Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 04:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ear 202 vs 1001 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med begge effektforstærkere? Som måske har lyst til at dele lidt ud af deres erfaringer, de to imellem
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du søger i de andre tråde, er der masser af tråde om emnet, endda mega meget. Der kan ikke rigtigt siges noget nyt og interessant om emnet.

Så husk at søge under analog - da disse forstærkere ikke er digitale, men analoge. Men de omtales ofte som digitale, fejlagtigt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Yes, ved jeg godt. Men har tidligere fundet nogle af dem under digitalt. Men jeg har ikke rigtigt fundet nogle hvor de sammenligner forskellige fra AR.

Men tak for svaret.

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Daws i tråden,


Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren.

De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two.

Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill.

Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det.


Med velopdraget hilsen
G&S


__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Daws i tråden,


Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren.

De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two.

Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill.

Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det.


Med velopdraget hilsen
G&S

 

Hehe det var en fin måde at sige det på synes jeg i forskellem mellem de to.

Men hvad så i forhold til din Ear ?

 

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Daws i tråden, Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren. De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two. Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill. Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det. Med velopdraget hilsen G&S

Hehe det var en fin måde at sige det på synes jeg i forskellem mellem de to.

Men hvad så i forhold til din Ear ?

Michael



Det er stort set det samme, blot i lidt mindre grad.



__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
rattanhuset skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Daws i tråden, Jeg har godt nok ikke en 202'er, men en eAR Two + en stak 1000ASP'er, men jeg har da hørt 202'eren. De primære forskelle er klang, dynamik og autoritet. 1000ASP'erne har meget lidt af det første og en hel masse af de to sidste, set i forhold til eAR Two. Hvis man har nogle mindre HT'er, så kan 202'eren udmærket vise sig at være en god løsning. 1000ASP'erne kan jeg derimod kun anbefale på nogle forholdsvis store HT'er, da disse ellers hurtigt kan/vil blive en flaskehals/overkill. Man kan også sige det på en anden måde: Hvor 202'eren lyder umiddelbart behagelig, så er 1000ASP i langt højere grad garbage in/garbage out - altså meget afslørende, og det er ikke alle, der bryder sig lige meget om det. Med velopdraget hilsen G&S

Hehe det var en fin måde at sige det på synes jeg i forskellem mellem de to.

Men hvad så i forhold til din Ear ?

Michael



Det er stort set det samme, blot i lidt mindre grad.

 

 

Okey, har nemlig haft lidt kig på den *S* så mange tak

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes