| Forfatter |
|
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skriver fordi jeg til min store forundring har måtte konstatere at næsten alle cd maskiner af moderne årgange har et problem.med deres basgengivelse.som jeg ikke mener har været der på gamle maskiner.fra før år2000.
har haft 2 maskiner som ikke havde problemer med basgengivelsen.de er begge gamle.
den ene er en denon dcd 3560.fra omkring 1990
og den anden er en pink triangle nominal.1997
kan du evt genkende dette problem.men helt moderne typer.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det helt præcist du mener med "problemer med basgengivelse" ?
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk på du lytter til hele kædens samspil og apparaternes indbyrdes påvirkning, samt kabler kan sagtens gøre mærkelige ting.
Du kunne jo prøve at definere på hvilke plader du oplever dette fænomen?
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det jeg oplever er at bastonen er udtværet og boostet.og stikker af fra resten af lydbilledet.og ikke er tør og sætter luften i svingninger.som en korrekt bastone giver.
lidt som en rørforstærker kan give.i basområdet.dette fænomen oplever jeg kun på cd ikke på andre signalkilder.
så det er cd maskinen.
nu har jeg lånt en creek destiny cd til 16000.kr og den er slet ikke lydmæssigt de penge værd.for ikke at sige den skuffe der er på moderne maskiner som er meget tarvelig udført.
på min gamle denon maskine er der i det mindste en gedin og lækker cd skuffe.som macher den kvalitet resten af maskinen har.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
det jeg oplever er at bastonen er udtværet og boostet.og stikker af fra resten af lydbilledet.og ikke er tør og sætter luften i svingninger.som en korrekt bastone giver.
lidt som en rørforstærker kan give.i basområdet.dette fænomen oplever jeg kun på cd ikke på andre signalkilder.
så det er cd maskinen.
nu har jeg lånt en creek destiny cd til 16000.kr og den er slet ikke lydmæssigt de penge værd.for ikke at sige den skuffe der er på moderne maskiner som er meget tarvelig udført.
på min gamle denon maskine er der i det mindste en gedin og lækker cd skuffe.som macher den kvalitet resten af maskinen har. |
|
|
Jeg har haft en del CD-afspillere og løse D/A-konvertere igennem tiden, og har oplevet lignende problemer fra de konvertere der var baseret på 1-bit teknologi, frem for multibit.
Der har dog også været en sammenhæng imellem strømforsyningernes størrelse/vægt, som jeg tror er meget afgørende. Selv små strømbegrænsninger fra strømforsyningen vil resultere i komprimering i amplituden, og dermed bassen.
Vægten på apparatet afslører gerne en del - det er min erfaring. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej spencer.
jeg er tilbøjelig til at give dig ret.og vil tilføje en lille detalje som jeg tror har en del af skylden nemlig at en denon er en ganske alm 16bit maskine og det er nok vigtigt at den er det.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil påstå, at der ikke er problemer med basgangivelsen fra en Densen B400 XS, jeg har ihvertfald en meget fast og powerfuld bas. Der skal vist en god plov til, for at være med.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak skal du have henrik måske er det en densen jeg skulle prøve.
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
jeg skriver fordi jeg til min store forundring har måtte konstatere at næsten alle cd maskiner af moderne årgange har et problem.med deres basgengivelse.som jeg ikke mener har været der på gamle maskiner.fra før år2000.
har haft 2 maskiner som ikke havde problemer med basgengivelsen.de er begge gamle.
den ene er en denon dcd 3560.fra omkring 1990
og den anden er en pink triangle nominal.1997
kan du evt genkende dette problem.men helt moderne typer.
|
|
|
Og nu tilbage til det igen , og du har hørt alle cd maskiner lavet efet år 2000åtr godt gået .
Mange af de gammel jeg har hørt/haft , har problemer lige med det i bunden .
Jeg har haft alle modeller fra sony af ders topmodel og de blev meget bedre med tiden , også wadia maskiner , hør også krells eller ML , også audio aero har fået et mega løft i bunden fra ders først model til ders sidste model , også de ældre AC jeg har hørt har jeg også oplevet som en mere op pustet bund i forhold til ders nyere modeller .
Der er masse cd maskiner med mega kontrollert bund og dyb .
det er bare at søg og hør .
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG SYNTES JERG HAR SØGT MANGE STEDER.EFTER BASS.
man akkk.kun bulderbass.
kan det mon være andre ting i mit anlæg som giver problemet.jeg har MIT shotgun kabler.og de virker ikke fede i bunden.på andre opsætninger.
lidt surt.
skal låne en denon 2560 i aften og se om den lyder anderledes.
nu må jeg se hvad der sker.
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prov Linn. De har styr på bassen
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
JEG SYNTES JERG HAR SØGT MANGE STEDER.EFTER BASS.
man akkk.kun bulderbass.
kan det mon være andre ting i mit anlæg som giver problemet.jeg har MIT shotgun kabler.og de virker ikke fede i bunden.på andre opsætninger.
lidt surt.
skal låne en denon 2560 i aften og se om den lyder anderledes.
nu må jeg se hvad der sker.
|
|
|
Nu skal man altid være forsigtig ved det at undertegnede her ikke kender de cd afpiller du omtaler, men MIT kender jeg da og der vil jeg klart sige at de trækker i den retning. Sammenlignet med andre kabler, fesk Kimber 8tc og Kimber Select serien er Mit kabler nærmest to skridt efter, de ejer ikke den hurtighed der skal til for at få en god dyb fast bund og har dit udstyr helelr ikke for fast en bund i forvejen, så går det først rigitigt galt. Prøv nogle andre kabler. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det der gør basgengivelsen god på en cd maskine?
Mvh.
Sven Palvig __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
|
Hvad er det der gør basgengivelsen god på en cd maskine?
Mvh.
Sven Palvig |
|
|
F.eks en Denon 3560, som drev, virker subjektivt som om den spiller en oktav dybere end mange andre. Den har en næsten skræmmende dynamik og et virkeligt godt grundtoneområde. Dette bevirker at kraftige udladninger i subbas området kommer frem. Der skal virkeligt noget til at vippe den af pinden. Er det verdens bedste? Næppe, men den besidder nogle slet skjulte kvaliteter som hverken dyere eller nyere afspillere nødvendigvis har! Bemærk at det er kun som drev, analogdelen er ca. som man kan forvente på en 15år gammel afspiller.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 09 Marts 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Sven Palvig skrev:
|
Hvad er det der gør basgengivelsen god på en cd maskine?
Mvh.
Sven Palvig |
|
|
F.eks en Denon 3560, som drev, virker subjektivt som om den spiller en oktav dybere end mange andre. Den har en næsten skræmmende dynamik og et virkeligt godt grundtoneområde. Dette bevirker at kraftige udladninger i subbas området kommer frem. Der skal virkeligt noget til at vippe den af pinden. Er det verdens bedste? Næppe, men den besidder nogle slet skjulte kvaliteter som hverken dyere eller nyere afspillere nødvendigvis har! Bemærk at det er kun som drev, analogdelen er ca. som man kan forvente på en 15år gammel afspiller.
|
|
|
Lige indtil man sætter nogle ordentlige I/V opamps i, f.eks. NE5532A og kastrerer den ved differential opampen (Læs: tapper udgangen fra ben 6 på denne opamp og fører det til den 150 Ohm modstand, der sidder inden udgangen) samt bypasser signalkndensatorerne. SÅ sker der noget, der vipper mangt og meget af pinden og bassen bliver om noget endnu mere skræmmende DYB og FAST!
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det som er vigtigt for mig angående basgengivelse er en tør og let tone hvor jeg fornemmer luften sitre.
noget i retning af den tone en kontrabas i virkeligheden har.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 10 Marts 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
det som er vigtigt for mig angående basgengivelse er en tør og let tone hvor jeg fornemmer luften sitre.
noget i retning af den tone en kontrabas i virkeligheden har.
|
|
|
Netop fastheden sikrer også dette! Ingen mudder, bare den rene bastone. Let når den skal være det og med smæld og tyngde hvis det ligger i indspilningen.
|
| Til top |
|
| |