Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: cd skuffen skuffer mig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

man kommer hjem med en cd maskine til 16000kr og første gang man åbner skuffen møder man en billig bliklyd fra skuffedrevet.det kan jeg simpelthen ikke leve med.og tror heller nogle af jer andre kan det.

eller kan du.

for mig er det jeg føler mig komplet til grin for mine penge når man laver sådanne løsninger.i den prisklasse.og meget dyrere for den sags skyld.

nnææee.

lad os få nogle gode gedine skuffer som i gamle dage.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg savner også skuffemekanismen fra min gamle Sony CDP-557ESD. Det var kram...

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

DET kan jeg alt for godt nikke genkendende til.

Jo dyrere CD-afspiller jeg har købt jo billigere og mere blikket har skuffen og drevet været.

Og indrømmet. Det er en lidt flad fornemmelse at skuffen og drevet på ens PS2 er mere lydløst end det på ens 17000 kroners CD-afspiller.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

ja og det værste er at man ikke rigtig kan gøre noget ved det.andet end at holde sig til de gamle maskiner.og finde en model som også lyder godt.

eller finde en toploader maskine.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Ja, se det er et problem jeg ikke kender til

Hvad for en cd-afspiller har du købt?

Edit: Gætter jeg rigtigt hvis jeg siger Maestro? I så fald ved jeg præcis hvad du mener. Men den lyder nu meget godt  

Tillykke med den under alle omstændigheder.

Edit (igen): Hvis det ikke kan accepteres, er der vist stadig en Denon DCD S1 til salg her på siden. Den siger ikke billige lyde ligemeget hvad du udsætter den for



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig koret; det er et "problem" jeg kun kender alt for godt. Ikke forstået på den måde, at jeg har har en cd-maskine til 16000, men jeg synes generelt at cd-skuffer skuffer...  Selv på ret dyre maskiner virker det som den samme gang plastik og det er da ærgerligt for helhedsindtrykket. Sidst jeg var i hifiklubben så jeg lige på Denon's topmodel (?!) og her var problemet det samme. Det er da ligegyldigt hvor tyk alu-fronten er, hvis "kvalitets"-indtrykket bliver ødelagt af et tyndt bliklåg og plastic-skuffe. Kvalitet i gåseøjne, da det jo nok ikke har den helt store indvirkning på lydkvaliteten...

Den bedste cd-mekanisme var den der var på én af B&O's cd-afspillere. Det var en tynd aluminiumsskuffe som bevægede sig lydløst, men lynhurtigt ind og ud.




__________________
Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

jeg har lånt en creek destiny til 16000.

og den kommer retur i morgen.pga basgengivelsen og skuffen.

mellemtonen/diskanten og perspektivet en der bestemt ikke noget galt.det er flot og frit og luftigt.

så nu bliver det en rega apollo. som skal testes.der kan i det mindste ikke klages over skuffen.vel.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

 

lad os få nogle gode gedine skuffer som i gamle dage.

[/QUOTE]

Det kan du næsten godt glemme , så er det toploader du skal have .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

så må det jo blive sådan en model.med toploader.
Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
jholesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:

Den bedste cd-mekanisme var den der var på én af B&O's cd-afspillere. Det var en tynd aluminiumsskuffe som bevægede sig lydløst, men lynhurtigt ind og ud.


Sådan én har min ML 390S også. Jeg synes det er rart at man ikke straks tænker "CD-ROM drev" når man trykker skuffen ud!

MVH Jacob

Til top Vis jholesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jholesen
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jeg ville på alle andre områder varmt anbefale dig en Audio Aero Prima som min.

Men på dette område er den næppe bedre end den Creek du har hjemme.

Lige på det her punkt er Primaen et alvorligt tilbageskridt i forhold til min gamle afspiller (Primare D20).



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 355
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

ja lige netop et CD ROM DREV.brian

og det er sgu surt fabrikanterne springer over hvor gæret er aller lavest.

men det er nok noget vi må leve med i fremtiden.men bare det ikke bliver værre.

sweet dreams drenge nu lægger jeg mig ind til fruen og knalder brikker.

zzzzzz godt.

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

ja lige netop et CD ROM DREV.brian

og det er sgu surt fabrikanterne springer over hvor gæret er aller lavest.

men det er nok noget vi må leve med i fremtiden.men bare det ikke bliver værre.

sweet dreams drenge nu lægger jeg mig ind til fruen og knalder brikker.

zzzzzz godt.

CD rom sidder nu ikke det den ,bare et alm sony cd drev som mange andre bruger .

Men men man kan også vende den om det er jer forbruger der bestemmer hvordan det skal være og hvor godt det skal være , laver og laver pris giver det i får i dag .

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Accuphase bruger Sony ES-drev, så det, sammen med ML, er tæt på det eneste der er tilbage på en stille skuffe. Der er selvfølgelig flere, men ikke mange..... desværre!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jensen. Tror folk der deltager i denne tråd gerne giver den nødvendige skilling mere for et ordentligt drev, men vi er jo efterhånden et fåtal. De fleste vil bare have en stor harddisk til alt det musik de downloader.



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:
så må det jo blive sådan en model.med toploader.

Prøv en Audia Flight CD One. DEn bliver du ikke "skuffet" over

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Jensen. Tror folk der deltager i denne tråd gerne giver den nødvendige skilling mere for et ordentligt drev, men vi er jo efterhånden et fåtal. De fleste vil bare have en stor harddisk til alt det musik de downloader.

Nogle af os kører den på en anden måde: Jeg har en ONtech DAC der spiller godt, og til den har jeg købt en god gammeldags Sony CDP-555ES. Det er en super-solid maskine med kobber-afskærmning, flotte træsider, og en skuffe der kører rigtig lækkert - håber at den holder længe

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Frede1977 skrev:
Jensen. Tror folk der deltager i denne tråd gerne giver den nødvendige skilling mere for et ordentligt drev, men vi er jo efterhånden et fåtal. De fleste vil bare have en stor harddisk til alt det musik de downloader.

Nogle af os kører den på en anden måde: Jeg har en ONtech DAC der spiller godt, og til den har jeg købt en god gammeldags Sony CDP-555ES. Det er en super-solid maskine med kobber-afskærmning, flotte træsider, og en skuffe der kører rigtig lækkert - håber at den holder længe

Der er i mine øjne ikke den store forskel, om man afkoder eksternt eller ej. Det er drevet der er dyrt at udvikle og det er her der bliver sparet... så er det sådan set underordnet om det skal bruges som løbeværk eller integreret cd-afspiller.

Jeg ville styrte hen til forhandleren med sparepengene, hvis der blev lanceret et drev som de aller bedste fra 90'erne til de samme priser de blev solgt til dengang.

... eneste krav er at det holder i 100år og har en super coax digital out



__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Det har jeg også tit oplevet. Senest på en cdp fra Densen til 24k ...Men min Marantz CD 17 MKIII bruger faktisk et meget godt drev, hvis jeg ikke tager helt fejl. Den er i hvert fald hurtig, lydløs (næsten) og stabil. Den skulle vist også være monteret med et Phillips drev af de bedre. 

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Casperm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Sony X779ES eller X707EX. Den skuffe er lydløs og i alu. Mums og så lige en god konverter på. Så er man kørende for en billig penge.

__________________
Hilsner fra - Casper
Til top Vis Casperm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casperm
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes