Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cambridge 640H server! Genialt! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jeg var lige i hifiklubben idag, i forbindelse med en bestilling af en Thule IA100 forstærker.

På vej ud tog jeg selvfølgelig lige et af deres kataloger. Og da jeg fik kigget det igennem var jeg specielt overrasket over Cambridges nye musikserver. Den er ikke kommet ind på hifiklubbens hjemmeside endnu, men jeg vil da lige linke til Cambridges hjemmeside: http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=39&Title=A zur%20640H%20Music%20Server%20-%20with%20AudioFile%20technol ogy

Jeg synes virkelig det er et genialt produkt Cambridge har udgivet her! Det er måske ikke lige det som vi hifi-nørder vil investere i, men til folk der ikke går lige så meget op i hifi, er jeg sikker på vil jeg mene at det her produkt er særklasse!

Det kunne da være sjovt hvis admins måske kunne stable en anmeldelse på benene. Det er trods alt et skridt ind i den nyere teknologi indenfor hifi!
Thumbs up Cambridge

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Ja den ser meget smart ud og der er slet ingen tvivl om at der vil komme flere og flere af den type løsninger. Der er nok mange "almindelige" menesker der synes det er smart at have hele musiksamlingen samlet på et sted. Der er sikkert også en del der går op i indretning der vil synes det er fint at få alle cd'erne ud af stuen.

Det der bekymrer mig lidt ved den type løsninger er, for det første hvordan den håndterer kopi-sikrede cd'ere som der jo desværre bliver flere og flere af.
Det andet er back-up. Man skal trods alt bruge en del tid på at overføre hele cd-samlingen, og så er det rigtig surt når HD'en en dag går i stykker

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

corneille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

For mig er det helt klart muligheden for at høre internet radio som lyder godt.

Jeg er ikke hoppet på dab vognen endnu fordi mit ønske om dab er ikke danske radio stationer. 

Det har længe kun være muligt at høre internet dab radio fra det store udland på computere.

Så internet dab radio ønskes i hifi kvalitet.

Er der personer som har erfaringer med Cambridges nye musikserver ?

Til top Vis corneille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af corneille Besøg corneille's Websted

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Syntes nu også at det er en smart ting de er kommet frem med der, men til prisen kan man samle en rimelig fornuftig HTPC. Den kan mere og er på sigt  nemmere at opgradere og dermed fremtidssikre.

Den får ellers megen ros på nettet http://www.audioadvisor.com/store/productdetail.asp?sku=CAMB 640HB&product_name=640H%20Music%20Server

Allan R.

Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Det ser da spændende ud, den er endda bygget over en 640c CD-afspiller som i mine ører (og sikkert også andres) spiller kanon, dog har Cambridge haft problemer med trafobrum i deres 640 serie, det må vi jo håbe at de har fået løst.

-Hinten

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hvad med D-Links MediaLounge, den lyder også ganske spændende. Den kan så vidt jeg kan se det samme og måske lidt til.

http://www.dlink.com/products/?pid=438&sec=1

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Cambridge har forstået er der er faktisk er nogle der vil bruge displayet. Andre produkter kan mange af de ting her, men de kræver man tilslutter TV eller skærm, og det er lidt træls at man skal tænde sit Tv hvis man f.eks bare vil høre noget internet radio.

Jensradio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ny bruger i dette forum.

Bruger meget at optage radioudsendelser, både til forskudt brug og til at gemme. For det meste på Minidisc, men efterhånden også via PC på harddisk. Det var så meningen at redigere og overføre til MD/CD. Sådan en Azur 640H lyder ikke ilde. Er meget interesseret, selvom man nok ikke kan Divide og andet som på minidisk. De andre ting den kan lyder også rigtig spændende.

Er der nogen der har prøvet Azur 640H? eller noget andet i den stil. Ved hifiklubben Vejle havde de PT ikke nogen maskine hjemme, så vi kunne se den.  

Venlig hilsen

Birgit

Til top Vis Jensradio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensradio

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Maj 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Nogle der har lagt øre til dette produkt, har ingen anelse om hvordan den klangmæssigt lyder?
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Come on....der må da være nogen der kender til lyden, har en på hånden og fået at vide den kan lyde lidt lys og stram, men det er da normalt ikke et kendetegn for Cambridge eller hvad mener I???

Har ikke mulighed for at aflytte den da jeg er udenlands.

Nogen der kender til lyden på den alm. Azur 640C, den skulle vist være rimeligt identisk lydmæssigt med 640H efter sigende...nogen der kan bekræfte den skulle være lidt tynd i lyden??

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

roadhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Maj 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

JEG har en - desværre! Så overskriften "Cambridge 640H server! Genialt!" kan jeg desværre ikke bakke op om

Jeg har omtrent 2000 CD'ere som jeg gennem ca. 2 år har rippet - med henblik på at bruge min PC som lager til disse. Da jeg ikke syntes Media Center teknologien er tilstrækkelig testet, så klappede jeg i mine små hænder da jeg læste om CAMBRIDGE 640H CD. Så jeg købte for ca. 2 måneder siden, en CAMBRIDGE 640H CD-optager hos Hi-Fi Klubben på Åboulevarden (Kbh. N).
Allerede da jeg kom hjem med den, var den gal - der var intet på frontpanelet som virkede! Jeg bor i Ølstykke, men tog så den sure vej tilbage til Åboulevarden, hvor jeg så fik den afleveret. De havde ikke nogen anden på lager, hvorfor jeg måtte vente på en ny i 4-5 dage. Så 4 dage senere - retur til Åboulevarden - hvor jeg så fik en ny.

Jeg har handlet i Hi-Fi Klubben siden den spæde start - og købte min første NAD forstærker på postorde i 1981.

Inden jeg kommer med mine oplevelser med det produkt de har solgt mig, så vil jeg lige fortælle, at jeg er IT medarbejder på et netværk med ca. 2000 brugere, og jeg er temmeligt godt inde i TCP/IP samt diverse netværkstopologier. Derfor kan jeg med 100% sikkerhed fortælle, at min CAMBRIDGE 640H CD-optageren sat helt korrekt op på netværket.

Men her er så min oplevelse med min CAMBRIDGE 640H CD-optager (som ER opdateret med sidste nye firmware - version 020150):
  • Overfører jeg 100Mbyte filer til maskinen fra min PC, så tager det omtrent 20 minutter. Jeg HAR forsøgt at sætte CAMBRIDGE 640H CD-optageren direkte i den switch min PC sidder i, og hvor afstanden mellem dem er max. 1,5 meter, men dette hjælper intet. Det er simpelthen for langsomt!
  • Jeg har tildelt min CAMBRIDGE 640H CD-optager en statisk IP - dette hjælper heller intet (default står den til DHCP). <>
  • Når jeg tilslutter en af min 2 eksterne Maxtor diske (250Gbyte), finder min CAMBRIDGE 640H CD-optager den ikke. Tilslutter jeg min "lille" eksterne hardisk (80Gbyte), finder finder min CAMBRIDGE 640H CD-optager den ikke. OG tilslutter jeg min 512Mbyte USB key, finder min CAMBRIDGE 640H CD-optager den ikke! Og dette er uanset om jeg bruger USP porten foran eller en af de to som sidder på bagsiden!
  • Der ligger ca. 5000 titler på min CAMBRIDGE 640H CD-optager. Hvis jeg  eksempelvis går i menupunktet Search og vælger en eller anden bogstavkombination og går til menupunktet Atists, så søger den livligt. Springer jeg så tilbage til menupunktet Album - så står den med teksten Searching ...    og intet sker. Herefter må jeg slukke helt for maskinen og starte den igen!
  • Den crasher helt vilkårligt!
  • Går jeg ind i min mp3 samling, og vælger eksempelvis Artists - så tager det flere minutter før disse dukker frem!
  • Den larmer HELT vildt. Det er processorkøleren der er den skyldige (den larmer mere end en gennemsnitlig, moderne PC!)
  • Skriver man til Cambridge's support via deres hjemmeside, så får man absolut intet svar!
Jeg kunne komme med flere andre kritikpunkter, men det orker jeg ikke. Jeg kan kun konkludere, at produktet simplelthen er for ringe og at det bare slet, slet ikke lever op til de flotte overskrifter det får. Måske andre har en jubiiiiiii oplevelse omkring dette produkt, og så vil jeg da utroligt gerne høre om det, idet jeg så kan berolige mig selv med, at jeg måske (engang) får min byttet til en som du'er

Med venlig hilsen

Frank

PS. Har dags dato (23.05.06) fået en mail fra Hi-Fi Klubben hvor de tilbyder at give mig pengene tilbage, så deres service er stadig i top

Til top Vis roadhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roadhouse Besøg roadhouse's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes