Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvilken Receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bachs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle, det er så mit første indlæg.

Jeg er på udkig efter en receiver til en overkommelig pris.

Har omkring 4-6000 til dette.

Jeg har kigget på Denon AVR-3805. Har set den til 6600,- (set billigere? - sig endelig til)

Jeg har ikke så meget forstand på receivere og tænkte om man kunne få noget andet for lidt billigere penge, men som stadig gav en god lyd.

Mit behov er ikke en hjemmebiograf, men vil stadig have noget, som han bruges i fremtiden. Jeg skal kunne få en god lyd ud af mine film og mit musik.

Mit spørgsmål er vel simpelt sagt hvad der er det bedste til prisen?

m.v.h.

Til top Vis bachs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bachs
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

 

Velkommen til..

Jeg ville kigge efter sådan en her i stedet for, syntes bare de spiller bedre, og det Denon jeg har hørt, har været lidt koldt og kedeligt..

Kig efter Marantz her =

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=46028

eller Onkoy TX_SR 603E her =  http://www.cso.dk/00231/00438/default.asp

Mhv.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Jeg tror en Philips DFR9000 ville være et godt bud på noget fremtids-sikret. http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp ?language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&pro ductId=DFR9000_01_DK_CONSUMER 

Lyden er sammenlignet med Denon meget mere varm og fyldig i lyden.



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Hvad højttalere har du til formålet?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
bachs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

@Krog:

Jeg har ikke et fuldt surround endnu, men det vil komme sådan lidt efter lidt. Har kigget på noget af Castle's højttalere. Måske Compact, som jeg tror vil passe godt til min lejlighed og mit prisniveau... Forslag?

--------

Kan godt lide TX-SR603

Philips'en ser fin ud, men hvad er prisklassen for den. Har set den til 7000,- (lige lidt for meget)

--Edit:

Har tænkt på om det er bedre at købe højttalerne først og så se senere hvilke receiver der går godt med dem?

m.v.h.

Til top Vis bachs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bachs
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Du kunne også starte med en receiver og 2 højttalere. Hvis det lyder godt sammen med receiveren, så kan du udvide bagefter.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Finder du højttalerne først, kan du matche en forstærker/reciever til bagefter, som du syntes lyder bedst, højttalerne udgør efter min mening den vigtigste del i anlægget.
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 855
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

 

Philips'en ser fin ud, men hvad er prisklassen for den. Har set den til 7000,- (lige lidt for meget)

Jeg har set den på amagernetchop.dk til 5460,-



__________________
Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate
 
greve
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

bachs skrev:
Jeg har ikke et fuldt surround endnu, men det vil komme sådan lidt efter lidt. Har kigget på noget af Castle's højttalere. Måske Compact, som jeg tror vil passe godt til min lejlighed og mit prisniveau... Forslag?


Jeg kan kun anbefale Castle - har selv et fuldt surround setup med Castle (dog ikke sub): Castle Harlech S2 i front, Castle Bastion i midten og nyerhvervede Castle Richmond 3i bagtil.

Jeg har ikke hørt Compact, men jeg vil antage at de besidder en stor del af de basale Castle-værdier, såsom meget flot træværk og god lyd ved de fleste musiktyper.

Du skal være velkommen til at komme og lytte, hvis det kan hjælpe dig i din beslutning.



__________________
greve's bio-i-stuen
Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted
 
bachs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

@ greve:

Castle Compact fandt jeg inde på deres egen hjemmeside. Det er det billede, som er vist i anmeldelsen af Castle Richmont 3i sættet engang sidste år... Først troede jeg det var det samme sæt, men Richmont 3i's højttalere ser lidt større ud...

---

Jeg tror jeg får fat i højttalerne først, da jeg også synes det er det primære... Jeg har bare ikke råd til begge dele på en gang.  (desværre) Men højttalerne kan testes med et anlæg så det er okay.

Til top Vis bachs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bachs
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes