| Sendt: 26 Februar 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikkelTv skrev:
| Har ikke så stor lytteerfaring i det prisleje, men logikken vil vel, at en spiller der er 29 værd, men som koster 16...må da slå benene væk under andre spillere til 16-20.000 - eller hvad? |
|
|
Uden at jeg kender nævnte afspiller, så: Nej, ikke nødvendigvis. Jeg kan nævne masser af eksempler på udstyr jeg hellere vil eje end andet, tilsvarende udstyr til dobbelt pris (mine højttalere f.eks....) Er høj pris automatisk en kvalitetsfaktor? Mange har en tendens til at sige at hvis bare normalprisen er høj nok, så må apparatet være så godt at det er lige meget hvad éns smag er, den må ubetinget være bedre. Sådan er det IKKE, nærmere tværtimod - når man når op i en vis prisklasse er det i lige så høj grad et spørgsmål om producentens lydfilosofi, der gør forskellen på hvad man synes er bedst. Hvis man f.eks. ikke bryder sig om en analytisk lyd, så nytter det ikke noget at købe en 200.000,-s CD-afspiller der er verdens bedste inden for analytisk gengivelse, bare fordi man kan få den for 100.000,-. Det kunne rent faktisk være at man ville synes bedre om en Rega Apollo (som jeg heller ikke har hørt, blot for eksemplets skyld). Betyder det så omvendt at Rega Apollo er en _bedre_ afspiller end dén til 200.000,-? Nej, den er bare anderledes, og derfor vil nogle foretrække den ene, andre den anden - uanset den enorme prisforskel.
Ethvert produkt er dét værd i kroner og øre som man kan få for den. Hvor meget den er værd i lytteglæde, det gøres ikke op i penge, og hænger ikke _nødvendigvis_ sammen med prisen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|