Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
Hej Flex
Her er mine egne erfaringer:
Jeg købte en B400 som jeg opgraderede til en B400+ efter 3 måneder, der er en kæmpe forskel og prisen kan nemt forsvares, Den spiller på en B200/B300 kombination med 2 sæt Blue Heaven signalkabler. Jeg har tidligere haft Kimber PBJ og Audioquest Ruby på som signal og der er klasseforskel. I øjeblikket bruger Audioequest Midnight II og det spiller godt men en sæt Blue Heaven højtalerkabel er på vej fra US.
Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
Jeg har haft et sæt med b400+/b200/b300 og det er en glimrende cdspille - vær dog opmærksom på at lyden er en lille smule speciel og efter min mening er den spille ikke den nemmeste at få til at fungere i et komplet system. Men med en b100 er du vel godt på vej.
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
guru skrev:
Hej Flex
Her er mine egne erfaringer:
Jeg købte en B400 som jeg opgraderede til en B400+ efter 3 måneder, der er en kæmpe forskel og prisen kan nemt forsvares, Den spiller på en B200/B300 kombination med 2 sæt Blue Heaven signalkabler. Jeg har tidligere haft Kimber PBJ og Audioquest Ruby på som signal og der er klasseforskel. I øjeblikket bruger Audioequest Midnight II og det spiller godt men en sæt Blue Heaven højtalerkabel er på vej fra US.
Hej Guru.
Mange tak for dit svar. Det er noget jeg kan forholde mig til. Jeg havde dog tænkt mig at envistere i et sæt Red Dawn Rev II, både som interconnects og som højttalerkabel. Jeg har endvider set på et AudioQuest Coral og har tænkt mig at låne dem i KT Radio, så jeg har mulighed for at lytte til disse før jeg køber nogle.....
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
Hej Flex...
Jeg har Coral'erne og kan varmt anbefale dem. På audioreview.com har de ike fået vanvittigt gode anmeldelser, men i mit arcem setup gør de en betydelig og positiv forskel. Sammenlignet med det blå (hedder det diamondback?) som sidder på Rotel systemet i stuen, er der himmelvid forskel, men jeg kan egentlig lide dem begge. Diamondback er sådan "Kapow, bang der ramte jeg dig" hvor Coral mere er "stort KAPOW, jeg ramte dig og det var lige DER, hvis du skulle være i tvivl"... Lyder måske lidt underligt men håber du kan forstå det... hvis du er interesseret i at låne lidt frem og tilbage kan jeg klare coralerne...
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
Søren M skrev:
Hej Flex...
Jeg har Coral'erne og kan varmt anbefale dem. På audioreview.com har de ike fået vanvittigt gode anmeldelser, men i mit arcem setup gør de en betydelig og positiv forskel. Sammenlignet med det blå (hedder det diamondback?) som sidder på Rotel systemet i stuen, er der himmelvid forskel, men jeg kan egentlig lide dem begge. Diamondback er sådan "Kapow, bang der ramte jeg dig" hvor Coral mere er "stort KAPOW, jeg ramte dig og det var lige DER, hvis du skulle være i tvivl"... Lyder måske lidt underligt men håber du kan forstå det... hvis du er interesseret i at låne lidt frem og tilbage kan jeg klare coralerne...
Hej Søren M.
Det lyder vildt spændende. Det er fedt, at du har erfaringer med både Diamond Back og Coral'en. Jeg står lige foran en flytning på lørdag, så der går nok lige et par dage inden jeg kontakter dig, men jeg er meget interesseret i at prøve Coral'erne. Det du siger med at de et "stort KAPOW", må betyde at de spiller meget åbent, og at der er hul igennem. Men, det er vel egentligt meget kendetegnenede for AudioQuest produkter. Hvis du har en mailadresse, kan vi lige klare det privat mht. udlevering af adresser og telefonnumre.
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
F.Christians skrev:
Pas på alu- og titaniumdiskanter og så Nordost, det kan give for skinger diskant, men jeg kender ikke dine Scanspeak enheder!
Hej F. Christians
Det er de helt dyre ScanSpeak aludiskanter, at jeg har erhvervet mig, for en billig penge. Men du skal have tak for dit råd. Hvorfor går Aludiskanter og NordOst ikke så godt sammen iøvrigt?
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
FLEX skrev:
F.Christians skrev:
Pas på alu- og titaniumdiskanter og så Nordost, det kan give for skinger diskant, men jeg kender ikke dine Scanspeak enheder!
Hej F. Christians
Det er de helt dyre ScanSpeak aludiskanter, at jeg har erhvervet mig, for en billig penge. Men du skal have tak for dit råd. Hvorfor går Aludiskanter og NordOst ikke så godt sammen iøvrigt? Er der en grund til, at det bliver en skinger lyd?
Sjovt, jeg hedder selv Rune. Tak for din hjælp. Jeg kender godt siden i forvejen og har også tænkt mig at handle hos ovenstående "tråd", da priserne er helt iorden.
Sendt: 30 Oktober 2003 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
p_porskjær skrev:
Jeg har haft et sæt med b400+/b200/b300 og det er en glimrende cdspille - vær dog opmærksom på at lyden er en lille smule speciel og efter min mening er den spille ikke den nemmeste at få til at fungere i et komplet system. Men med en b100 er du vel godt på vej.
MVH Peter
Hej Peter.
Hvad mener du med at Beat 400+ ikke er helt nem at få til, at fungere i et samlet system?
Jeg håber, at jeg finder den rette løsning mht. valg af cd-afspiller og kabler, da jeg er vild med lyden af Densen. Endvidere er det jo heller ikke det værste design! Som du skriver er jeg vel godt på vej med min Beat 100 - Jeg er ihvertfald glad for den.
Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
Bare lige et par erfaringer med Densen Beat 100:
Jeg havde denne forstærker med DNM højttalerkabel og Epos M12 højttalere - det er en kombination, jeg varmt kan anbefale. Jeg kender ikke dine Dali højttalere, så jeg skal ikke kunne sige om DNM kabler vil gå godt i spænd med dem, eller hvordan de spiller i forhold til Epos.
Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
Hej Hede
Jeg bruger et sæt Avance Dana (de første) der kræver nogle watt. Personlig har jeg aldrig hørt B100 men hvis den spiller ligesom B200/B300 så er man godt kørende. En B400+ har en lidt speciel lyd der ikke falder i alles smag den spiller udpræget "densisk" så hvis man er vant til en udpræget neutral lyd er det ikke det rigtige valg for alle.
Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
Sendt: 31 Oktober 2003 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
b400+ er meget fremme i skoen og spiller med ekstrem dramatik over feltet. Det blev for meget for mig - måske er jeg bare slap i koderne. Men jeg havde svært ved at finde en højttaler som jeg kunne lytte på i lang tid af gangen kombineret med b400+. Derfor opfordrer jeg til at prøve den i forskellige kombinationer inden køb - den er bestemt ikke dårlig, bare noget speciel - efter min mening.
Sendt: 04 November 2003 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
p_porskjær skrev:
b400+ er meget fremme i skoen og spiller med ekstrem dramatik over feltet. Det blev for meget for mig - måske er jeg bare slap i koderne. Men jeg havde svært ved at finde en højttaler som jeg kunne lytte på i lang tid af gangen kombineret med b400+. Derfor opfordrer jeg til at prøve den i forskellige kombinationer inden køb - den er bestemt ikke dårlig, bare noget speciel - efter min mening.
MVH Peter
Jeg håber det var svar nok.
Hej Porskjær.
Mange tak for dit svar. Det er som om, at det er svært at finde én bruger, der har haft de helt gode oplevelser med Densen Beat 400+. Måske er jeg bare nødt til at se mig om efter noget andet grej, men jeg tror, at jeg vil låne en Beat 400 med hjem fra KT Radio i Odense og prøve den på min Beat 100, så kan jeg jo finde ud af om det er det rigtige eller det forkerte....
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum