| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan gør man hvis man seriøst overvejer en TDA2200, men ikke ønsker at købe den uden at have lyttet til den først.
De nærmeste Hifi-klubber, lader ikke til at være gearet til den slags, og netbutikken ønsker vist ikke at gøre i udlån.
De to andre der overvejes kan jeg låne med hjem til et lyt (sammenligning).
Eller er det helt urimeligt at forvente at man kan låne en demo-model i en weekend, når man overvejer at købe? __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du ha lov til, og det skal du også nok få lov til hvis du finder den rigtige Hifi klub.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope, er på ingen måde urimelige krav at du stiller...faktisk vil jeg påstå at det vil være "vanvid" at købe gear i den prisklasse uden at have - nøje - prøvelyttet til det først. Og er da deprimerende hvis HFK - af alle - ligefrem lader det være "et problem" at give seriøse interesseret mulighed for at lytte til det på eget anlæg .....ikke videre seriøs/professionel service.
- og så lige af nysgerrighed; hvilke to andre apperater er med i dine overvejelser ?
mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Hvordan gør man hvis man seriøst overvejer en TDA2200, men ikke ønsker at købe den uden at have lyttet til den først.
De nærmeste Hifi-klubber, lader ikke til at være gearet til den slags, og netbutikken ønsker vist ikke at gøre i udlån.
De to andre der overvejes kan jeg låne med hjem til et lyt (sammenligning).
Eller er det helt urimeligt at forvente at man kan låne en demo-model i en weekend, når man overvejer at købe?
|
|
|
HFK har normalt en politik om at du kan købe varen og så returnere den igen efter eks. en weekend, du skal bare aftale det med butikken inden du køber varen  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer: tak for tippet. Godt de er ene om den politik. Ellers skal man have den store kassekredit i aktion for at lave en sammenlignende test med flere forstærkere
Jesper: Bladelius Thor MKII og Densen B150 skal også have en chance. De spiller vist ret forskelligt, men begge lyder efter min bedste over bevisning pi*** godt. Lyngdorf er en helt anden teknologi, som har fået mange flotte ord med på vejen.
Og så er der jo en ikke uvæsentlig chance for at jeg fortrække min egen Marantz... den spiller dælme også lækkert 
Er der nogen der ved hvor der er en afdeling af HFK hvor de rent faktisk har en TDA2200 i butikken? __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Acer: tak for tippet. Godt de er ene om den politik. Ellers skal man have den store kassekredit i aktion for at lave en sammenlignende test med flere forstærkere
|
|
|
Tja, jeg syntes nu det er sund nok politik.....er du interesseret i at købe så vis det dog ved at lægge betalingen for produktet, men igen vil man sammenligne flere så kan det blive et problem med kassekreditten __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer. Jeg kan til dels godt følge idéen med politikken. HFK har mange kunder de ikke kender, og jeg ville heller ikke låne for 23000,- forstærker ud til hvem som helst.
Det er lidt anderledes med mindre butikker, med kunder der kommer igen. De kan nemmere vurdere risikoen ved den enkelte.
Synes dog det havde være mere fornuftigt med et depositum på f.eks. 1/4 af købsprisen. Så viser man sin seriøsitet, uden man behøver røve en bank for at prøve 2 forstærkere på samme tid.
Men som sagt. Så længe det kun er ët sted de gør sådan går det jo nok __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kommer til kbh så kan du komme forbi mig og få en lytter
jeg har to __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede1977
Har du fået lyttet til de forstærkere? Tænker specielt på bladelius og lyngdorf.
Mvh Malik
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev mig for kompliceret, med indkøb ved hifi-klubben og satse på at udnytte returetten.
Jeg endte med at købe forgængeren for TDA2200 som hedder S2150 for at prøve princippet. Den har helt sikkert talenter med hensyn til kontrol, bas og detaljering, men det spiller bare ikke, så jeg fik lyst til at høre mere musik.
Bladelius er en af de absolut bedste forstærker i klassen... ingen tvivl om det. Den er MEGET strømstørk, har masser af kontrol og spiller skide godt. Har ikke hørt den herhjemme, men mit indtryk er at den er lidt til den analytiske side... lidt henad Primare's spillestil, bare mere af det hele . Den forstærker vil stadig være i overvejelserne, hvis (når) der skal skiftes igen.
Densen nåede jeg heller ikke at få hjem. Helt sikkert også noget der er på ønskelisten, selv om de kan have tendens til ikke at komme 100% ud af kassen.
Pathos'en står jo her og spiller, så den behøver nok ikke yderligere roser med på vejen. Den er dog rigtig Italiener, så man skal være indstillet på at acceptere alle særhederne. F.eks. plopper den lystigt i højtalerne hver gang den får chancen... når musikken spiller glemmer man dog hurtigt den slags. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Det blev mig for kompliceret, med indkøb ved hifi-klubben og satse på at udnytte returetten.
Jeg endte med at købe forgængeren for TDA2200 som hedder S2150 for at prøve princippet. Den har helt sikkert talenter med hensyn til kontrol, bas og detaljering, men det spiller bare ikke, så jeg fik lyst til at høre mere musik.
Det vil sige, at du købte en amp du ikke kan li' ? Hvorfor købte du den ikke igennem netbutikken, så kunne du have returneret den igen ? 
Bladelius er en af de absolut bedste forstærker i klassen... ingen tvivl om det. Den er MEGET strømstørk, har masser af kontrol og spiller skide godt. Har ikke hørt den herhjemme, men mit indtryk er at den er lidt til den analytiske side... lidt henad Primare's spillestil, bare mere af det hele . Den forstærker vil stadig være i overvejelserne, hvis (når) der skal skiftes igen.
Densen nåede jeg heller ikke at få hjem. Helt sikkert også noget der er på ønskelisten, selv om de kan have tendens til ikke at komme 100% ud af kassen.
Pathos'en står jo her og spiller, så den behøver nok ikke yderligere roser med på vejen. Den er dog rigtig Italiener, så man skal være indstillet på at acceptere alle særhederne. F.eks. plopper den lystigt i højtalerne hver gang den får chancen... når musikken spiller glemmer man dog hurtigt den slags.
Sådan er det med italienere, men plopper ? Kan du ikke beskrive det nærmere, sådan ligesom når et afløb er småtilstoppet eller ? |
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer: Der var selvsagt ikke så stor en udskrivning brugt... og jeg vidste jo ikke at det ikke var noget for mig. Har snakket med et par stykker der har forsøgt sig med HFK's returret, men ikke har kunnet få hele beløbet tilbage. Derfor.
Ang. Pathos. Når man tænder og slukker, samt når man skifter indgang knalder det i højtalerne... mange forstærkere gør det, men efter min bedste overbevisning kun forstærkere der ikke er bygget ordentligt  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Pathos'en står jo her og spiller, så den behøver nok ikke yderligere roser med på vejen. Den er dog rigtig Italiener, så man skal være indstillet på at acceptere alle særhederne. F.eks. plopper den lystigt i højtalerne hver gang den får chancen... når musikken spiller glemmer man dog hurtigt den slags.
|
|
|
Det er primært strømforsyningen som er synderen i en S2150. Derfor er min nu reduceret til slave for min 2200+. Den trækker bunden i anlægget.
En TDA 2200+ spiller med en helt anden magi, hvis det er et udtryk du kan relatere til. Jeg har svært ved at forestille mig, at du ikke ville falde helt til ro på forstærkersiden, hvis du sprang på en TDA. Er resten af kæden i orden, fås det ikke meget bedre. Jeg ved godt at smag og behag er forskellig, men når noget spiller RIGTIGT godt, glider smag og behag ofte i baggrunden.
Køb den direkte fra Lyngdorf, så er der vist tre ugers returret. God jagt.... __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min jagt er overstået for denne gang... jeg har fundet magien 
Se evt. her __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Acer: Der var selvsagt ikke så stor en udskrivning brugt... og jeg vidste jo ikke at det ikke var noget for mig. Har snakket med et par stykker der har forsøgt sig med HFK's returret, men ikke har kunnet få hele beløbet tilbage. Derfor.
Ang. Pathos. Når man tænder og slukker, samt når man skifter indgang knalder det i højtalerne... mange forstærkere gør det, men efter min bedste overbevisning kun forstærkere der ikke er bygget ordentligt 
|
|
|
Normalt så kan man altså låne produkter med hjem i Hifi Klubben mod betaling af et depositum der typisk er halvdelen af apparatets pris - man låner simpelthen butikkens demo-model. Det er op til den enkelte butik, men de fleste har ordningen for de er skam også klar over problematikken med dyrt grej som man pinedød er nød til at skal have hørt hjemme.
Det er kun hvis de ikke har apparatet at det selvfølgelig kan blive et problem, men sådan er det jo alle steder. 
Tillykke med dit foreløbige resultat - det er med garanti et setup der bare spiller musik.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Bladelius er en af de absolut bedste forstærker i klassen... ingen tvivl om det. Den er MEGET strømstørk, har masser af kontrol og spiller skide godt. Har ikke hørt den herhjemme, men mit indtryk er at den er lidt til den analytiske side... lidt henad Primare's spillestil, bare mere af det hele . Den forstærker vil stadig være i overvejelserne, hvis (når) der skal skiftes igen. |
|
|
Hvad menes med den analytiske side? tilbagelænet eller..?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Normalt så kan man altså låne produkter med hjem i Hifi Klubben mod betaling af et depositum der typisk er halvdelen af apparatets pris - man låner simpelthen butikkens demo-model. Det er op til den enkelte butik, men de fleste har ordningen for de er skam også klar over problematikken med dyrt grej som man pinedød er nød til at skal have hørt hjemme.
Det er kun hvis de ikke har apparatet at det selvfølgelig kan blive et problem, men sådan er det jo alle steder. 
|
|
|
De tre nærmeste HFK har (havde) den ikke. I den nærmeste HFK kiggede ekpedienten på mig som havde jeg spurgt til en mikrobølgeovn. Jeg var tydeligvis gået forkert 
flaz skrev:
Hvad menes med den analytiske side? tilbagelænet eller..? |
|
|
Analytisk: fokus på præcision, men knap så meget på entusiasme. Nogen elsker det... jeg symes det lyder fremragende, men jeg bliver hurtigere lyttetræt på den måde. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev da tilbudt da jeg viste interesse for den forstærker at låne den med hjem mod at betale prisen for apperatet så kunne jeg evt. komme tilbage med den.Der er bare den ting at det er man jo egentlig ikke så glad for og de regner vel med de fleste beholder tingene.Har prøvet at låne flere forstærkere hos en forhandler og til sidst er man ikke så glad ved at komme og sige at det ikke var noget....men det endte da udmærket efter at have eksperimenteret noget så...man lærer af det.  __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
De tre nærmeste HFK har (havde) den ikke. I den
nærmeste HFK kiggede ekpedienten på mig som havde jeg spurgt til
en mikrobølgeovn. Jeg var tydeligvis gået forkert  |
|
|
Jeg har kun gode erfaringer - og jeg bor også i Jylland hvor det ser ud
som om udstyret der kan afsættes er lidt billigere end ovre på øen,
hvor alle friværdiskejserne åbenbart sidder løst...
Nå men til mine erfaringer: Jeg er på udkig efter en Lyngdorf TDA2200+
med RoomPerfect modul. Min lokale HFK fører ikke Lyngdorf, da de
åbenbart ikke rigtigt kan sælge den slags (dyre) udstyr.
Butiksindehaveren tilbød dog relativt prompte at tage en TDA2200 hjem i
den spec jeg skal bruge så jeg kan prøve den hjemme (jeg sagde at jeg
havde hørt den i Århus, men ville prøve den hjemme før jeg beslutter
mig). Selvfølgelig håber han at jeg køber den (og det skal gå meget
galt, hvis jeg ikke gør) men han er villig til at tage den hjem og
bruge den som demo, hvis jeg ikke vil have den. Der er da god service,
synes jeg.
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej frede
har du tænkt dig at skille dig af med din pathos???? du finder da ikke noget der spiller bedre
jeg kan ikke forstå alle de problemer med HFK jeg har altid kunne låne næsten hvad det skulle være sidst en apollo cd afspiller, kabler,højtaler, og det er UDEN at ligge et depositum overhovet .... der må være stor forskel på klubberne  __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |