Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TacT sdai 2175 - værd at købe?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 December 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Nu hvor man lan erhverve sig TacT grej til rimelige penge, ville det jo være en oplagt mulighed at investere i det. Jeg har forsøgt at lytte til grejet i Hifi Klubben Herning, men de forhandler ikke TacT, og vil heller ikke tage det med hjem. Hvorfor ved jeg ikke.

Er der nogen der er erfaring med sdai 2175? Er den værd at købe i dag, eller er der bedre alternativer (analog såvel som digital) i priklassen?
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

SDA2175 er en p***e fed forstærker og på alle mulige måder et rent røverkøb til prisen
problemet er bare at den nok mest er beregnet til at drive subwofferne i et 2,2 tact system
og den muligvis er lidt svær at matche andet grej med
grunden til at din lokale hifiklub ik vil ha med det at gøre er højstsandsynligt fordi tact/lyngdorf gear er noget avanceret stas
selv nede på åboulevardeni kbh ved de ik ret meget andet end at tact/lyngdorf audio og især de store modeller e SINDSYGT avanceret og at flere
dele stammer fra nasa
jeg er selv ultra begejstret ejer af tda2200 og cd-1 udover det er jeg   inde på lyngdorfaudio forumet og tactforumet og hvis jeg skal være helt
ærlig hvis det ikke var for disse forums
og de mange kompitente brugere havde jeg ALDRIG købt så avanceret gear men for POKKER hvo det dog spiller når
man sætter sig inde i hvordan og hvorledes det er nemligt også meget følsomt gear og man skal vide hva man gør når man skal matche tact
gearet med højtalere kabler osv
så mit bedste råd til dig er at hvis du vil køre med tact/lyngdorf gear så opret dig så bruger inde på en af de overnævnte forrums og spørg løs
det er den eneste vej frem
mvh

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
SDA2175 er en p***e fed forstærker og på alle mulige måder et rent røverkøb til prisen
problemet er bare at den nok mest er beregnet til at drive subwofferne i et 2,2 tact system
og den muligvis er lidt svær at matche andet grej med
grunden til at din lokale hifiklub ik vil ha med det at gøre er højstsandsynligt fordi tact/lyngdorf gear er noget avanceret stas
selv nede på åboulevardeni kbh ved de ik ret meget andet end at tact/lyngdorf audio og især de store modeller e SINDSYGT avanceret og at flere
dele stammer fra nasa
jeg er selv ultra begejstret ejer af tda2200 og cd-1 udover det er jeg   inde på lyngdorfaudio forumet og tactforumet og hvis jeg skal være helt
ærlig hvis det ikke var for disse forums
og de mange kompitente brugere havde jeg ALDRIG købt så avanceret gear men for POKKER hvo det dog spiller når
man sætter sig inde i hvordan og hvorledes det er nemligt også meget følsomt gear og man skal vide hva man gør når man skal matche tact
gearet med højtalere kabler osv
så mit bedste råd til dig er at hvis du vil køre med tact/lyngdorf gear så opret dig så bruger inde på en af de overnævnte forrums og spørg løs
det er den eneste vej frem
mvh

Tak for dit fyldige svar

Jeg synes det kunne være meget spændende at arbejde med TacT's udstyr, da mulighederne er uendelige. Dog tror jeg bare ikke, at jeg har tålmodighed til at "lege" med deres udstyr. Det virker ekstremt tidskrævende og alt for avanceret. Jeg har slet heller ikke sat mig ind i TacT's digitale verden, eller HIFI-verdenen for den sags skyld, men jeg lærer da hehe.

Men er den SDAI 2175 en avanceret fætter? Er det ikke kun på TDA 2200, at man kan kalibrere den på alle leder og kanter, eller omfatter det også 2175'eren???

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

nej den er plug and play
hvis jeg ikke havde en hel bondegård at spendere på nyt gear og jeg ik gad at bruge et års tid på at sætte mig ind i tingene havde jeg uden tvivl
købt en sdai2175
det du så skal gøre er at matche den med højtalere som har en IK kølig klang noget i retningen af dali helicon
smid et godt netkable og måske noget kimber højtalere kabler på
og du vil ik tro dine egne øre
hvilken slags musik lytter du til ?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

du har luret at sda2175 er en effect
og sdai2175 er en integreret

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hej Harmonic.

Yep, jeg er interesseret i den integrerede, og måske tilføje en sda 2175 effekt senere hen.

Jeg lytter mest til Rage Against the Machine, Foo Fighters, Sade, Kashmir, Massive Attack, Portishead og hip hop. Det er ikke ligefrem noget, der gør en "hifi enthusiast" glad, og jeg er da også bange for at SDAI 2175 ikke matcher til den genre, jeg lytter til....TacT er vel mere egnet til Jazz, Blues og klassisk musik? Eller tager jeg fejl?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 December 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Den er til alt!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Den er til alt!!

mvh.

Hej Miju. Har du haft den mellem hænderne?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

jeg har ik den store erfaring i den lille tact
men jeg kan fortælle dig at jeg har lige for 3 timer siden hented min cd-1
og i de sidst 3 timer har jeg bare siddet med åben mund og øjnvand FOOOOOOOOOOrhelved hvor det kan spille musik
som om man var i himlen
jeg høre meget blandet jeg høre en del goa trance house over heavy til hiphop klassisk rock country
ja alt og det hele lyder lige sindsygt godt
MEGET dynamisk og musikalsk

T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 December 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hvis i har spørgsmål mht. TacT2.2x, hjælper jeg gerne, hvis jeg kan?
Det er ikke så svært, når man først har fået det lært...
... men der er lige et par trix, som er lidt vigtige!

<Harmonic...

Hvordan lyder Lyngdorf's CD1 ... kan du ikke smide et bill. af den i her?

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Kan se at TDA 2200 er blevet "blandet" ind i snakken med ordene om at man kan kalibrerer den på " alle leder og kanter"....men den har da IKKE rumkorrektion...eller hvad ? ( den har da "kun" digital EQ )

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

hej t2
Jeg har desvære ik et digital kamara men min bror kommer forbi en af dagenne med sit så laver jeg en lille foto
serie
lad os sige det sådan min tda er standard har ik rodet med eqen el correctionen har brugt en billig dvd afspiller op til i dag udover det så fik jeg
mine shunyata anaconda vx cabler og power conditioner ind af døren i fårgårds (og har ik lytte med dem på endnu
og som sagt for et par timer siden min nye cd-1 i silver
første cd på (sarah mchaclan live)
holy sh*t lyden hva sker der lige her lyd så smuk som en engle drøm
uden at lyde som jeg overdriver så fik jeg det faktisk dårligt gåsehud og kuldegysninger i så slem en grad at jeg måtte ryste på hoved for
lige at vågne lidt op seriøst mit anlæg spiller så der ik er et øje tørt en fysisk oplevelse
om det er på grund af den nye cd-1 el de sindsygt dyre shunyata (og tykke)power kabler ved jeg ik mok en combi jeg ved bare at hva jeg jeg
har lytted til i dag er noget helt spicelt og unikt en live musik port fra himlen
det der er mest vanvittigt at tænke på er at mine højtalerkabler er taralabs højtaler kabler til 500kr for et sæt for nyt a
hva fanden monm der sker når jeg får mit MIT MAGNUM M1 her mellem jul og nytår jeg ved det ik
hva tro i ?

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Kan se at TDA 2200 er blevet "blandet" ind i snakken med ordene om at man kan kalibrerer den på " alle leder og
kanter"....men den har da IKKE rumkorrektion...eller hvad ? ( den har da "kun" digital EQ )

mvh

Jesper

den har en basic version af rumcorrectionen så man kan lave de primære justeringer og køre med hjørnesubs
det nye rcs modul til tdaen kommer i starten af januar og er en opgradering af den gamle rcs2,2

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

harmonic; - så det skal forståes sådan at SDA 2200 bliver lev. med en "billig-udgave" af rumkorrektionen fra RCS ?

- og hvad vil det nye RSC modul mon koste ?

mvh

Jesper 

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

nej tdaeren er ik dårligerer lydmæssigt den er bedre men ik så avanceret som den gamle rcs 2,2
det nye modul vil gøre tda2200eren lige så avanceret som den gamle rcs og ja det hele bliver meget bedre
rcserens opløsningen er ik så høj som tdaeren selvom den er meget avanceret og har den fulde correction
det nye modul kommer til at koste 7-9 tusind mener jeg

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 December 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vente og se hvad det nye år bringer Peter Lyngdorf har jo brudt med TacT og kommer med hans eget system, tror I ikke der kommer lidt
krig på priserne, jeg ville ikke røre TacT lige nu, det kan være det er alle pengene lige ud af vinduet, når Peter kommer med hans nye grej.

Måske Peters nye grej er meget bedre til de samme penge eller færre, rygtet siger jo at grunden til at Peter brød med TacT var at de var uenige
om hvor meget de skulle tjene på produkterne, hvor Peter ville tjene mindre for at få bedre HiFi til folket, mens TacT ville sætte en endnu større
avance på produkterne for at tjene endnu mere.

Så mit bedste rår er at slå kogt kold vand i blodet

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Jeg ville vente og se hvad det nye år bringer Peter Lyngdorf har jo brudt med TacT og kommer med hans eget system,
tror I ikke der kommer lidt
krig på priserne, jeg ville ikke røre TacT lige nu, det kan være det er alle pengene lige ud af vinduet, når Peter kommer med hans nye grej.

Måske Peters nye grej er meget bedre til de samme penge eller færre, rygtet siger jo at grunden til at Peter brød med TacT var at de var uenige
om hvor meget de skulle tjene på produkterne, hvor Peter ville tjene mindre for at få bedre HiFi til folket, mens TacT ville sætte en endnu større

du har ret
men alt det der står lyngdorf på bliver ik billigere fks den gamle tact 2150 kosted 40,000
den nye lyngdorf tda2200 til 25,000 er en vidreudvikling af m2150 og er på alle måder den gamle 2150 helt og aldeles overlegen

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 20 December 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Jean M Jarre skrev:
Jeg ville vente og se hvad det nye år bringer Peter Lyngdorf har jo brudt med TacT og kommer med
hans eget system,
tror I ikke der kommer lidt

du har ret
men alt det der står lyngdorf på bliver ik billigere fks den gamle tact 2150 kosted 40,000
den nye lyngdorf tda2200 til 25,000 er en vidreudvikling af m2150 og er på alle måder den gamle 2150 helt og aldeles overlegen

Det sjove er jo at det var Peter der ville sætte priserne ned, jeg tror at det nye grej der kommer fra Peter bliver bedre produkter til prisen.

Når en person som peter løsriver sig fra sin samarbejds partner gennem længere tid, og vil starte et konkurerende firme, er det ikke for at sætte
priserne op, det kan være han gør det med tiden, men ikke i starten, der skal han ud og erobre markeds andele, og det gør man ikke ved at
komme med et produkt der ikke er bedre end konkurentens og til samme pris eller dyrere.

Så mit råd er stadivæk at vente, digital teknikken bliver også billigere og billigere, og jeg er sikker på at Peters nye firma/produkter kommer som
skudt ud af en kanon for at vælte markedet.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 20 December 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Harmonic skrev:

du har ret
den nye lyngdorf tda2200 til 25,000 er en vidreudvikling af m2150 og er på alle måder den gamle 2150 helt og aldeles overlegen-

Jarre svare:

Det du skriver her er jo netop at det er blevet billigere, man får en ny og forbedret model for 25.000 og man skulle give 40.000 for den gamle der
ikke var så god.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er bare, hvor lang tid vi skal vente på nye produkter fra Hr. Lyngdorf. Jeg er selv en ret utålmodig herre. Især nu, hvor jeg har solgt mit gamle anlæg, og ikke har mulighed for at lytte musik pt.

CD-1 har vist også været længe undervejs, og Lyngdorf's hjemmeside (hvis man kan kalde den det) har heller ikke været opdateret i lang tid. Men det er dog stadig fascinerende, at se udviklingen hos Lyngdorf.

Lige et spørgsmål til TacT kendere: Kan man sammenligne TacT lyden med AR og Bertram's ASP ICEpower moduler?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes