint condition'? Nej jeg sælger brugte CD'er til priser, der ligger imellem 10 og 40 kr. for de flestes vedkommende. Enkelte får jeg dog ind, som er så nye (Og i 'near mint condition'), at jeg kan tillade mig at tage lidt mere for dem! Næ, men dit indlæg bærer præg af at ønske en maskine med et tilgivende fejlkorrektionskredsløb - hvorfor mon det ? 

Hvis mine kunder oplever at CD'er - eller DVD'er - ikke kan afspilles, leverer de dem såmænd bare tilbage, får deres penge igen og tingene kasseres. Der er - af indlysende grunde - ikke tid til at jeg ser/lyttet alting igennem. Se, det er ellers ikke normal byttepolitik

Hvordan Fona behandler deres kunder har jeg ingen anelse om, da jeg ikke handler det pågældende sted. En ting er dog sikkert: Uanset hvilke metoder Fona måtte praktisere over for deres kunder, så VIL JEG IKKE slås i hartkorn med uærlige sælgere (For det er vel det du insinuerer!?), og da SLET ikke når du intet aner om, hvordan den forretning jeg arbejder i fungerer!!!! Rolig nu, jeg har bare dårlige erfaringer med Fona og den slags små numre

Jeg håber du er klar over den anklage du her fremkommer med, og at du vil forholde dig seriøst til det svar du har fået!!

Jeg tager da dit svar seriøst, men måske du skulle forklare dig lidt bedre i dit indlæg ?  Jeg læser det som: Pladepusher søger brugt kværnemaskine der æder ALT, sorry . Men med din udmærkede byttepolitik er det jo ikke tilfældet, beklager misforståelsen  

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Dolkin skrev:
Acer skrev:

Det var dog en uforskammet og aldeles ubehagelig udtalelse!! Det ville klæde Hr. Acer hvis denne havde indhentet oplysninger om følgende forhold: 1. Sælger jeg CD'er til folk under påskud af at de er nye? Svaret er NEJ det gør jeg ikke - deraf begrebet BRUGTpladeforretning!! Det har jeg heller aldrig sagt Nej ikke direkte, men du sammenligner mig med en type i Fona (som mig bekendt kun sælger nye varer), som prøver at fortælle dig at DU er idioten, når tingene ikke virker!!2. Sælger jeg CD'er til priser, som ville kræve at de var i fuldstændig 'mint condition'? Nej jeg sælger brugte CD'er til priser, der ligger imellem 10 og 40 kr. for de flestes vedkommende. Enkelte får jeg dog ind, som er så nye (Og i 'near mint condition'), at jeg kan tillade mig at tage lidt mere for dem! Næ, men dit indlæg bærer præg af at ønske en maskine med et tilgivende fejlkorrektionskredsløb - hvorfor mon det ? Fordi jeg arbejder i en BRUGTpladeforretning for h.....!! Hvis jeg køber en afspiller, som kræver at CD'en kommer lige fra fabrikken og er dyppet i vievand, før den vil spille den, så bliver det unægteligt lidt svært. Der er maskiner som næsten kun kan spille CD'er, som er HELT rene og uden nogen form for slid - dem prøver jeg at undgå med dette indlæg. Det er der da ikke noget fordægt i! eller Hvis mine kunder oplever at CD'er - eller DVD'er - ikke kan afspilles, leverer de dem såmænd bare tilbage, får deres penge igen og tingene kasseres. Der er - af indlysende grunde - ikke tid til at jeg ser/lyttet alting igennem. Se, det er ellers ikke normal byttepolitik Hvordan Fona behandler deres kunder har jeg ingen anelse om, da jeg ikke handler det pågældende sted. En ting er dog sikkert: Uanset hvilke metoder Fona måtte praktisere over for deres kunder, så VIL JEG IKKE slås i hartkorn med uærlige sælgere (For det er vel det du insinuerer!?), og da SLET ikke når du intet aner om, hvordan den forretning jeg arbejder i fungerer!!!! Rolig nu, jeg har bare dårlige erfaringer med Fona og den slags små numre Så skulle du måske tænke dig om, før du kommer med slet skjulte insinuationer om, at andre har samme tendens! Jeg håber du er klar over den anklage du her fremkommer med, og at du vil forholde dig seriøst til det svar du har fået!!

Jeg tager da dit svar seriøst, men måske du skulle forklare dig lidt bedre i dit indlæg ?  Jeg læser det som: Pladepusher søger brugt kværnemaskine der æder ALT, sorry . Men med din udmærkede byttepolitik er det jo ikke tilfældet, beklager misforståelsen  

Alt forladt og jo - jeg søger stadig en maskine som 'æder' så meget som muligt - det ændrer min byttepolitik ikke på. Nogle forslag?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Godt ord igen ?

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Som sagt: Alt forladt

Lad os SÅ komme igang med at finde en afspiller til min lille biks...

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hvad med den her Dolkin? - Teac laver jo kickass drev.

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=50982

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Få fat i en brugt sony Es maskine , ikke i 7 serien nødvendigvis, men dem jeg har haft har aldrig hakket i noget.

Hold dig fra Denon sku jeg hilse og sige, og det undre mig at Teac skulle kunne det eftersom de bruger en vis lasertype(a la´denon) jeg ikke er glad for, men det skal jeg lade være usagt da jeg aldrig har haft en teac inden for døren.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Det er ikke laseren, men fejlkorrektion der skal være god. Som nævnt æder technics som regel alt.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Det er ikke laseren, men fejlkorrektion der skal være god. Som nævnt æder technics som regel alt.

Det er jo korrekt, men fejlkorrektionen ændre vel næppe laserens levetid.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også sige Sony ES-maskine.....uopslidelig, sådan virker de og altædende

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Det er skægt - har selv haft ES-serien i hovedet lige fra starten.

Dog har jeg også hørt at TEAC skulle være rimelig stabile.

Jeg tænker at laseren og fejlkorrektionen vel egentlig arbejder sammen!? Hvis laseren er skrøbelig i 'ophænget' (Hedder det det?) og let kommer ud af position, skal fejlkorrektionen vel på overarbejde - eller har jeg fat i den korte ende her?

Og så til sidst: Er det overhovedet muligt at få fat i en ES'er til de penge?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Det er skægt - har selv haft ES-serien i hovedet lige fra starten.

Dog har jeg også hørt at TEAC skulle være rimelig stabile.

Jeg tænker at laseren og fejlkorrektionen vel egentlig arbejder sammen!? Hvis laseren er skrøbelig i 'ophænget' (Hedder det det?) og let kommer ud af position, skal fejlkorrektionen vel på overarbejde - eller har jeg fat i den korte ende her?

Og så til sidst: Er det overhovedet muligt at få fat i en ES'er til de penge?

Ja, det er ikke umuligt at finde eks. en X555ES til ca. 1,5k

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne her?:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&iA d=50752

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hmm Acer - mener du denne?:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&iA d=49710

Ved sgu ikke om jeg vil købe en 10 år gammel afspiller?? Hvad ville et laserskift kost på sådan én?

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo ikke fordi der mangler CDP-X555ES'ere på vores markedsplads

Gu' ve' hvorfor så mange vil af med dem....?

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Ja det er jo ikke fordi der mangler CDP-X555ES'ere på vores markedsplads

Gu' ve' hvorfor så mange vil af med dem....?

Et gæt herfra vil være at de trods alt har for mange år på bagen til at de lydmæssigt er helt up2date, dels vil der komme reperationer/veligholdelse på dem efterhånden, bla udskiftning af laser som ikke er billigt hvis man ikke selv kan.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes